کانال رادیویی ورزش بانوان افتتاح شد/ توجه ویژه به استقلال و خودکفایی ورزش بانوان | پایگاه خبری صبا
امروز ۳ آبان ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۴۵
صبا گزارش می‌دهد؛

کانال رادیویی ورزش بانوان افتتاح شد/ توجه ویژه به استقلال و خودکفایی ورزش بانوان

اولین کانال ورزشی بانوان صبح امروز با حضور مقاماتی از رادیو و دولت افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار رادیو و تلویزیون خبرگزاری صبا، مراسم افتتاحیه کانال رادیویی ورزش بانوان صبح شنبه ۲۵ تیرماه با حضور جمعی از بانوان ورزشکار و مسئولان مربوطه در سالن شهدای رادیوی سازمان صداوسیما برگزار شد.

سیدحمید سجادی وزیر ورزش و جوانان، علی بخشی‌زاده معاون صدا، انسیه خزعلی معاون امور زنان و خانواده رییس جمهور و مریم کاظمی‌پور معاون توسعه ورزش بانوان ازجمله حاضران در این مراسم بودند.

این مراسم با یک ساعت تاخیر ساعت ۱۰:۳۰ با تلاوت آیاتی از قرآن کریم آغاز شد.

مهدی آذرمکان مدیر رادیو ورزش در ابتدای این برنامه عنوان کرد: امروز روزی‌ست که بانوان ورزشکار ما صاحب رسانه تخصصی خود می‌شوند و این رسانه زبان گویای این بانوان ورزشکار خواهد بود.

او ادامه داد: با توجه به دغدغه‌ای که در زمینه توجه ویژه به ورزش بانوان وجود داشت ما سال ۹۹ دو برنامه مستقل ورزش بانوان روانه آنتن رادیو ورزش کردیم که یکی به ورزش همگانی و یکی به ورزش قهرمانی پرداخت.

مدیر رادیو ورزش اظهار کرد: با این همه ظرفیت ورزش بانوان بی‌بدیل بود و به همین دلیل به فکر گسترش برنامه‌سازی در این حوزه افتادیم. سال گذشته در جلسه‌ای با آقای پیمان جبلی او به افزایش توجه به ظرفیت‌های مغفول ورزش بانوان تاکید داشت و از همانجا تصمیم گرفتیم با ظرفیت برنامه ایران صدا کانال رادیویی ورزش بانوان را با پشتیبانی رادیو ورزش تاسیس کنیم.

او اضافه کرد: این کانال رادیویی با توجه به ورزش همگانی و ورزش قهرمانی روزانه با ۴ ساعت برنامه تخصصی روانه آنتن می‌شود‌. همچنین علاوه بر ساخت برنامه‌های تخصصی، مسابقات بانوان را نیز پوشش خواهد داد.

آذرمکان در پایان خاطرنشان کرد: یقینا موفقیت کانال ورزشی بانوان میسر نخواهد شر مگر با همکاری‌ همه ورزشکاران و مسئولان مربوطه. به امید روزی که این کانال ۲۴ ساعته شود و بانوان ورزشکار ما در تمام عرصه‌ها درخشان باشند.

ادامه این مراسم با تجلیل از خانواده جواد الله کرم شهید مدافع حرم همراه بود و یاد این شهید در برنامه گرامی داشته شد.

توجه ویژه به استقلال و خودکفایی ورزش بانوان

سجادی وزیر ورزش و جوانان در ادامه این مراسم طی سخنانی اظهار کرد: من خود را به نوعی رادیویی می‌دانم و امروز بسیار خوشحالم که در این مراسم حضور دارم. روزی که شبکه رادیویی ورزش افتتاح شد ما ورزشی‌ها بسیار خوشحال بودیم که یک‌ شبکه رادیویی اختصاصی داریم و کم‌کم ساعت های تولیدی این‌ شبکه جای خود را به برنامه های زنده داد.

وزیر ورزش و جوانان تصریح کرد: امروز ما معتقدیم که باید از رویدادهای ورزشی پوشش حداکثری رسانه‌ای داشته باشیم و نباید از یک رویداد ورزشی به راحتی گذشت، به طور مثال مرداد ماه در یک رویداد ورزشی در قونیه ترکیه ۵۷ کشور از ورزشکاران مسلمان شرکت خواهند کرد و در این ۱۰ روز حتما جای کار دارد که اطلاع‌رسانی زیادی صورت بگیرد.

او تشریح کرد: ما در کشوری نفس می‌کشیم که تنها ورزش اولویت ما نیست بلکه آرمان های والایی داریم که می‌توانیم به وسیله ورزش به آن‌ها دست یابیم و برای رسیدن به این آرمان‌ها نیاز داریم که به یکدیگر کمک کنیم.

سجادی خاطرنشان کرد: این روزها ما مجدد یکسری اتفاقات را مانند توجه ویژه به حجاب و عفاف مرور می‌‌کنیم و اگر در ورزش کمی سستی باشد شرایط از دست ما در می‌رود و این فرهنگسازی را باید در رسانه داشته باشیم. امروزه با حمایت رییس جمهوری استقلال ورزش بانوان و خودکفایی ورزش بانوان از مهم‌ترین‌ برنامه‌های ترسیم شده ما در وزارت ورزش و جوانان است.

او اضافه کرد: ما اعتقادات و چارچوب‌هایی داریم و نمی‌توانیم هرچیزی از ورزش بانوان را از تلویزیون پخش کنیم اما می توانیم ازطریق صدا این استقلال و خودکفایی را ارائه کنیم. یکی از کارهای تخصصی ما در حوزه برنامه‌سازی این است که مخاطبان ما چگونه با ما تا انتهای برنامه همراه باشند.

در ادامه این‌ مراسم با حضور مسعود اسکویی گوینده رادیو ورزش، حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان، انسیه خزعلی معاون آموز زنان و خانواده رییس جمهور، مهدی آذرمکان مدیر رادیو ورزش، مریم‌ رستمی مدیر اولین کانال ورزشی بانوان، مریم کاظمی‌پور معاون توسعه ورزش بانوان و خانواده شهید الله‌کرم این شبکه رادیویی به صورت رسمی افتتاح شد.

رادیو نسبت به تلویزیون محدودیت کم‌تری در پوشش ورزش بانوان دارد

خزعلی دیگر سخنران این مراسم بود و بیان کرد: امیدواریم صدای توانمندی زنان ورزشکار ما از طریق این رادیو به گوش مردم ایران و جهان برسد. بانوان ما سربازان گمنامی هستند که توانمندی آن‌ها بازتاب ندارد و گاهی تنها با یک جمله اطلاع‌رسانی می‌شود. در این صورت شبکه رادیویی بانوان می‌‌تواند با توجه به اینکه محدودیت های تصویری ندارد، این افتخارات را راحت‌تر پوشش دهد.

معاون امور زنان و خانواده رییس جمهور تصریح کرد: ۲ ورزش همگانی و قهرمانی بسیار مورد توجه رییس جمهوری نیز هست. در بخش ورزش همگانی باید به سلامت بانوان ازطریق ورزش توجه داشته باشیم و اگر برنامه ورزشی مناسبی داشته باشیم، می‌توانیم جلوی بسیاری از مشکلات روحی و روانی بانوان و مشکلات جسمانی آن‌ها در سنین بالا  بگیریم.

او اضافه کرد: در سفرهای استانی شاهد محرومیت امکانات ورزشی بانوان بودیم و امیدواریم بحث عدالت در ورزش بانوان همگام با ورزش آقایان دیده شود. معمولا در سفرهای استانی این عدالت را پیگیری می‌کنیم و برخی نوجوانان در اعزام به مسابقات بین‌المللی اعتراض داشتند که خانم ها از اعزام محروم شده‌اند و ما این موضوع را از  وزیر ورزش و جوانان پیگیری کردیم.

خزعلی تاکید کرد: بانوان ما نمونه بارز نشان دادن ارزش‌های حرکتی، ارزشی و نخبگی همراه با حفظ ارزش ها باشند. برخی بانوان ورزشکار کشورهای مسلمان از حضور در میادین ورزشی محروم هستند زیرا اینگونه به آن‌ها القا شده است که یا باید ارزش‌هایشان حفظ کنند یا ورزش کنند اما دختران ما نمونه بارز حفظ این دو کنار هم هستند.

معاون امور زنان و خانواده رییس جمهور خاطرنشان کرد: برخی از تلاش‌های ورزشی بانوان قابلیت ارائه در تصویر را ندارند و امیدواریم از طریق صدا و شنیدار این افتخارآفرینی‌ها ارائه شود.

توجه به کنداکتور و همراهی مخاطب باید مورد توجه باشد

بخشی زاده معاون صدا آخرین سخنران این مراسم بود و طی سخنانی گفت: حامل سلام آقای پیمان جبلی رییس سازمان صداوسیما هستم که امروز نتوانستند به این مراسم بیایند. امیدوارم در آینده خبرهای خوبی را از رادیو شاهد باشیم.

او تصریح کرد: در دوره تحولی ریاست سازمان صداوسیما رییس این سازمان به ۳ نکته اشاره کردند که محور اول تحول در رویکردها، محور دوم تحول در محتوا و محور سوم تحول در ساختارها اعلام شد و ما امروزه شاهد بروز این سه تحول در رادیو هستیم. به عنوان نمونه ما به عنوان اولین کشور اسلامی شاهد افتتاح اولین کانال ورزشی بانوان هستیم و این اتفاق مبارکی است که رادیو مدام خود را به‌روز می‌کند.

معاون صدا درباره اینکه چرا این رادیو در ایران صدا ارائه شده است، گفت: این مساله به دلیل تخفیف مساله بانوان نیست بلکه طبق آماری که مرکز تحقیقات سازمان صداوسیما عنوان کرده است نزدیک به ۱۲ درصد از مخاطبان رادیو برنامه‌های رادیو را از طریق این اپلیکیشن دنبال می‌کنند.

او تاکید کرد: نیمی از افراد جامعه را بانوان تشکیل می‌دهند و نمی‌توان به آن بی‌تفاوت بود. ازطرفی بانوان نسل نویی را به‌ جامعه تحویل می‌دهند و اگر خودشان سلامت نباشند چطور می توانند یک نسل سالم تربیت کنند؟ از طرفی گسترش ورزش در بستر خانواده شکل می‌گیرد و بانوان به عنوان مدیر خانواده نقش مهمی در ترغیب جوانان و نوجوانان سمت ورزش دارند‌.

معاون صدا در ادامه انتظارات خود را از این شبکه رادیویی مطرح کرد: ابتدا باید توجه ویژه به کنداکتور و معنادار بود تقدم و تاخر برنامه‌ها مورد توجه قرار گیرد تا مخاطبان سردرگم نشوند. دوم ایجاد اتاق فکر است زیرا حتما شورای مشورتی نیاز داریم. سوم توجه به ریتم برنامه هاست تا مخاطب  را پس نزند، چهارم توجه به موضوع برنامه و پرورش نسل نو خصوصا از میان نوجوانان و جوانان است که باید در دستورکار قرار بگیرد.

پایان مراسم‌ با تجلیل از خبرنگاران ورزشی همراه بود.

انتهای پیام/

 

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تگزاس۳
    ۲۴۵/۲۳۱/۳۴۳/۴۰۰
  • تمساح خونی
    168/280/427/250
  • مست عشق
    120/214/320/750
  • پول و پارتی
    ۸۸/۱۹۲/۵۳۴/۵۰۰
  • خجالت نکش 2
    86/257/789/200
  • زودپز
    ۸۱/۵۱۸/۴۴۲/۰۰۰
  • خجالت نکش
    ۶۴/۶۰۶/۵۹۰/۰۰۰
  • ببعی قهرمان
    ۲۷/۵۲۴/۷۸۸/۰۰۰
  • قیف
    ۲۶/۲۷۷/۸۱۵/۱۰۰
  • مفت بر
    ۲۲/۳۰۵/۷۸۱/۱۰۰
  • قلب رقه
    ۱۲/۳۰۰/۹۶۸/۵۰۰
  • ملاقات با جادوگر
    11/345/347/500
  • شهرگربه‌ها۲۹
    ۱۰/۰۳۴/۱۵۳/۵۰۹
  • شه‌سوار
    ۱۰/۰۰۴/۵۶۸/۵۰۰
  • در آغوش درخت
    6/277/201/500
  • آغوش باز
    2/293/917/500
  • استاد
    ۴۴۱/۰۲۷/۵۰۰
  • کارزار
    ۲۳۵/۷۹۲/۵۰۰
  • آنها مرا دوست داشتند
    ۱۳۰/۹۳۵/۰۰۰
  • لختگی
    ۹۷/۰۸۵/۰۰۰