برای داوران بخش مستندِ جشنواره جام جم نوآوری مهم است | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۲:۱۴
ارد عطارپور:

برای داوران بخش مستندِ جشنواره جام جم نوآوری مهم است

تلویزیون از سمت مدیران با بی مهری رو به روست . ما به جز شبکه مستند در دیگر شبکه های سیما گروه مستند نداریم.

ارد عطارپور داور بخش مستند جشنواره تلویزیونی جام جم درباره داوری این بخش از مسابقه به صبا گفت :بخش مستند مانند تمام بخش های این جشنواره ویژگی ها و مولفه های خودش را دارد. مهم ترین مولفه هایی که برای هیات داوران این بخش مهم است ، شامل این موارد می شود: ساخت حرفه ای ، خلاقیت و نوآوری ، انتخاب موضوع غیر تکراری و عوامل فنی مناسب . زمانی که این موارد نام برده در کاری دیده شود مورد توجه هیات داوران قرار می گیرد.البته هر یک داوران نظر خاصی دارند که طبق رای جمعی در نهایت یک اثرِ منتخب انتخاب می شود.
وی درباره تاثیر حضور بخش مستند در جشنواره تلویزیونی جام جم در روند مستند سازی برای این رسانه توضیح داد:در وهله اول باید بگوییم ماهیت برگزاری جشنواره بسیار مهم و در تمام بخش ها تاثیر گذار است . باید بررسی کنیم که چرا این جشنواره از سال ۹۲ دیگر برگزار نشده؟ چرا نباید سالانه تولیدات سیما در بخش های مختلف ارزیابی شود؟سازمان صداو سیما یک رسانه ای بزرگ است چرا این جشنواره و ارزیابی در این مدت برگزار نشده است؟
کارگردان «بهشت گمشده» ادامه داد: در سراسر دنیا هر مسابقه ای برگزاری می شود، این ویژگی را دارد تا هنرمندانی که در آن بخش ها فعالیت دارند از نگاه دیگران و شیوه های پرداخت متفاوت بهرمند شده و  از نظر دیگران درباره آثار خودشان مطلع می شوند. این اتفاق در تلویزیون خیلی دیر رخ داده است. علت این امر هم این موضوع است که تلویزیون از سمت مدیران با بی مهری رو به روست . ما به جز شبکه مستند در شبکه های مختلف سیما گروه مستند نداریم، اگر هم در گذشته این گروه وجود داشته الان منفک شده است.
عطار پور افزود:  باید بیس اصلی کنداکتور شبکه ها برمبنای مستند بسته شود.چون این بخش مسائل روز جامعه را در یک قاب تمیز جلوی چشمان مخاطب قرار می دهد.وقتی مستند نباشد جای این قضیه در تلویزیون خالی است و شما نمی توانید جامعه خودتان را در رسانه ملی ببینید. از تمام افرادی که این جشنواره را برگزار کردند ممنونم ، اما ازهمین جا اعلام می کنم چرا زودتر به فکر برگزاری چنین مسابقه ای نیفتادند؟ برگزاری این مسابقات از این حیث  مهم است که مستندسازان جوان برای تولید مستند خوب تشویق و ترغیب می شوند.

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است