مجری بازیگر هستم | پایگاه خبری صبا
امروز ۲ آذر ۱۴۰۳ ساعت ۰۰:۲۴
محیا اسناوندی:

مجری بازیگر هستم

«من جزو مجریانی هستم که روی آنتن زنده فقط مجری نیستم بلکه مجری، بازیگرم.»

محیا اسناوندی یکی دیگر از مجریان برنامه «ترانه
باران» علاوه بر اجرا، در مجموعه «روزهای بهتر» در اپیزود «نامه آخر» نیز بازی می‌کند. اسناوندی
با اشاره
به بازیگری، اجرا،
گویندگی و تمرکزش روی هر کدام از این‌ها به «صبا» گفت: میان بازیگری، اجرا و
گویندگی رادیو یک سری نقاط مشترک وجود دارد و از طرفی عواملی هم وجود دارند که
موجب کاهش تمرکز در آن‌ها ‌می‌شود. سال‌ها‌ست که من گوینده رادیو‌ هستم و در رادیو
بازی می‌کنم. حس و تکنیک بازیگری در رادیو و در کارهای تصویری به من کمک می‌کند.

او ادامه داد: من از سال ۱۳۸۲ به عنوان مجری در سازمان
مشغول شدم و سال‌ ۹۳ برنامه‌ای به نام «بچه‌های مردم» به تهیه‌کنندگی مجتبی احمدی را
به صورت زنده اجرا کردم. پس از آن برنامه نزدیک به دو سال است که به جز «ترانه
باران» هیچ اجرای تلویزیونی را قبول نکردم و روی بازیگری متمرکز شدم. البته قرار
بود خیلی زودتر به برنامه «ترانه باران» اضافه شوم اما از آن‌ها عذرخواهی کردم و
گفتم به دلیل این‌که در سریال بازی می‌کنم فعلا نمی‌توانم اجرا کنم. در این میان
دو اپیزود و یک فیلم سینمایی با آرش معیریان بازی کردم، همچنین قرار داد یک سریال
را برای ماه رمضان سال آینده بستم. به هر حال تمام تلاشم را می‌کنم که این‌ها با
هم تداخل نداشته باشند.

اسناوندی با اشاره به مجری، بازیگر بودن خود توضیح داد:
من جزو مجریانی هستم که روی آنتن زنده فقط مجری نیستم بلکه مجری، بازیگرم. در
رزومه کاری من این مشهود است که حتی در برنامه انتخاباتی هم سعی می‌کنم مجری، بازیگر
باشم یعنی اجرای من حتما تِم بازیگری دارد.
من یک مجری،
بازیگرم و اجرا و گویندگی برایم بسیار جدی است، همان‌طور که هر دوی این‌ها برای
رامبد جوان، امیرحسین مدرس و مهران مدیری جدی است. مثل کامران تفتی و جدیدا
محمدرضا گلزار که از ستاره بودن خودشان استفاده کرده و اجرا می‌کنند خیلی از مجری‌ها
هم می‌توانند از استعداد خودشان استفاده کنند تا بازیگر شوند. افراد می‌توانند در
قالب‌های مختلف خودشان را بسنجند مثل فرزاد حسنی که در قالب اجرا دیده شده است اما
هنوز هم وقتی بازی می‌کند خیلی‌ها بازی‌اش را دوست دارند. فقط ستاره بودن یا
سلبریتی بودن مهم نیست وقتی یک نفر استعدادش را دارد و مخاطب هم او را دوست دارد
چرا این کار را نکند.

او در پاسخ به این سوال که آیا شما گویندگی را آغاز
کردید تا به اجرا برسید و سپس از اجرا به بازیگری بروید گفت: خیر به هیچ عنوان این‌طور
نبوده است که من از اجرا و گویندگی بخواهم به بازیگری برسم.

در این چند سالی که کار می‌کنم خوشبختانه همواره با گروه‌های
حرفه‌ای کار کرده‌ام؛ در تلویزیون هم همین‌طور بود و با افراد حرفه‌ای کار کردم و
خیلی عاشق آنتن نبوده‌ام بلکه همیشه سعی کردم با افرادی کار کنم که از آن‌ها چیزی
یاد بگیرم. وقتی من وارد عرصه گویندگی شدم اصلا هدفم این نبود که به تلویزیون
بیایم بلکه مرا به تلویزیون بردند و از سوی تلویزیون به من پیشنهاد کار شد. البته
علاقه به بازیگری در ابتدا در من وجود داشت و این علاقه در سبقه تئاتر من دیده می‌شود
اما همیشه سعی می‌کردم استعداد بازیگری‌ام را در اجرا نشان بدهم در حالی که برای
خودم خط قرمز‌هایی داشتم و دلم نمی‌خواست با هر گروه و هر آدمی کار کنم و این موجب
شد که دیر وارد فضای بازیگری شوم.

اسناوندی افزود: ‌چند روز پیش آزاده نامداری در مصاحبه‌ای
گفته بود که من نیامدم اجرا کنم تا از اجرا به بازیگری برسم. او در «مالاریا» بازی
خاصی نداشته است یعنی اگر از کارشناسان سینما و بازیگری بپرسید خواهند گفت که
آذرخش فراهانی در نقش خود کولاک کرده است و بود و نبود آزاده نامداری در پیش بردن
قصه هیچ تاثیری نداشته است. این را من نمی‌گویم بلکه کارشناسان بازیگری به آن
معتقدند.

اسناوندی اجرای برنامه «مثبت من» را به
عهده داشت و در آن برنامه نیز به خوبی دیده شد اما باتوجه به این‌که «ترانه باران»
یک برنامه تخصصی است قطعا او باید علمی در زمینه موسیقی داشته باشد. وی با توضیح
در این‌باره گفت:

من موزیسین هستم و دف، ساز تخصصی‌ام
است و با موسیقی و ریتم آشنا هستم به همین دلیل از این فضا دور نیستم اما از زمانی
که پیشنهاد اجرا در «ترانه باران» را به من دادند ناخودآگاه وظیفه خودم دانستم که
اطلاعات موسیقایی‌ام را بیشتر کنم و همواره سعی کرده‌ام با دوستان و اساتیدم صحبت
کنم تا با اطلاعات کامل به برنامه بروم.

بازیگر اپیزود «نامه آخر» در پایان گفت:
یک مجری هر جایی که باشد؛ چه در شبکه شما و چه در شبکه سراسری اگر کارش را به
درستی انجام دهد قطعا دیده می‌شود. البته این درست که برنامه باید شرایط و بستر را
برای دیده شدن مجری فراهم کند اما اگر مجری خوب باشد می‌تواند یک زمان مرده را
برای تلویزیون زنده کند. مجری باید در برنامه‌ مورد نظرش به اندازه‌ای خوب باشد که
به آن برنامه جان بدهد.


اکرم رضایی ثانی

There are no comments yet


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تگزاس۳
    ۲۴۹/۰۱۴/۹۱۳/۴۰۰
  • زودپز
    ۱۶۹/۶۹۳/۰۲۰/۰۰۰
  • تمساح خونی
    ۱۶۸/۲۸۰/۴۲۷/۲۵۰
  • مست عشق
    ۱۲۰/۲۹۹/۷۲۰/۷۵۰
  • پول و پارتی
    ۹۰/۰۰۰/۳۵۴/۵۰۰
  • خجالت نکش 2
    ۸۶/۲۶۱/۰۰۹/۲۰۰
  • سال گربه
    ۶۴/۶۰۶/۵۹۰/۰۰۰
  • صبحانه با زرافه‌ها
    ۶۳/۶۲۰/۱۵۶/۵۰۰
  • ببعی قهرمان
    ۴۷/۸۶۸/۱۴۹/۵۰۰
  • قیف
    ۲۷/۰۲۷/۶۵۵/۱۰۰
  • مفت بر
    ۲۴/۳۷۶/۴۱۳/۶۰۰
  • قلب رقه
    ۱۳/۴۹۵/۱۴۱/۰۰۰
  • شهرگربه‌ها۲
    ۱۲/۳۹۲/۰۶۱/۵۰۰
  • شه‌سوار
    ۱۰/۶۱۵/۹۴۸/۵۰۰
  • باغ کیانوش
    ۵/۸۴۱/۳۳۹/۰۰۰
  • شنگول منگول
    ۹۹۳/۸۸۰/۰۰۰
  • استاد
    ۹۹۲/۹۳۰/۰۰۰
  • سه‌جلد
    ۳۷۶/۰۳۰/۰۰۰
  • نبودنت
    ۲۴۲/۰۲۰/۰۰۰
  • شبگرد
    ۱۷۹/۹۶۰/۰۰۰