رشته‌های هنرستان‌ها توسعه می‌یابند/ تعطیلی رشته موسیقی در هنرستان‌ ربطی به ارشاد ندارد | پایگاه خبری صبا
امروز ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۱۲
مدیرکل دفتر برنامه ریزی و آموزش های هنری خبر داد:

رشته‌های هنرستان‌ها توسعه می‌یابند/ تعطیلی رشته موسیقی در هنرستان‌ ربطی به ارشاد ندارد

مدیرکل دفتر برنامه ریزی و آموزش های هنری اعلام کرد که در سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ رشته های هنری در هنرستان های وابسته به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی توسعه می یابند.

به گزارش صبا به نقل از روابط عمومی معاونت امور هنری، محمدحسین اسماعیلی مدیرکل دفتر برنامه ریزی و آموزش های هنری با اشاره به اینکه در سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ رشته های هنری در هنرستان های وابسته به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی توسعه می یابند، عنوان کرد: در حال حاضر ۵۷ هنرستان هنرهای زیبا وابسته به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سطح کشور فعالیت دارند که بیش از ۶۰۰۰ هنرجوی دختر و پسر در رشته های موسیقی مثل نوازندگی ساز ایرانی، نوازندگی ساز جهانی، تجسمی مانند نقاشی و گرافیک، نمایش، پویانمایی و سینما به تحصیل مشغولند.

وی افزود: در راستای سیاست توسعه عدالت فرهنگی و آموزشی، توسعه و تقویت این هنرستان ها در دستور کار وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت مردمی قرار دارد و از ابتدای دولت سیزدهم ۹ هنرستان جدید تاسیس و مقرر شده است که بر اساس سیاست، در هر استان ۲ هنرستان پیگیری و اجرایی شود.

اسماعیلی تصریح کرد: از دیگر برنامه های پیش رو توسعه و تقویت رشته های هنری در این هنرستان هاست که رشته های پنجگانه در تمام هنرستان ها راه اندازی شود که از سال تحصیلی جدید این برنامه در دستور کار قرار گرفته است.

مدیرکل دفتر برنامه ریزی و آموزش های هنری در پایان خاطرنشان کرد: اخباری که درباره تعطیلی رشته موسیقی در هنرستان های دولتی منتشر شده است هیچ ارتباطی به هنرستان های وابسته به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ندارد و همانطور که اشاره شد سیاست وزارت ارشاد مبتنی بر قوانین و دستورالعمل های مصوب، توسعه و تقویت آموزش هنر است.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است