شاهپیری درباره داستان نمایش و چرایی انتخاب این متن به صبا، گفت: داستان نمایش «آبجی» درباره دختر زشت رویی است که هیچ مردی حاضر به ازدواج با او نیست. از طرفی ماهرخ خواهر کوچک تر او که دختری زیباست به زودی قرار است ازدواج کند. شب عروسی ماهرخ، آبجی که به خواهرش حسادت می کند و از حرف های مردم خسته شده خود را در آب انبار غرق می کند، اما مردی او را نجات می دهد. چند شب بعد همان مرد به خواستگاری آبجی می آید و با او ازدواج می کند،اما مرد یک انسان معمولی نیست!
او ادامه داد: داستان نمایش اقتباسی آزاد از داستان کوتاه «آبجی خانوم» اثر صادق هدایت است. من به داستان های معاصر ایرانی با این حال و فضا علاقه مند هستم. به نظرم داستان هایی مثل «بوف کور»، «سه قطره خون»، «سگ ولگرد» یا «عروسک فرنگی» خیلی جذاب هستند. دنبال بهانه ای بودم تا یکی از این کارها را دراماتیزه و بعد تبدیل به نمایشنامه کنم. سال ۹۵ که جشنواره تئاتر عروسکی بود با فرهاد امینی طرح را مطرح کردم و ایده اولیه با من بود و او به نمایشنامه تبدلیش کرد.
این بازیگر درباره معیار انتخاب بازیگرانش توضیح داد: انتخاب بازیگر در تئاتر متفاوت از سینما و تلویزیون است. بازیگر تئاتر باید از بدن و بیان خوبی بهره مند باشد. تیم بازیگری را از قبل می شناختم. مینو ملکی، نسیم تاجی و مهرنوش بلمه که در این کار بازی می کنند از همکلاسی های من بوده اند و با هم همکاری داشته ایم. ترجیح من این است که یک گروهی را حفظ کنم و با کسانی که کار کرده ام و شناخت دارم تجربه های جدید کسب کنم تا اینکه یک کَستِ جدید ببندم. با این روش ،هم گروه بازیگری رشد می کند، هم کارگردان و به سطح همدیگر ارتقا می دهیم. تا اینکه من دوباره سراغ آدم های جدیدتر بروم و از نو شروع کنیم.
وی درباره مشکلات قبل از اجرای نمایش بیان داشت: هماهنگ کردن بچه ها و سالن گرفتن برای تمرین، کمی اذیت مان کرد. کار عروسکی مثل کارهای دیگر نیست. وقتی اسم عروسک وسط می آید آکسسوار لازم است. باید صبر کنیم وسایل ساخته شود و بدون آنها هم نمی شود تمرین کرد. وسایل انباری برای دپو کردن می خواهد. سالن تمرین هم که می رویم نمی شود هر شب وسایل را ببریم. باید به این فکر کنیم که وسایل را کجا بگذاریم تا خراب نشود. از مشکلاتی به این شکل زیاد داشتیم، ولی خدا را شکر به خوبی و خوشی تمام شد. در بازبینی قبول شدیم و از دوم تا بیست و چهارم آذرماه در سالن سایه تئاترشهر روی صحنه می رویم.
این کارگردان در آخر به قرارداد گیشه نمایش اشاره کرد و گفت: قرار است که از طرف مرکز هنرهای نمایشی حمایت شویم. ولی ما بیشتر روی گیشه حساب می کنیم. چون از جشنواره «مبارک یونیما» فرستاده شده ایم گفته اند که از طرف مرکز هم حمایت کوچکی می شویم، ولی فکر می کنم خیلی کم باشد. در حال حاضر هم که مبلغی نداده اند.
There are no comments yet