آسیفا مشعل انیمیشن را روشن نگه داشته است/ ارایه سه پیشنهاد به مرکز | پایگاه خبری صبا
امروز ۵ آذر ۱۴۰۳ ساعت ۲۱:۳۲
در دیدار حمیدی‌مقدم با هیات مدیره آسیفا مطرح شد؛

آسیفا مشعل انیمیشن را روشن نگه داشته است/ ارایه سه پیشنهاد به مرکز

بازرس آسیفا در دیدار مدیرعامل مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی با اعضای هیات مدیره آسیفا سه پیشنهاد به این مرکز ارایه داد.

به گزارش خبرگزاری صبا به نقل از روابط عمومی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، محمد حمیدی مقدم مدیرعامل مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی با اعضای هیات مدیره آسیفا (انجمن سینمایی فیلمسازان انیمیشن ایران) دیدار کرد.

در ابتدای این نشست که با حضور محمد حمیدی‌مقدم مدیرعامل مرکز، امیرمحمد دهستانی معاون انیمیشن مرکز، مریم کشکولی‌نیا رییس هیات مدیره آسیفا، مهدی خرمیان مدیرعامل آسیفا، مهرداد شیخان و حسین مرادی‌زاده اعضای هیات مدیره آسیفا، امیرهوشنگ معین بازرس آسیفا، فاطمه شکیب مسئول امور بین‌الملل آسیفا، شهنام صفاجو مدیر روابط عمومی مرکز و رسول نبی‌ابهری مسئول بخش انیمیشن مرکز برگزار شد، دهستانی ضمن معرفی حضار، به ذکر فعالیت‌های برجسته آسیفا طی بیش از ۴۰ سال فعالیت پرداخت و از تمرکز این مجموعه بر کارهای فرهنگی سخن گفت.

مریم کشکولی‌نیا رییس هیات مدیره آسیفا در ادامه طی سخنانی اظهار کرد: آسیفا مشعل انیمیشن را در ایران روشن نگه داشته و نقش پُررنگی در سال‌های اخیر داشته است. فعالیت آسیفا روی بخش هنری انیمیشن و فیلم‌های تجربی متمرکز است که در جشنواره‌های جهانی هم دیده می‌شوند.

وی افزود: آسیفا با انجمن صنفی فیلمسازان انیمیشن ایران در تعامل است و کارها به نوعی تقسیم شده تا امور فرهنگی، برگزاری ورک‌شاپ‌ها و انتشار نشریه را ما برعهده بگیریم و امور صنفی را دوستان انجمن صنفی جلو ببرند.

رییس هیات مدیره آسیفا ضمن اشاره به موفقیت «مرکز» در تولید انیمیشن‌های هنری و تجربی گفت: از مرکز گسترش سپاسگزارم که به آسیفا کمک کرده است، بخصوص در این دو سال که اگر این حمایت نبود، کار ما سخت می‌شد.

مهدی خرمیان مدیرعامل آسیفا هم در ادامه بیان کرد: چند سالی است که تعامل خوبی بین مرکز گسترش و آسیفا برقرار است و امیدواریم در این دوره هم این نگاه تقویت شود؛ به‌ویژه در زمینه‌ حمایت‌های مالی که کمک‌های مرکز، به ادامه‌ راه آسیفا در فراهم آوردن زیرساخت‌های فرهنگی سینمای انیمیشن منتهی خواهد شد.

در ادامه این جلسه، امیرهوشنگ معین بازرس آسیفا سه پیشنهاد را مطرح کرد: مرکز گسترش شرایط تولید مشترک با کمپانی‌های خارجی را فراهم آورد؛ از تهیه‌کننده حرفه‌ای انیمیشن حمایت کند؛ فعالیت اهالی انیمیشن را به زبان انگلیسی بازتاب دهد.

حسین مرادی‌زاده یکی از اعضای هیات مدیره آسیفا هم در این نشست عنوان کرد: در این چند سال، مرکز گسترش فیلم‌های هنری انیمیشن را تولید کرده است؛ این یعنی «مرکز» ساختاری دارد که به اینجا رسیده و ما می‌خواهیم این راه ادامه پیدا کند تا فیلمسازان خوب بتوانند کار کنند.

مهرداد شیخان یکی دیگر از اعضای هیات مدیره آسیفا نیز مطرح کرد: ما باید زیرساخت را در فرهنگ خود تعریف کنیم. سینمای ایران زمانی قابل توجه می‌شود که بومی‌سازی شده باشد و تمام تلاش آسیفا در جهت ارتقا این سطح فرهنگی است.

وی با اشاره به لزوم توجه به فیلمسازان شهرستانی گفت: در شهرهای مختلف کشور استعدادهای خوبی وجود دارند که نیازمند برنامه‌های آموزشی و پژوهشی هستند و آسیفا با حمایت مرکز گسترش می‌تواند باعث شکوفایی آنها شود.

در ادامه، محمد حمیدی‌مقدم مدیرعامل مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی ضمن خوش‌آمدگویی به حضار تصریح کرد: در یک نگاه آسیب‌شناسی باید عرض کنم که شرح فعالیت و علت جدا شدن آسیفا و صنف فیلمسازان انیمیشن مشخص نیست و به نظرم آسیفا باید این گره را باز کند تا خانواده سینما بفهمد اینجا چه اتفاقی می‌افتد. ضمن این که آسیفا از منظر شناسایی و معرفی استعدادهای جوان، فرایند تولید و نگاه فرهنگی به انیمیشن باید به این پاسخ برسد که چه ضمانت اجرایی دارد و چگونه می‌تواند برای خانواده انیمیشن تعریف هویتی ‌کند؟

وی ادامه داد: مرکز گسترش داعیه‌دار حمایت از انیمیشن هنری و تجربی خلاقانه است و ما این راه را ادامه می‌دهیم و برای عرضه و بازاریابی این آثار برنامه‌ریزی می‌کنیم. البته عبور از مرحله فیلم کوتاه، نگاه صنعتی به انیمیشن، فراهم آوردن زیرساخت‌های تولید فیلم بلند و ورود به بازارهای جهانی، از برنامه‌های آتی و مهم این مرکز است.

مدیرعامل مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی ادامه داد: اتفاق ویژه‌ این دوره، تعامل گسترده با صنوف است. برای ما بهتر است افرادی از سوی شما معرفی بشوند، اما این حلقه بسته نیست و با علم به استعداد و کارشناسی، از سایرین هم حمایت می‌کنیم. ضمن این که شکل مطالبه از مرکز هم از طریق ارایه طرح و برنامه، با تاکید بر افق‌ها و رویکردهای مدون است.

فاطمه شکیب مسئول امور بین‌الملل آسیفا نیز در این نشست بیان کرد: آن چه که تاکنون باعث ادامه حیات انیمیشن شده، تولید انیمیشن‌های تجربی و خلاقانه است که از مرکز گسترش شروع شده و حمایت از پروژه‌های دانشجویی باعث آن بوده است.

وی تاکید کرد: همانطور که دنیا، سینمای هنری ایران را می‌شناسد و با احترام نسبت به آن برخورد می‌کند، انیمیشن تجربی ما نیز همین موقعیت را دارد. لذا همه‌ دغدغه‌ ما این است که میراث انیمیشن تجربی نادیده گرفته نشود و از دست نرود.

در پایان این نشست، محمد حمیدی‌مقدم اظهار کرد: یکی از برنامه‌های مرکز، حمایت از پخش‌کننده‌ خصوصی فیلم انیمیشن است؛ به شرطی که روی این کار متمرکز شده و در ادامه کار از مسیر اصلی پخش منحرف نشود. امیدواریم که در این راه، از همراهی آسیفا برخوردار شویم.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تگزاس۳
    ۲۴۹/۰۱۴/۹۱۳/۴۰۰
  • زودپز
    ۱۷۵/۱۷۵/۹۵۵/۵۰۰
  • تمساح خونی
    ۱۶۸/۲۸۰/۴۲۷/۲۵۰
  • مست عشق
    ۱۲۰/۲۹۹/۷۲۰/۷۵۰
  • پول و پارتی
    ۹۰/۰۰۰/۳۵۴/۵۰۰
  • خجالت نکش 2
    ۸۶/۲۶۱/۰۰۹/۲۰۰
  • صبحانه با زرافه‌ها
    ۶۸/۸۷۸/۰۶۶/۵۰۰
  • سال گربه
    ۶۴/۶۰۶/۵۹۰/۰۰۰
  • ببعی قهرمان
    ۴۸/۷۸۰/۵۰۳/۵۰۰
  • قیف
    ۲۷/۰۲۷/۶۵۵/۱۰۰
  • مفت بر
    ۲۵/۵۹۴/۸۹۸/۶۰۰
  • قلب رقه
    ۱۴/۰۲۶/۷۲۶/۰۰۰
  • شهرگربه‌ها۲
    ۱۲/۳۹۲/۰۶۱/۵۰۰
  • شه‌سوار
    ۱۰/۶۱۵/۹۴۸/۵۰۰
  • باغ کیانوش
    ۶/۶۰۴/۷۷۵/۰۰۰
  • شنگول منگول
    ۱/۶۳۳/۸۸۲/۵۰۰
  • استاد
    ۱/۰۰۱/۲۱۰/۰۰۰
  • سه‌جلد
    ۴۰۳/۳۹۰/۰۰۰
  • نبودنت
    ۲۶۷/۸۲۰/۰۰۰
  • شبگرد
    ۱۹۵/۰۷۰/۰۰۰