نمایشگاه مطبوعات نباید رویکرد اشراف منشی داشته باشد | پایگاه خبری صبا
امروز ۳ آذر ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۳۹
جبار آذین:

نمایشگاه مطبوعات نباید رویکرد اشراف منشی داشته باشد

برگزاری نمایشگاه مطبوعات با این ایده که ما بخواهیم خودی نشان دهیم، با اهداف فرهنگی مغایرت دارد.

جبار آذین منتقد سینما با حضور در غرفه صبا در ارتباط با تاثیر نمایشگاه مطبوعات بر وضعیت سینما به خبرنگار صبا گفت:برگزاری هرنوع نمایشگاهی به ویژه نمایشگاه مطبوعات چون یک حرکت فرهنگی محسوب می شود و مخاطبان اصلی این نوع حرکت ها و جشنواره ها اهالی فرهنگ، خانواده ها و جامعه هستند برای تاثیرکامل و سازنده خودش بایستی نظرات و سلایق جامعه را رعایت کند.

وی در ادامه افزود:صرف برگزاری نمایشگاه با این ایده که ما بخواهیم خودی نشان دهیم، با اهداف فرهنگی مغایرت دارد.اوضاع عمومی نمایشگاه پیش از این که نشان دهنده فرهنگ و هنر جامعه باشد و مسائل و مشکلات سینمای ایران را به گونه ای به نمایش بگذارد، پیش از هرچیزبه تشریفاتی بودن این نمایشگاه اشاره می کند.یک سمت نمایشگاه بخشی از نشریات متصل به دولت و ارگان ها جایگزین شده اند که با توجه به تزریق مالی که از آنها صورت می گیرد دارای بضاعت هستند.در حاشیه های  این نمایشگاه،غرفه هایی به صورت تو سری خورده قرار گرفته که عمدتا برای شهرستان ها هستند.اینها نشان دهنده این است که تبعیض در برگزاری نمایشگاه وجود دارد.این است که در عرصه فرهنگ به جای اینکه فرهنگ حاکم باشد پول  وتجمل گرایی حاکم است.

وی در ارتباط با اهداف و ارزش های برگزاری نمایشگاه گفت:ارزش های فرهنگی باید ملاک چنین نمایشگاهی قرار بگیرد.اگر قرار باشد نمایشگاهی به صرف لوکس برگزار شدن دایر باشد، چه ثمری می تواند داشته باشد؟نمایشگاه مطبوعات که از پرچمداران فرهنگ کشوراست باید فرهنگی برخورد و عمل کنند.برای تاثیر گذاری بیشتر در جامعه بایستی خود نمایشگاه به لحاظ  کمی و کیفی فرهنگی باشد، نه تجمل گرایی و اشراف منشی.ازهمین رو صرف برگزاری نمایشگاه به دلیل اینکه نمایشگاهی برگزارشود بدون اینکه تغییر و تحولی رخ دهد  درست نیست.

او همچنین به اهالی رسانه اشاره کردو گفت:سال هاست اهالی رسانه که شریف ترین اهالی فرهنگ و هنر هستند همچنان با مشکلات حقوقی و مالی درگیرند، ولی کوچک ترین توجهی نمی شود. هرسال هم این حرف ها گفته، ولی به سرعت فراموش می شود.اگر توجهی به مشکلات و مسائل اهالی رسانه نیست،برگزاری این نمایشگاه به چه کاری می آید؟!اگر به مشکلات و مسائل اهالی رسانه توجه شود و در جهت رفع آنها گامی برداشته شود می شود گفت برگزاری این نمایشگاه مثمر ثمر بوده است.

There are no comments yet


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تگزاس۳
    ۲۴۹/۰۱۴/۹۱۳/۴۰۰
  • زودپز
    ۱۷۱/۳۵۴/۰۳۵/۰۰۰
  • تمساح خونی
    ۱۶۸/۲۸۰/۴۲۷/۲۵۰
  • مست عشق
    ۱۲۰/۲۹۹/۷۲۰/۷۵۰
  • پول و پارتی
    ۹۰/۰۰۰/۳۵۴/۵۰۰
  • خجالت نکش 2
    ۸۶/۲۶۱/۰۰۹/۲۰۰
  • صبحانه با زرافه‌ها
    ۶۵/۳۲۳/۷۹۱/۵۰۰
  • سال گربه
    ۶۴/۶۰۶/۵۹۰/۰۰۰
  • ببعی قهرمان
    ۴۸/۱۴۲/۱۱۹/۵۰۰
  • قیف
    ۲۷/۰۲۷/۶۵۵/۱۰۰
  • مفت بر
    ۲۵/۵۹۴/۸۹۸/۶۰۰
  • قلب رقه
    ۱۴/۰۲۶/۷۲۶/۰۰۰
  • شهرگربه‌ها۲
    ۱۲/۳۹۲/۰۶۱/۵۰۰
  • شه‌سوار
    ۱۰/۶۱۵/۹۴۸/۵۰۰
  • باغ کیانوش
    ۶/۰٬۷۰/۷۸۴/۰۰۰
  • شنگول منگول
    ۱/۲۴۶/۰۲۷/۵۰۰
  • استاد
    ۹۹۲/۹۳۰/۰۰۰
  • سه‌جلد
    ۳۸۰/۷۹۰/۰۰۰
  • نبودنت
    ۲۴۸/۶۶۰/۰۰۰
  • شبگرد
    ۱۸۳/۳۵۰/۰۰۰