هیچ حمایتی از نمایش «گالیله» نشده است | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۴:۵۸
علی پویان:

هیچ حمایتی از نمایش «گالیله» نشده است

حمايتی از اين پروژه جهانى، از سوى هيچ ارگان، نهاد و يا سازمانى صورت نگرفته است.

نمایش «گالیله» نوشته برتولت برشت با کارگردانی علی پویان از شانزدهم مهرماه، در تماشاخانه ایرانشهر روی صحنه رفته است.به همین بهانه با علی پویان کارگردان نمایش گفت و گویی را انجام داده ایم که می خوانید:
نمایش «گالیله» در ایران و جهان  بارها روی صحنه رفته است، شما با چه دیدگاهی آن را به صحنه برده اید؟
– این اثر جهانى است و هر کارگردان صاحب سبک و باتجربه اى لازم می داند که در رزومه کاری و حرفه ای  خود «گالیله» را داشته باشد. من با توجه به شناخت و معرفتى که از استاد بزرگم حمید سمندریان آموخته ام و همچنین آشنایی با شیوه و نگرش برتولت برشت و طى سال ها تدریس در این حوزه و صحنه، تصمیم گرفتم تمامى آنها را براى به صحنه آوردن نمایشِ «گالیله» جمع آوری کنم و با بهره گیرى از مناسب ترین شیوه یعنى، ( آپیک ) و (رئالیست) و همچنین با توجه به تناسب این اثر با ساختار جامعه، این نمایش را براى اجرا در نظر  بگیرم.
انتخاب بازیگران با چه معیاری صورت گرفت؟ 
-حقیقتا براى رسیدن به تیم إجرایی ( بازیگران ) نمایشِ «گالیله»  با توجه به حساسیتى که براى هر یک از شخصیت ها داشتم و نمی خواستم  براى انتخاب  اصلح از  برخى از معیار هایم بگذرم، زمانِ زیادى را صرف این بخشِ کلیدى ، مهم و حساس کردم. اکنون بسیار راضى و خرسندم به آنچه که خواستم رسیدم. همه بازیگرانم از دانشى در خور و در شانِ استاد سمندریان  و  برشت  بر خوردار هستند. این بهترین معیار براى گزینش آنها بود .  
 برای اجرای این نمایش با چه مشکلاتی روبرو بودید؟ 
-عمده ترین مشکلی که من از شروع تمرین تا به امروز داشته ام، این است  که کمترین حمایتی اعم از اسپانسر و … از این پروژه جهانى، از سوى هیچ ارگان، نهاد و یا سازمانى  صورت نگرفته است. من تا به امروز با هزینه های شخصی و وام بانکی این پروژه را جلو برده ام.
در این چند روزی که نمایش روی صحنه رفته، استقبال تماشاگران چگونه بود؟ 
-تنها سه روز از اجرای«گالیله» گذشته  و هنوز اطلاع رسانى صورت نگرفته است. مطمئن هستم  به زودى استقبالى قابل توجه از نمایش «گالیله» به عمل  خواهد آمد. به خصوص از سوی دانشجویان و دانشگاهیان،که مخاطب اصلى  این نمایش هستند. 
نمایش «گالیله» با کارگردانی علی پویان از شانزدهم مهرماه، ساعت ۱۸ در تماشاخانه ایرانشهر روی صحنه رفته است.

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است