اعتراض خانه تئاتر به جدا کردن تماشاخانه ایرانشهر از خانه هنرمندان/ آیا اعتبار قبلی حفظ می‌شود؟ | پایگاه خبری صبا
امروز ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۲۷

اعتراض خانه تئاتر به جدا کردن تماشاخانه ایرانشهر از خانه هنرمندان/ آیا اعتبار قبلی حفظ می‌شود؟

هیات مدیره خانه تئاتر به جداسازی مجموعه ایرانشهر از خانه هنرمندان واکنش نشان داد.

به گزارش صبا به نقل از روابط عمومی خانه تئاتر، در پی جداسازی مجموعه ایرانشهر از خانه هنرمندان،  هیات مدیره خانه تئاتر در واکنش به این عمل متن و پرسش‌هایی را خطاب به سازمان فرهنگی-هنری شهرداری تهران منتشر کرد.

در متن منتشر شده توسط خانه تئاتر آمده است: «پس از شکل‌گیری خانه هنرمندان ایران در باغ فیشرآباد، اندیشه برپاکردن تماشاخانه‌ای در ساختمان متروکه نظامی مجاور، در بوستان هنرمندان، پا گرفت و ذره ذره آن‌چه که در ابتدا آرمانی دور می‌نمود، با همت و پیگیری خانواده تئاتر و مدیریت وقت خانه هنرمندان و پشتیبانی شهرداری تهران، رنگ واقعیت گرفت و تماشاخانه ایرانشهر با دو تالار نمایش، در تیرماه ۱۳۸۸ گشایش یافت.

طی سیزده سال، آثار ارزنده‌ای در این تالارها بر صحنه رفته و کارنامه شایسته‌ای به جا گذاشته، چنان که امروز تماشاخانه ایرانشهر در تئاتر ایران، با وجود همه کاستی‌هایی که داشته، جایگاه ویژه‌ای یافته است.

از ابتدای گشایش، براساس اساس‌نامه خانه هنرمندان ایران، همواره اداره این تماشاخانه‌ و سیاست‌گذاری آن زیر نظر مدیریت خانه هنرمندان بوده است. اما، پس از انتخاب مدیرعامل جدید خانه هنرمندان، یکباره سازمان فرهنگی هنری شهرداری تصمیم می‌گیرد که اداره این تالارها را از زیرمجموعه خانه هنرمندان جدا کند و خود، مدیر جدیدی را برای آن برگزیند.

اکنون پرسش خانواده تئاتر این است که اساسا این تصمیم در پی رفع چه نقصان‌ها و دغدغه‌هایی بوده است؟ آیا این جداسازی، منافع اجتماعی و نیازهای فرهنگی کوتاه مدت و بلندمدت خانواده و دوستداران تئاتر را به شکل بهتری تامین خواهد کرد؟ آیا در شیوه جدید نصب مدیر، می‌توان امید داشت که اعتبار کنونی تماشاخانه، که طی سال‌ها به دست آمده، حفظ شود؟

هیات مدیره خانه تئاتر»

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است