اهل‌بیت به بنده بذل محبت و عنایت داشتند | پایگاه خبری صبا
امروز ۹ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۰۴:۵۶
رسالت بوذری:

اهل‌بیت به بنده بذل محبت و عنایت داشتند

«خوشحالم از این‌که اهل‌بیت به ناقابلی مثل بنده بذل محبت و عنایت را داشتند که بتوانم فرمایشات ایشان را بزنم و اجرای این برنامه با موضوع و محتوای امام حسین‌(ع) را بر عهده داشته باشم.»

یکی
از برنامه های تلویزیون در ایام اربعین امسال، «
مخاطب‌خاص» بود. برنامه‌ای که
در حال حاضر تنها مجله تصویری با محتوای مذهبی تلویزیون است و هر‌چند عده‌ای فرم
برنامه را قابل تغییر می‌دانند، ولی به هرحال این واقعیت کتمان‌ناپذیر است که «مخاطب‌خاص»
به دلایل مختلف برنامه موفقی است و توانسته است جای خود را میان مردم باز‌کند.
گواه این مسئله هم تعداد بالای پیامک‌های هر شب و ضریب نفوذ اجتماعی است که می‌توان
در میان بازخوردهای سیمای ملی در ایام اربعین آن را رصد کرد. به بهانه پایان پخش
ویژه برنامه اربعینی «مخاطب‌خاص» با رسالت بوذری، مجری این برنامه به گفت‌وگو
نشستیم تا از «مخاطب‌خاص» بگوییم و روایت مجری این برنامه را بشنویم درباره فرم و
محتوای این برنامه و حال و هوای برنامه ای که صفر‌تا‌صد در شلوغ‌ترین ایام شهر
کربلا روی آنتن زنده شبکه سه‌سیما می‌رود. مهمان هستید به گپ‌وگفت ما با رسالت
بوذری در یکی از شب‌های شلوغ این برنامه قبل از آنتن در شهر کربلا.

ما
درباره برنامه‌ای حرف می
زنیم
که این روزها جزو‌ پربیننده ترین برنامه‌های مذهبی تلویزیون است. از ورودتان به
این برنامه و ویژگی‌هایش شروع کنیم.

پیش از پاسخ به سوال
شما باید بگویم خوشحالم از این‌که اهل‌بیت به ناقابلی مثل بنده بذل محبت و عنایت را
داشتند که البته این هم بزرگی سیدالشهدا است که بتوانم فرمایشات ایشان را بزنم و اجرای
این برنامه با موضوع و محتوای امام حسین‌(ع) را بر عهده داشته باشم. این اتفاق در
وهله اول برای من افتخار است و امیدوارم تا لحظه آخر زندگیم از من جدا نشود و کاری
و حرفی غیر از اهل بیت در این موقعیتی که قرار گرفته‌ام نزنم. یکی از ویژگی های
برنامه «مخاطب‌خاص» که من را ترغیب به اجرای آن کرد هم‌نشینی با خاک سیدالشهدا(ع)
است که ناگفته نماند، استمرارش در صدا‌و‌سیمای جمهوری‌اسلامی بی‌سابقه است، از این
جهت مدعی بی‌سابقه بودنش می‌شوم که ما برنامه ای با این استمرار که الحمدالله تا
حالا نزدیک به شش‌ماه است که هر هفته این برنامه روی آنتن می‌رود، را نداشتیم. برنامه
«مخاطب‌خاص» توانست طی یک‌سال اخیر به‌غیر مناسبت‌هایی مانند اربعین یا ماه‌محرم
که هرشب به صورت زنده از کربلای‌معلی مهمان خانه‌های مردم شد، در طی سال هم شب های
جمعه که شب زیارتی امام‌حسین‌(ع) هم هست با مردم حسین دوست که الحمدالله در
کشورمان همه به این خاندان محبت و علاقه دارند همراه شود که این برای من که کمترین
سهم را از تولید این برنامه دارم افتخاری بسیار بزرگ محسوب می‌شود.

«مخاطب‌خاص» هر هفته
زنده از چند متری آستان سیدالشهدا روی آنتن می‌رود؟

کلام معصوم است که
شرف مکان‌ها به آدم‌هایی است که در آن‌جا قرار دارند اما این قاعده در کربلا تغییر
کرده است زیرا که شرف هر‌کسی به آن‌جایی است که قرار گرفته است در کربلا. ما از
مجاورت با ابا‌عبدالله‌(ع) کسب آبرو می‌کنیم، کسب فیض می‌کنیم و از همه مهم‌تر از
همسایگی با حرم مطهر و منور سیدالشهدا‌(ع) حال خودمان را درست می‌کنیم. پس مهم‌ترین
ویژگی برنامه «مخاطب‌خاص» همین مجاورت، مجالست و هم‌نشینی با حرم امام‌حسین(ع) و
زائران اوست.

ببینید وقتی به حرم علی
‌ابن‌ موسی‌الرضا(ع) وارد می‌شویم در اذن دخول می‌خوانیم «فان لم اکن اهل الذالک فانت
اهل
الذالک» بدین معنی که اگر من اهل
و لایق شما نیستم اما شما کسی هستید که آدم‌ها را اهل می‌کنید. دقیقا کلام ما در
این برنامه همین است که از فضل سیدالشهدا(ع) و آقایی آن حضرت است که اجازه فرمودند
در مجاورت خاکشان این برنامه تلویزیونی شکل بگیرد و نیابتاً از طرف مردم هر‌هفته
زائرشان شویم.

اجرای این برنامه در
چنین فضایی بین این همه شلوغی حتما حال عجیبی خواهد بود.

برای آدم دل‌زده از
دنیای مدرن، خسته از روزمرگی‌ها و آن‌هایی که واقعا در زندگی علی‌رغم این‌که ممکن
است آسایش داشته باشند ولی آرامش ندارند، شاید پخش این ۵۰‌دقیقه «مخاطب‌خاص» یک
گریزگاه باشد چنانی که جوانی خدمت امام‌جواد‌(ع) رسید و گفت: حالم خوب نیست، از
مردم خسته شدم، از تهمت، غیبت و
چه‌کنم؟ امام فرمودند:
به سمت حسین(ع) فرار‌کن.

انسان مدرنی که همه
متر و ومعیارش عقل معاش است حالا با عقل معاش، ۵۰‌دقیقه این برنامه را می‌بیند و
روحش تازه می‌شود و از این بابت خدا را شکر می‌کنم، سیدالشهدا‌(ع) را از این بابت
شاکرم، سر بر آستانش می‌سایم و امیدوارم این سر‌سپردگی استمرار داشته باشد.

یکی از نکته‌های «مخاطب‌خاص»
امسال ضبط آیتم‌هایی بود که در مسیر و در دل مردم بود.، بازخوردهای خوبی از این
آیتم‌ها به دست آمد؟

ما وقتی در چنین
برنامه‌ای قرار می‌گیریم، من به شخصه فکر می‌کنم نباید کم بگذارم

و هر‌آنچه
از دستم برمی‌آید را انجام می‌دهم و نکته دوم از آن‌جایی نشات می‌گیرد که اگر
بخواهی حرف مردم را بزنی باید در دل مردم نفوذ کنید تا تو را و حرفت را باورکنند
.

شما می‌توانید شب‌ قدر
در منزل اعمال شب قدر را بجا بیاورید اما وقتی در دل مردم می‌روید و حرفتان را که
می‌زنید اگر یک نفس هم از این جمع بالا برود، در کلام برنامه ای که اجرا می‌کنید تاثیر
خواهد داشت و بنده نیز اصلا در این خصوص ابایی ندارم و خدا را شاکرم و از این بابت
از سیدالشهدا‌(ع) ممنونم
.

برای من در مقام
مجری در بین مردم رفتن و از آن‌جا برای خود مردم سخن گفتن بسیار شیرین است‌ با این‌که
این‌کار بسیار سختی و خستگی دارد خصوصا برای عزیزانی که کار تصویر و کارگردانی آن‌را
انجام می‌دهند ولی اولا اعتقاد ما این است که نباید در این راه کم گذاشت از آن
کاری که توان انجام آن را داریم و ثانیا این‌که خودم از این ماجرا استقبال می‌کنم
یعنی شما اگر دقت کرده باشید حتی در برنامه‌های استودیویی هم خیلی اهل نشستن نیستم،
بلند می‌شوم و سعی می‌کنم راه بروم و در کل معتقدم استیج را نباید ایستا نگه داشت
و باید حرکتی به استیج داد
.

اتفاق دیگری که
امسال در «مخاطب‌خاص» افتاد کمپین زیارت نرفته‌ها بود. کمی از این اتفاق بگویید.
از کجا آمد؟ چه بازخوردهایی داشت؟

خوشبختانه این پویش
با اقبال مردم روبه‌رو شد. ما این پویش را برای اولین‌بار در روز عرفه آغاز کردیم
و بعد از آن هر هفته نام یک نفر را به قید قرعه در فهرست زائران امام‌حسین(ع) قرار
دادیم. با توجه به این‌که مردم اقبال زیادی نشان دادند، تصمیم گرفتیم این پویش را
ادامه بدهیم. ما در ابتدا به این نیت که ۱۰نفر و حداکثر ۱۴نفر را راهی زیارت
سیدالشهدا(ع) کنیم، کارمان را آغاز کردیم و در همان برنامه اول یکی از افراد معتمد
و متدین تماس گرفت و افراد را به ۶۵نفر رساند و بعد از مدتی درخواست کرد این تعداد
را به ۱۱۰‌نفر برسانیم. یا یکی از ایرانی‌های مقیم قطر که بیننده برنامه «مخاطب‌خاص»
بود تماس گرفت و ۱۴نفر را به این فهرست اضافه کرد یا عزیز دیگری که بانی تشرف پنج‌نفر
از کربلا نرفته‌ها شد. این اتفاق برای بار اول بود که در رسانه ملی رخ می‌داد و
سیل پیام‌هایی بود که از طرف مردم به برنامه مخاطب خاص ارسال می‌شد و این روند فقط
با عنایت خود امام‌حسین(ع) شکل گرفت
. ۱۵‌نفر قبل از محرم توسط برنامه «مخاطب‌خاص» به کربلای‌معلی مشرف
شدند و ۲۴‌نفر هم نامشان درآمده که این تعداد تا پایان اربعین به ۹۱‌نفر خواهد
رسید که امیدواریم با اقبال بانیان به تعداد ۱۱۰‌نفر هم برسیم
. این‌که هر هفته برای
اجرا باید سفر خارج از کشور داشته باشید و این مسیر را طی کنید مطمئنا با سختی‌های
زیادی همراه است اما برنامه «مخاطب‌خاص» مانند نامش مخاطب خاصی دارد و همه حاضرند
برای این مخاطب خاص جان فدا کنند و همه این سختی‌ها فدای تار‌موی آقایم سیدالشهدا!

بگذارید آخرین سئوال
را درباره خودتان بپرسم. ما همیشه شما را در قاب برنامه‌های مذهبی دیده‌ایم. در
حالی که به نظر می‌رسد این توانایی را دارید که در سایر ژانرها هم اجرای برنامه
کنید. قصد ندارید اجرای برنامه مذهبی را به پایان رسانده و سراغ تجربه‌های جدید بروید؟

صادقانه
می‌گویم
افتخار می‌کنم برنامه‌های معارفی و مذهبی را اجرا می‌کنم. سال‌هاست
به این نتیجه رسیده‌ام وقتی از خودمان حرف می‌زنیم برکت ندارد چرا‌که هر کدام از
ما نقص‌هایی داریم که در هر فردی کم یا زیاد است. خوشحالم اهل بیت به من ناقابل
توجه کرده‌اند و افتخار اجرای برنامه‌های مذهبی نصیبم شده ‌است
.

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تگزاس۳
    239/956/417/400
  • تمساح خونی
    168/255/197/250
  • مست عشق
    120/024/440/750
  • خجالت‌نکش۲
    ۸۵/۱۲۲/۴۴۴/۲۰۰
  • پول و پارتی
    81/460/252/000
  • سال گربه
    64/591/860/000
  • قیف
    22/148/523/000
  • مفت‌بر
    15/992/917/500
  • یادگار جنوب
    12/337/369/550
  • ملاقات با جادوگر
    11/150/975/000
  • قلب رقه
    8/882/882/500
  • شهر گربه‌ها
    7/162/207/500
  • شه‌سوار
    6/663/664/000
  • ببعی قهرمان
    5/470/898/000
  • آغوش باز
    1/697/575/000
  • کارزار
    223/835/000
  • زودپز
    پیش‌فروش 150/365/000
  • لختگی
    80/180/000
  • نفرین آرتا
    14/180/000