یادی از علیرضا راهب در سالگرد درگذشتش | پایگاه خبری صبا
امروز ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۱:۴۵

یادی از علیرضا راهب در سالگرد درگذشتش

مراسم سالگرد درگذشت علیرضا راهب شاعر و نویسنده معاصر پنجم تیرماه ساعت 17 در سالن اجتماعات فرهنگسرای گلستان برگزار می شود.

به گزارش صبا به نقل از روابط عمومی مراکز مدیریت فرهنگی هنری منطقه ۸، مراسم سالگرد درگذشت علیرضا راهب شاعر و نویسنده معاصر که روز یکشنبه پنجم تیرماه ساعت ۱۷ در سالن اجتماعات فرهنگسرای گلستان برگزار می شود، هرمز علیپور و خانواده راهب به عنوان مهمانان ویژه حضور خواهند داشت.

علیرضا راهب مازندرانی در ۲۷ دی ۱۳۴۶ خورشیدی در تهران دیده به جهان گشود. پس از پایان تحصیلات ابتدایی، متوسطه و دبیرستان در رشته حقوق وارد دانشگاه تبریز شد و همزمان به شعر گفتن هم روی آورد. وی شعر را به خصوص از سال‌های دهه ۶۰ خورشیدی آغاز کرد.

راهب یک دوره ۱۰ ساله در تبریز سکونت داشت و در همین فرصت مناسب زبان و ادبیات ترکی آموخت. وی درباره این حضور و اقامت خود در تبریز گفته است: در تبریز این فرصت را داشتم که با بزرگانی نظیر استاد عبدالله واعظ، استاد منوچهر مرتضوی و پرفسور بهمن سرکاراتی آشنا و افتخار شاگردی‌شان را داشته باشم.

از دیگر استادان راهب در حوزه شعر و ادبیات می توان به افرادی همچون سیدحسن سادات ناصری، مهرداد اوستا، علامه فرزیب (پرفسور دانش کجوری)، تقی ذوقی لنگرودی و… اشاره کرد.

یکی از مهمترین فعالیت های راهب در حوزه شعر و ادبیات در اوایل دهه ۹۰ خورشیدی راه اندازی انجمن ادبی ونداد بود که خود او هم مدیریت آن را برعهده داشت و شاگردان بسیاری را در عرصه شعر و ترانه از میان جوانان مستعد کشور تربیت کرد.

راهب در زمینه شعر ۲ کتاب از خود به یادگار گذاشته است که یکی از این کتاب ها «دو استکان عرق چهل گیاه» است که توسط نشر چشمه چاپ و منتشر شده و دارای ۴۴ قطعه شعر است که با رویکردی اجتماعی، دغدغه‌های شاعر را منعکس می کند.

این کتاب شامل بخشی از سروده های راهب بوده که در یک فاصله ۱۷ یا ۱۸ ساله نوشته است و بیشتر این کارها با انتخاب گروس عبدالملکیان منتشر شده است. در این مجموعه لمس تفاوت زمانی سروده‌ها فاحش است و این کاملا مشهود است که شاعر در گردآوری سروده‌هایش برای این مجموعه از غالب تجربه‌های شعری خود در فواصل زمانی گوناگون استفاده می کند

کتاب شعر دیگر راهب «عشق پاره وقت» بوده که در ۱۳۹۳ خورشیدی توسط انتشارات نیماژ منتشر شده است.

سرانجام این شاعر معاصر کشور به دلیل ابتلا به کرونا و بر اثر ایست قلبی حوالی ساعت سه بامداد پنجشنبه، پنجم تیر ۱۳۹۹ خورشیدی در بیمارستان‌ آتیه تهران چشم از جهان فروبست تا مرگ بتواند ادامه آوازش باشد.

علاقه مندان برای حضور در این برنامه می توانند روز یکشنبه ساعت ۱۷ به نشانی تهران، نارمک، میدان هلال احمر، خیابان گلستان، جنب بوستان فدک، فرهنگسرای گلستان مراجعه کنند.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تمساح خونی
    122/039/668/000
  • بی‌بدن
    31/159/220/500
  • سال گربه
    27/468/929/500
  • مست عشق
    16/428/078/500
  • آپاراتچی
    4/731/691/500
  • آسمان غرب
    4/086/239/500
  • ایلیاجست‌وجوی قهرمان
    4/017/155/500
  • پرویزخان
    3/349/494/500
  • نوروز
    3/326/111/000