بهرنگ دزفولی زاده عکاس پروژه های سینمایی و تلویزیونی درباره ضرورت عکاسی در سریال ها به صبا گفت: این موضوع بخشی به کارگردان و تهیه کننده کار برمی گردد، اینکه چقدر می خواهند عکس هایی که از سریال شان پخش می شود فضای متفاوتی را داشته باشند و می خواهند دیدگاه متفاوت تری را به مخاطب کار ارائه دهند. من با اکثر کارگردانان مطرح تلویزیون کار کرده ام . این عزیزان بیشتر از کارگردانان جوان تر به عکس های پشت صحنه سریال ها اهمیت می دهند.
وی ادامه داد: در مجموعه «هست و نیست» با آقای سهیلی زاده کار می کنم ، فضای خوب و صمیمی این پروژه را در سریال های دیگر کارگردان های خوب تلویزیون داشته ام . علاقه مندی آقای سهیلی زاده به عکس باعث شده من شوق و انگیزه بیشتری برای ارائه کار داشته باشم. تهیه کننده این کارنیز به عکس های پروژه نگاه ساده ای ندارد و با دید متفاوت تری به این بخش توجه دارد.
عکاس مجموعه «هست و نیست» درباره وضعیت عکاسی در تلویزیون توضیح داد:متاسفانه درصد کمی از کارگردانان و تهیه کننده ها به عکاسی در سریال ها اهمیت می دهند. شاید این مسئله به خاطر بودجه ای که سازمان برای پروژه ها در نظر می گیرد، به وجود می آید. شرایطی که در بسیاری از مجموعه وجود دارد، شرایط حرفه ای از لحاظ مالی نیست.باید این موضوع را در نظر بگیریم عکس های یک مجموعه قبل از تیزر های آن در فضاهای مختلف منتشر می شود.
وی افزود: در زمانی هستیم که مخاطبان در فضاهای مجازی پیگیر بیشتر موضوعات هستند ، عکس سریال می تواند مولفه خوبی برای کیفیت کار باشد. بهتر است بگویم ، عکس ویترین یک سریال است. نکته مهم تر این است که معمولا عکس ها ، رسالت تاریخ نگاری یک سریال را برعهده دارند. یعنی اگر بخواهیم یک سریال را بررسی کنیم ، اول با عکس های آن سریال رو به رو می شویم . خیلی از مجموعه های نمایشی پر بیننده ای که درگذشته داشتیم به خاطر نداشتن عکس های خوب از آنها کمتر در فضاهای اجتماعی حرف زده می شود.
دزفولی زاده تصریح کرد: در دهه های گذشته عکس هایی که از فیلم ها به جا مانده است یا به صورت پرتره ازچهره بازیگران است یا به صورت دسته جمعی که هیچ ارتباطی با فضای آن سریال ندارد. عکس یکی از ویژگی هایش معرفی کاراکتر های یک مجموعه است. بعضی اوقات بایک عکس می توانیم چالش های یک کار را به مخاطب برسانیم. در این دهه اخیر به عکاسی در پروژه های تلویزیونی اهمیت داده نمی شود.
There are no comments yet