نگاه اقتصادی به انیمیشن موجب فرار هویتی شده است | پایگاه خبری صبا
امروز ۵ آذر ۱۴۰۳ ساعت ۰۹:۲۸
رییس سازمان سینمایی عنوان کرد:

نگاه اقتصادی به انیمیشن موجب فرار هویتی شده است

رییس سازمان امور سینمایی کشور در سفر استانی خود به کرمان با انیماتورها و فعالان انیمیشن این استان دیدار کرد.

به گزارش صبا به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان سینمایی و سمعی بصری، محمد خزاعی معاون وزیر ارشاد و رییس سازمان امور سینمایی کشور در سفر استانی خود به کرمان، امروز ۸ تیرماه از موسسات و استودیوهای متحرک سازی بازدید و در جمع انیماتورها و فعالان حوزه انیمیشن این استان حاضر شد.

در این دیدار خزاعی با اشاره به رونق هنر خلاق انیمیشن در سال‌های اخیر گفت: انیمیشن هنر و صنعتی خلاق است و خوشبختانه از ظرفیت های خوبی در کشور برخوردار است. این در حالی است که در برخی از شهرستان‌های دور افتاده، شاهد حضور هنرمندان خلاق با امکانات محدود هستیم که موفق به تولید آثار با کیفیتی شده و به منبع درآمد خوبی رسیده اند.

وی با تاکید بر اهتمام ویژه سازمان امور سینمایی نسبت به ماموریت مرکز گسترش به منظور ساماندهی افرایش تولیدات انیمیشن، افزود: انیمیشن هنری درآمد‌زا و خلاق است و موفقیت بسیاری نیز در خارج از کشور به دست آورده است، بنابراین تبدیل آن به صنعت، درآمدزایی بیشتری را به دنبال خواهد داشت.

خزاعی با بیان اینکه انیمیشن در مواردی می‌تواند از صنعت سینما نیز درآمدزاتر باشد، اظهار کرد: در ساخت انیمیشن محدودیت‌های سینمایی وجود ندارد و از سوی دیگر با استفاده از این هنر می‌توان به بیان ناگفته‌ها و قصه های بسیاری پرداخت. گرچه زمانی می‌تواند کمک کننده باشد که با تشریک مساعی و با بینش و خودآگاهی به هویت ایرانی – اسلامی بپردازد.

رییس سازمان امور سینمایی و سمعی بصری کشور تصریح کرد: انیمیشن ایرانی باید راوی مناسبی برای مسائل تاریخی، تمدنی و آداب و رسوم فرهنگ ایرانی اسلامی، مشکلات و معضلات کشور، آسیب‌های اجتماعی، فرهنگ قرآنی و… ما باشد اما در حال حاضر یکی از معضلات و خطرات انیمیشن رویکردهایی با نگاه اقتصادی است که به نوعی منجر به فرار هویتی شده و لازم است که مورد توجه قرار گیرد.

وی در پایان وجود نداشتن قصه و داستان قوی را یکی دیگر از ضعف‌های انیمیشن‌های تولید شده دانست و عنوان کرد: با وجود پیشرفت های انیمیشن در زمینه تکنولوژی، فیلمنامه و قصه جدی گرفته نشده است و داستان پردازی خاصی صورت نمی گیرد. با همه تلاش های انجام شده در سال‌های اخیر این معضل به تدریج بهتر شده است اما همچنان باید در حوزه فیلمنامه نویسی تمرکز بیشتری داشته باشیم وبرای بقا و سرنوشت این هنر، نیروهایی در این زمینه تربیت کنیم.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تگزاس۳
    ۲۴۹/۰۱۴/۹۱۳/۴۰۰
  • زودپز
    ۱۷۵/۱۷۵/۹۵۵/۵۰۰
  • تمساح خونی
    ۱۶۸/۲۸۰/۴۲۷/۲۵۰
  • مست عشق
    ۱۲۰/۲۹۹/۷۲۰/۷۵۰
  • پول و پارتی
    ۹۰/۰۰۰/۳۵۴/۵۰۰
  • خجالت نکش 2
    ۸۶/۲۶۱/۰۰۹/۲۰۰
  • صبحانه با زرافه‌ها
    ۶۸/۸۷۸/۰۶۶/۵۰۰
  • سال گربه
    ۶۴/۶۰۶/۵۹۰/۰۰۰
  • ببعی قهرمان
    ۴۸/۷۸۰/۵۰۳/۵۰۰
  • قیف
    ۲۷/۰۲۷/۶۵۵/۱۰۰
  • مفت بر
    ۲۵/۵۹۴/۸۹۸/۶۰۰
  • قلب رقه
    ۱۴/۰۲۶/۷۲۶/۰۰۰
  • شهرگربه‌ها۲
    ۱۲/۳۹۲/۰۶۱/۵۰۰
  • شه‌سوار
    ۱۰/۶۱۵/۹۴۸/۵۰۰
  • باغ کیانوش
    ۶/۶۰۴/۷۷۵/۰۰۰
  • شنگول منگول
    ۱/۶۳۳/۸۸۲/۵۰۰
  • استاد
    ۱/۰۰۱/۲۱۰/۰۰۰
  • سه‌جلد
    ۴۰۳/۳۹۰/۰۰۰
  • نبودنت
    ۲۶۷/۸۲۰/۰۰۰
  • شبگرد
    ۱۹۵/۰۷۰/۰۰۰