کافه تبدیل به باغ شد/ «باغ هنر» از دغدغه‌های روز فرهنگی حرف می‌زند | پایگاه خبری صبا
امروز ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۸:۱۴
وحید بیات در گفتگو با صبا:

کافه تبدیل به باغ شد/ «باغ هنر» از دغدغه‌های روز فرهنگی حرف می‌زند

تهیه‌کننده برنامه‌های رادیو ایران از فرآیند تولید و پخش «باغ هنر» و رویکرد آن در روزهای مختلف هفته صحبت کرد.

وحید بیات تهیه‌کننده رادیو در گفتگو با خبرنگار رادیو و تلویزیون صبا درباره برنامه رادیویی «باغ هنر» به تهیه‌کنندگی خودش، نویسندگی شیرین بغدادی و با اجرای شهاب شهرزاد که شنبه تا چهارشنبه ساعت ۱۶ به مدت ۴۰ دقیقه از شبکه رادیویی ایران پخش می‌شود، گفت: برنامه رادیویی «باغ هنر» که به تازگی از «کافه هنر» به «باغ هنر» تغییر نام داده است و در قالب برنامه‌ای هنری در تلاش برای پاسداشت زبان فارسی است و به دغدغه‌های روز فرهنگی می‌پردازد.

وی ادامه داد: برنامه «باغ هنر» روزهای یکشنبه و سه‌شنبه در حوزه موسیقی فعالیت دارد و روزهای یکشنبه به مرور آهنگ‌های روز و دعوت از خواننده مطرح می‌پردازد و به سلیقه مخاطبان برنامه و پیشنهاد خواننده مهمان، ترانه‌های جدید خوانده می شوند. این برنامه در روزهای شنبه به حوزه تئاتر می‌پردازد و از کارگردان‌های مهم در این حوزه هنری دعوت به عمل می‌آوریم. البته مدتی است که تمرکز این بخش از برنامه روی تئاتر شهرستان‌ها و مناطق کمتر دیده شده است و در کنار آن به آثار برگزیده در جشنواره تئاتر فجر هم اشاره می‌کنیم. برای این برنامه فرصتی اختصاص داده شده است تا سعید مبشری و شهاب شهرزاد روزهای دوشنبه معرفی نمایشنامه‌های روز و مطرح ایران و جهان را داشته باشند. همچنین در روزهای چهارشنبه را به پیشنهادهای فرهنگی اختصاص می‌دهیم و بخشی با عنوان «بدون بلیت» طراحی کرده‌ایم تا در این بخش از برنامه به معرفی فیلم‌های سینمایی داخلی و خارجی و فیلم‌های کوتاهی که با امتیاز بالا برای نمایش قرار داده شده اند، می‌پردازیم.

به گفته وی، در بخش موسیقی برنامه اسماعیل امینی کارشناس نقد ترانه، مرتضی لطفی کارشناس آهنگسازی، مهدی کریمی کارشناس میکس و مسترینگ، شورای کریمی کارشناس تنظیم هستند.

تهیه‌کننده برنامه رادیویی «ژرفا» در پایان برنامه «باغ هنر» را مختص علاقه‌مندان به هنر خواند و گفت: این برنامه برای اهالی هنر و علاقه‌مندان به این حوزه است، تا همراه با یادگیری بتوانند در هر زمان و هر جایی با مراجعه به آرشیو سایت رادیو ایران شنونده این برنامه باشند.

وحید بیات تهیه‌کننده برنامه رادیویی «راه شب» با صدای میثم مطیعی نیز است که بامداد پنجشنبه به مدت ۱۲۰ دقیقه با محوریت مخاطب روی آنتن شبکه رادیو ایران می‌رود. برنامه «راه شب» در تلاش است، با گرد هم آوردن بخش‌های شنیدنی و با رویکرد اجتماعی فضایی آرام را برای شنوندگان فراهم کند؛ بخش هایی مانند، طنز، داستان شب، تحفه، گزارش‌های مردمی از اجزای این برنامه هستند که ضمن نقد موضوعات اجتماعی به تبیین میراث فرهنگی و ادبی ایرانیان مانند شعر، داستان، آداب و رسوم ایرانی می‌پردازند.

برنامه رادیویی «باغ هنر» و «راه شب» را می‌توانید از موج اف.ام ردیف ۹۰ مگاهرتز در شبکه رادیویی ایران بشنوید.

امیرعلی حسینی

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است