مبارزه با قاچاق فیلم یک مانور نمایشی است | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۰۳
داریوش بابائیان:

مبارزه با قاچاق فیلم یک مانور نمایشی است

ماهواره ها فیلم هایی را از ما می دزدند و پخش می کنند،این کار باعث شده تهیه کننده ای سرمایه شخصی اش را در این کار نگذارد .

داریوش بابائیان تهیه کننده سینما در پاسخ به این سوال که که مدت هاست با قاچاقچیان فیلم ها برخورد مقطعی می شود و هربار تعدادی سی دی و دی وی دی از دست فروشان گرفته و سوزانده می شود،به نظر شما این برخورد مقطعی کارساز است یا باید باخطاکاران اصلی که این فیلم هارا وارد بازار قاچاق می کنند برخورد شود؟به صبا گفت:این یک مانور نمایشی است.یعنی فقط نمایش می دهند که ما این کار را کرده ایم.شبکه قاچاق متاسفانه فعالیت کرده و فیلم ها را تکثیر می کند و در بازارتوزیع می کند. گروه آقای فرح بخش و خیلی از بچه های همکارخواستند جلوی این کار را بگیرند، ولی گویا دولت هم دلش برای قاچاقچیانی که نان شان بریده می شود سوخت و نگذاشت این کار ادامه پیداکند!

وی در ادامه افزود: به خاطر این مسئله که ما کپی رایت نداریم، ماهواره ها فیلم هایی را از ما را می دزدند و پخش می کنند، این موضوع باعث شده  تهیه کننده ای سرمایه شخصی اش را در این کار نگذارد . این خیلی به ضرر بدنه سینماست.

 نیروی انتظامی به همراه گروه و شبکه ای  فعالیت می کرد برای جلوگیری از فروش قاچاق،اگر حمایت وزارت ارشاد را داشته و پشتیبان همدیگر باشند، می توانند این مسئله را به روزهای اوج خود که یک نوار قاچاق پیدا نمی شد برسانند و جلوی فروش ۱۰فیلم در یک دی وی دی با دو هزارتومان را بگیرند.همه تهیه کنندگان و پخش کنندگان آمادگی این مسئله را دارند، ولی کو گوش شنوا؟از این گوش می شنوند و از آن گوش در می کنند و برای شان مهم نیست که بخش خصوصی زمین می خورد.فیلم های دولتی هم که برای شان مهم نیست چه اتفاقی می افتد! 
 بابائیان در ارتباط با این موضوع که به چه دلیل در کشور ما به مسئله کپی رایت آن طور که باید پرداخته نمی شود تا حق صاحبان اثر ضایع نشود؟ توضیح داد: به خاطر تحریم های آمریکا نمی توانیم مستقیم از حق رایت جهانی استفاده کنیم ،ولی می توانیم توسط یک کشور دیگر خدمات را به کپی رایت جهانی با آن کشور نزدیک کنیم .با پرداخت هزینه ای می شود این کار ادامه پیدا کند،ولی دولت هنوز که هنوز است این کار را پیگیری نکرده و نمایندگانی را برای این کار نفرستاده است،ولی این امر شدنی است.

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است