«همه فن حریف» آتیه کشتی ایران را می‌سازد/ برنامه‌ای برای نوجوانان | پایگاه خبری صبا
امروز ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۹:۴۶
سیدمحمدرضا نعمتی در گفتگو با صبا:

«همه فن حریف» آتیه کشتی ایران را می‌سازد/ برنامه‌ای برای نوجوانان

تهیه‌کننده و کارگردان برنامه تلویزیونی «همه فن حریف» که به زودی از شبکه ورزش پخش خواهد شد، از روند ساخت و چالش‌های این برنامه صحبت کرد.

سیدمحمدرضا نعمتی کارگردان و تهیه‌کننده سینما و تلویزیون در گفتگو با خبرنگار رادیو و تلویزیون صبا درباره برنامه تلویزیونی «همه فن حریف» با محوریت ترویج ورزش باستانی و تشویق مردم به ورزش کشتی، به تهیه‌کنندگی و کارگردانی خودش و اجرای هادی عامل و سینا هوشمندی که به زودی آماده پخش از شبکه ورزش سیما خواهد شد، بیان کرد: سال گذشته برنامه «پهلوون» را ساختم که تقدیم مردم ایران شد و اکنون با برنامه «همه فن حریف» به‌طور اختصاصی به سمت کشتی رفته ایم و سعی داشته ایم برنامه‌ای سرگرم کننده و آموزنده برای مردم بسازیم که از چند بخش تشکیل شده باشد. هدف ما نزدیک کردن مردم به کشتی و تشویق آن‌ها به ورزش ملی و در کنار این موارد استعدادیابی است.

وی از پیش تولید و پخش برنامه «همه فن حریف» صحبت کرد و گفت: این برنامه تیرماه ۱۴۰۰ کلید خورد و الان به مرحله ضبط رسیده است. برنامه «همه فن حریف» در ۱۵ قسمت تولید و ۳۶ قسمت از آن در یک فصل پخش می‌شود که شبکه با توجه به خواسته مخاطب امکان ساخت فصل دوم را فراهم می‌کند. هدف ما هم در درازمدت است و در فصل دوم به زوایای دیگری از کشتی خواهیم پرداخت.

تهیه‌کننده برنامه «پهلوون» درباره هدفش از ساخت این برنامه تصریح کرد: نیاز این برنامه از طرف شبکه اعلام شد و با پرورش این ایده طی چندین جلسه با عوامل و مدیران شبکه به یک فرم خاص رسیدیم و یک قالب را ایجاد کردیم و در نهایت تصمیم به ساخت برنامه «همه فن حریف» گرفته شد.

نعمتی از چالش‌های این برنامه صحبت کرد و گفت: اکثر افراد تجربه تولید برنامه و ضبط را نداشتند و این برنامه در ۱۲ سال کاری‌ام پرچالش ترین برنامه ورزشی بود. ۵۶ نوجوان از ۱۴ استان گزینش شدند و از آن‌ها مستند شخصی ساخته شد و سپس به برنامه دعوت شدند و جریان این ۱۴ تیم و شهرستان‌های هرکدام خودش یک چالش بود. این نوجوانان که از شهرستان آمده اند، نیازهای خودشان را دارند، از بحث پوشاک گرفته تا تغذیه و تفریح آن‌ها با چالش همراه بوده است و فدراسیون کشتی در این مسیر تلاش بسیار کرده و همراه تیم ضبط و ۵۶ نوجوانان بوده است. همچنین مجوز فیلمبرداری تک تک آن‌ها برای ساخت مستند در هر شهرستان صادر شد و هماهنگی‌ها و ناهماهنگی‌ها از جمله سیل در سیستان باعث شد که عوامل فیلمبرداری با چالش‌های زیادی روبرو شوند و همین موضوع کار را سخت‌تر می‌کرد. از سمتی دیگر ضبط برنامه و هماهنگی داوران بسیار دشوار بود، زیرا هرکدام از آن‌ها مشغول حرفه و کار خود و جدا از این برنامه درگیر آماده سازی تیم خودشان برای مسابقات جهانی کشتی بودند.

وی در پایان شرایط و برنامه‌ریزی این برنامه را تشریح کرد و گفت: در این دوره ۱۴ نوجوان در رده سنی ۱۴ تا ۱۷ سال در ۴ وزن و ۱۴ تیم که ۷ تیم آن فرنگی و ۷ تیم آزاد است، در برنامه حضور دارند و امیدواریم در بخش‌های بعدی و فصل‌های آتی این مسابقه استعدادیابی در بازه سنی بیشتر و چندین رده سنی برگزار شود. برنامه «همه فن حریف» برای نفر اول جایزه و آورده خوبی را در نظر دارد و جدا از این موضوع در این برنامه برای این رده سنی فرصتی فراهم است تا خودشان را به سرمربی تیم ملی بزرگسالان کشتی ایران ثابت کنند و نشان دهند صلاحیت حضور در کشتی و تیم ملی را دارا هستند. همچنین محمد بنان و پژمان درستکار بیننده ثمره این نوجوانان هستند، که این اتفاق خوبی برای این رده سنی که هدفشان حضور در عرصه‌های جهانی است، خواهد بود. شرایط اکنون آن‌ها شبیه به حضور در اردوی تیم ملی است و زیر نظر مربی تیم ملی تمرین می‌کنند و هر کدام از این نوجوان‌ها یک مربی جدا دارد که این موضوع زمینه خوبی را برای رشد آن‌ها فراهم کرده است.

مربی داوران برنامه تلویزیونی «همه فن حریف» محمد بنان، علی محمدی، عباس جاویدی و پژمان درستکار و عوامل برنامه پویان کمایی کارگردان تلویزیونی، شهریار مظفری مدیر نورپردازی، مرتضی بهبهانی و مهدی بهبهانی طراح دکور، مریم هاشمی سرپرست نویسندگان، محمد عسگردخت، محسن شاهمرادی و علیرضا گلرخ تیم نویسندگان، امیر ساعدی عباسپور مدیر تولید، سیدامین وزیری دستیار تهیه‌کننده هستند.

این برنامه در خانه کشتی و فدراسیون کشتی ضبط می‌شود و طی ۱۰ روز آینده آماده پخش می‌شود و در کنداکتور شبکه ورزش قرار می‌گیرد.

امیرعلی حسینی

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است