اخبار و آیتم‌های «جام بیست و دوم» با نزدیک شدن به جام‌جهانی فوتبال افزایش می‌یابد | پایگاه خبری صبا
امروز ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۳:۳۳
هوتن خداپرست در گفتگو با صبا:

اخبار و آیتم‌های «جام بیست و دوم» با نزدیک شدن به جام‌جهانی فوتبال افزایش می‌یابد

هوتن خداپرست گوینده رادیو ورزش درباره رویکرد ویژه برنامه «جام بیست و دوم» توضیح داد.

به گزارش خبرنگار رادیو و تلویزیون صبا، قطر در کمتر از سه ماه دیگر میزبان مسابقات جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲ می شود و تیم ملی ایران در این مسابقات با انگلستان، آمریکا و ولز به رقابت می پردازد. به همین منظور با گوینده ویژه برنامه «جام بیست و دوم» رادیو ورزش که به صورت اختصاصی به جام جهانی می پردازد، گفتگو کردیم.

هوتن خداپرست گوینده رادیو در گفتگو با خبرنگار رادیو و تلویزیون صبا درباره ویژه برنامه «جام بیست و دوم» بیان کرد: من و احمدرضا طاهری تهیه کننده برنامه از قبل در کارهای زیادی با هم همکاری داشتیم و به دلیل دعوت او و مدیر شبکه دوباره برنامه جام جهانی را به من دادند. برنامه قبلی «یک جهان یک جام» بود که یک هفته در میان پخش می شد ولی در این برنامه هر روز به جز جمعه ها از ۸:۳۰ صبح به مدت نیم ساعت بر آنتن می رویم.

او درباره ویژگی این ویژه برنامه عنوان کرد: ما با «جام بیست و دوم» از رسانه های دیگر زودتر شروع کردیم البته شبکه های دیگر که دیداری هستند با پخش بازی های قدیمی تر کار خود را شروع کرده اند اما ما در رادیو ورزش با اخبار و تحلیل شروع کردیم، هرچند این کار در رادیو سخت تر است اما همچنان سعی کردیم حال و هوای جام جهانی داشته باشیم. به طور مثال ما به دلیل این که تصویر تلویزیونی را نداریم، مجبور هستیم آیتم های بیش‌تری داشته باشیم، با نزدیک تر شدن به جام جهانی که سه ماه به آن باقی مانده آیتم ها افزایش پیدا می کند و زمان برنامه هم طولانی تر می شود.

خداپرست درباره آیتم های ویژه برنامه گفت: ما با افراد توانمندی که اکثرا از قدیم با ما همراه بودند و در مطبوعات کار می کنند برای نوشتن آیتم ها همکاری می کنیم و به کمک آنها اخبار جام جهانی، تاکتیک های تیم های حاضر جام جهانی و ادوار مختلف جام جهانی را بررسی می کنیم. همچنین «ضیافت فوتبال»، «بازی های ماندگار» و «داستان های شنیده نشده» آیتم های جالب و جذابی است که در این ویژه برنامه به آن می پردازیم. همچنین نظرسنجی و پاسخگویی به پرسش ها را هم داریم. برخی سوالات اطلاعات عمومی هستند برخی دیگر نظرسنجی که به هر حال در زمان محدود آن ها را می خوانیم و پاسخ می دهیم.

این گوینده رادیو ورزش اعلام کرد: الهام عالمی، اردلان آشتیانی، علی بیضایی و میثم مختاری همه از دوستان قدیمی مطبوعات هستند و در حوزه فوتبال سر رشته دارند، افرادی هستند که کار را با آنها شروع کرده ایم.

او درباره چالش های پیش روی اجرا تصریح کرد: چون در رادیو تصویری نداریم که مخاطبان مسابقه را ببیند و صرفا شنونده هستند، مجبوریم که ریتم را بالا ببریم، مخصوصا برنامه ای همچون برنامه ما زیرا آیتم های زیادی در زمان کوتاه با موضوع هیجانی دارد و پخش آن نیز صبح است پس تمپو، ریتم و ضرب آهنگ بالایی را می طلبد. مجری هم چه در خواندن اخبار و یا اعلام بخش های مختلف باید ریتم بالایی داشته باشد.

خداپرست ادامه داد: هر آیتم تقریبا در ۴ دقیقه باید تمام شود و دوم این که برنامه به گونه ای باید باشد که رضایت مردم را جلب کند. البته هنوز با جام جهانی فاصله داریم و ممکن است حجم اخباری که به مخاطب می دهیم کم باشد اما رفته رفته با نزدیک شدن به جام جهانی، حجم اطلاعات و اخبار بالاتر می رود و آیتم های جذاب تری به برنامه اضافه می شود.

این گوینده درباره دیگر آیتم هایی که احتمال دارد به «جام بیست و دوم» اضافه شود، خبر داد: احتمالا یک آیتم را به عنوان «چهره ها» اضافه کنیم، در این آیتم با کسانی که در جام جهانی از سال ۷۸ تاکنون برای ایران بازی کردند، مصاحبه ای خواهیم داشت تا از خاطراتشان برایمان بگویند و نظراتشان را درباره تیم ملی بدانیم. بخش دیگری داریم که در آن به خاطرات خودمان از رقابت های جام جهانی می پردازیم، با صدای خود مردم خاطراتشان را می شنویم و آنها از طریق شبکه اجتماعی برنامه می توانند خاطراتشان را برای ما ارسال کنند و ما فردایش آن را پخش کنیم. همچنین جدیدا مصاحبه هایی که مربیان لیگ برتر، کارشناسان فوتبال و یا مصاحبه ها مختلفی که به صورت صوتی برایمان ارسال می کنند، پخش می کنیم.

او در پایان خاطرنشان کرد: مخاطبان می توانند بحث هایی را که دوست دارند به برنامه اضافه شود از طریق شماره تماس یا پیامک روابط عمومی سازمان و برنامه به ما اطلاع دهند تا بتوانیم آیتم های متفاوت دیگری هم داشته باشیم. ما تازه این برنامه را شروع کرده ایم و علاقمندان به فوتبال همچنان از آن خبردار نیستند و هر چه به جلوتر رویم تعداد مخاطبان بیشتر می شود و کم کم سعی می کنیم با نزدیک تر شدن به جام جهانی آیتم ها را بیشتر و جذاب تر کنیم، همچنین اتحادی را هم در بین فوتبالی ها ایجاد کنیم.

«جام بیست و دوم» کاری از گروه مسابقات رادیو ورزش هر روز از ساعت ۸:۳۰ صبح به مدت ۳۰ دقیقه به تهیه کنندگی احمدرضا طاهری، گویندگی هوتن خداپرست و هماهنگی بهنام روانپاک تا پایان مسابقات جام جهانی از موج اف ام ردیف ۹۲ مگاهرتز پخش می‌شود.

پگاه زارعی

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تمساح خونی
    122/039/668/000
  • بی‌بدن
    31/159/220/500
  • سال گربه
    27/468/929/500
  • مست عشق
    16/428/078/500
  • آپاراتچی
    4/731/691/500
  • آسمان غرب
    4/086/239/500
  • ایلیاجست‌وجوی قهرمان
    4/017/155/500
  • پرویزخان
    3/349/494/500
  • نوروز
    3/326/111/000