«زالاوا» به سینماها می‌آید/ بازنگری در نظام‌نامه اکران/ درخواست جلسه فوری شوراهای صنفی و راهبردی | پایگاه خبری صبا
امروز ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۸:۳۷
سخنگوی شورای صنفی نمایش در گفتگو با صبا:

«زالاوا» به سینماها می‌آید/ بازنگری در نظام‌نامه اکران/ درخواست جلسه فوری شوراهای صنفی و راهبردی

سخنگوی شورای صنفی نمایش ضمن اعلام اکران فیلم «زالاوا» و وصول درخواست اکران سه فیلم جدید، از تصویب نظام‌نامه اکران خبر داد.

همایون اسعدیان سخنگوی شورای صنفی نمایش در گفتگو با خبرنگار سینمایی صبا، درباره مصوبات جلسه امروز ۵ تیرماه این شورا گفت: فیلم «زالاوا» ساخته ارسلان امیری از این هفته اکران می‌شود. به دلیل این که چند ماه شورای صنفی نمایش تشکیل نشده، دفاتر پخش درخواست‌های اکران را به وزارت ارشاد و شورای راهبردی می‌دادند که ما امروز به آن‌ها اعلام کردیم از این به بعد، درخواست باید به شورای صنفی ارائه شود.

او افزود: امروز وصول سه درخواست اکران برای فیلم‌های «پیتوک» ساخته مجید صالحی، «تی‌تی» اثر آیدا پناهنده و «بازیوو» به کارگردانی امیرحسین قهرایی داشتیم.

اسعدیان بیان کرد: پیرو مطالبی که هفته پیش هم اعلام کردیم، مبنی بر این که اعتقاد ما این است که شرایط فعلی را بحرانی می‌بینیم و فکر می‌کنیم بایستی راهکارهای دیگری برای اکران و اوضاع و احوال سینما طراحی شود، از وزارت ارشاد درخواست رسمی کردیم که به سرعت و در همین یکی دو روزه، جلسه مشترکی بین شورای صنفی و شورای راهبردی اکران که فعلا وظیفه طراحی کلان اکران را دارد، برگزار شود تا ما بتوانیم ایده‌های خود را منتقل کنیم و به راهکارهای جدید و کلان‌تری برای اکران باقی‌مانده سال برسیم.

این نویسنده و کارگردان سینما تاکید کرد: امیدوارم این جلسه فردا برگزار شود که ما بتوانیم به آن شیوه‌ای که می‌توانیم، کارمان را ادامه بدهیم.

سخنگوی شورای صنفی نمایش اظهار کرد: در جلسه هفته پیش که با آقایان ایل‌بیگی و سهرابی داشتیم، اعلام کردیم نظام‌نامه اکرانی که در شورای راهبردی مصوب و به شورای صنفی داده شده، برای شرایط عادی است. ما الان نه شرایط عادی، بلکه در شرایط گذار هستیم.

او ادامه داد: این که بخواهیم همچنان مطابق شیوه قدیم و متکی بر نظام‌نامه معمول اکران باشیم، پاسخگوی این شرایط نیست. شرایط بحران، مدیریت بحران می‌خواهد تا راهکارهای وسیع‌تر از یک شورا داشته باشد، وگرنه این شورا یک دبیرخانه با یک نفر عضو می‌شود تا فقط برنامه اکران‌ها اعلام شود.

همایون اسعدیان تصریح کرد: ما در شرایطی هستیم که جدولی شامل صد و خرده‌ای فیلم وجود دارد، شرایط اقتصادی مملکت بحران‌هایی را ایجاد کرده و کالاهای فرهنگی در پایین‌ترین نقطه سبد کالایی خانواده‌ها قرار گرفته است و بایستی راهکارهایی پیدا کرد که این شرایط بحران را بتوانیم بهتر بگذرانیم.

او در پایان گفت: به اعتقاد من عبور از این وضعیت با یک نظام‌نامه شدنی نیست و طرح‌ها و پیشنهادهایی داریم که ان‌شاالله در شورای راهبردی مطرح می‌کنیم و وقتی به نتیجه برسد، اعلام می‌کنیم. نیاز به عزم عمومی وجود دارد و باید با وزارت ارشاد، تلویزیون، وی‌اودی‌ها و… اشتراک مساعی شود.

مصطفی قاسمیان

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است