بزرگترین حسرت سینما برای مت دیمون/ معرفتی که ۲۵۰ میلیون دلار آب خورد! | پایگاه خبری صبا
امروز ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۵:۳۵
پس از سال‌ها فاش شد؛

بزرگترین حسرت سینما برای مت دیمون/ معرفتی که ۲۵۰ میلیون دلار آب خورد!

مت دیمون از ماجرای رد کرد پیشنهاد بازی در «آواتار» جیمز کامرون، آن هم با قیمتی 250 میلیون دلاری گفت.

به گزارش خبرگزاری صبا به نقل از مجله جی‌کیو انگلستان، مت دیمون بازیگر ۴۸ ساله هالیوود فاش کرد که برای بازی در «آواتار» جیمز کامرون، پیشنهادی ۲۵۰ میلیون دلاری داشته است؛ پیشنهادی که او با نپذیرفتن آن خود را به بزرگترین بازنده تاریخ سینما بدل کرده است!

بنا بر مصاحبه دیمون با این مجله انگلیسی، جیمز کامرون کارگردان «آواتار» نقش جیک سالی را پیش از آن که به سم وورتینگتون بسپارد به دیمون پیشنهاد کرده و برای حق‌الزحمه این کار ۱۰ درصد از فروش فیلم را برای دیمون در نظر گرفته بوده است.

دیمون در این باره گفت: جیمز کامرون «آواتار» را به من پیشنهاد کرد. او من گفت:گوش کن! من به کسی نیاز ندارم، من به بازیگر با اسم و رسمی نیاز ندارم، اگر تو این نقش رو قبول نکنی اون رو به بازیگری بی‌نام و نشون می‌سپرم، چون این فیلم واقعا به تو نیازی نداره. اما اگر نقش رو قبول کنی ده درصد فروش رو بهت می دم.

«آواتار» در نهایت ۲٫۸ میلیارد دلار در گیشه فروخت و بدین صورت مت دیمون چک دستمزدی به مبلغ بیش از ۲۵۰ میلیون دلار را از دست داده است. نکته جالب اینجاست که این ماجرا نه تنها یکی از بزرگترین فرصت‌های از دست رفته در تاریخ هالیوود به حساب می‌آید، بلکه درحقیقت مت دیمون از این موضوع آگاهی داشته است.

دیمون ادامه داد: روزی من این داستان را برای جان کرازینسکی تعریف کردم؛ زمانی بود که داشتیم فیلمنامه «سرزمین موعود»(۲۰۱۲) را می‌نوشتیم. در آشپزخانه بودیم و برای استراحت وقفه‌ای به کار داده بودیم که ماجرا را برایش تعریف کردم. جان وقتی داستان را شنید بلند شد، چند لحظه ایستاد و شروع کرد به راه رفتن در آشپزخانه و گفت: باشه، باشه، باشه، باشه،باشه. بعد ادامه داد: تو اگه این این فیلم رو بازی می‌کردی هیچ چیزی تو زندگیت عوض نمی‌شد، جز اینکه ما الان داشتیم این مکالمه رو در فضا انجام می‌دادیم!

اما دلیل اینکه مت دیمون چرا این تصمیم را گرفته است چیزی نیست جز اینکه او اولویت کار با جیمز کامرون را پایین‌تر از کار با دوست و رفیق دیرینه‌ای به نام  پل گرینگرس در مجموعه فیلم‌های «جیسون بورن» قرار داده بوده است.

دیمون گفت: بزرگترین حسرت من تا به امروز این است که اگر من پیشنهاد کامرون را قبول می‌کردم باعث ایجاد مشکل برای گرینگرس و اخلال در تولید « اولتیماتوم بورن»(۲۰۰۷) می‌شدم و من نمیتوانستم این کار را انجام دهم. البته کامرون وقتی مشکل من را شنید گفت: ببین تو می‌دونی من تا حالا فقط ۶ فیلم ساخته‌ام. من این موضوع را می‌دانستم، او کارگردانی کم‌کار است ولی همه آثار او را می‌شناسند و انگاری بیشتر از این حرف‌ها فیلم ساخته است. من همان موقع هم احساس می‌کردم با رد کردن پیشنهاد کامرون، فرصت کار با او را برای همیشه از دست خواهم داد و این خیلی حس بدی بود و هنوز هم بی‌رحمانه است.

او در پایان بیان کرد: اما به هر حال فرزندان من هنوز نانی برای خوردن دارند و خودم رو به راه هستم.

اشکان مزیدی

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تمساح خونی
    122/039/668/000
  • بی‌بدن
    31/159/220/500
  • سال گربه
    27/468/929/500
  • مست عشق
    16/428/078/500
  • آپاراتچی
    4/731/691/500
  • آسمان غرب
    4/086/239/500
  • ایلیاجست‌وجوی قهرمان
    4/017/155/500
  • پرویزخان
    3/349/494/500
  • نوروز
    3/326/111/000