آلمان و کانادا نماینده‌هایشان را به اسکار معرفی کردند/ در جبهه غرب خبری نیست! | پایگاه خبری صبا
امروز ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۴:۵۷

آلمان و کانادا نماینده‌هایشان را به اسکار معرفی کردند/ در جبهه غرب خبری نیست!

دو کشور آلمان و کانادا نماینده های خود را برای شرکت در اسکار معرفی کردند.

به گزارش صبا به نقل از هالیوود ریپورتر، کشور آلمان فیلم «در جبهه غرب خبری نیست» را به عنوان نماینده خود برای شرکت در بخش بهترین فیلم بلند بین‌الملل رقابت اسکار دوره نود و پنجم معرفی کرد.

این تصمیم توسط یک هیات انتخاب مستقل گرفته شد که اعضای آن توسط انجمن های مختلف فعال در صنعت فیلم آلمان منصوب شده بودند. این فیلم از میان ۹ فیلم حاضر در فهرست نهایی انتخاب شد.

فیلم «در جبهه غرب خبری نیست» داستان یک سرباز جوان آلمانی را در جبهه غربی جنگ جهانی اول روایت می کند. در این فیلم کاراکتر پل و همرزمانش یک تجربه مستقیم و بی واسطه از تبدیل سرخوشی اولیه اعزام به جنگ به ناامیدی و ترس را درک می کنند.

این فیلم با اقتباس از رمان ضدجنگ آلمانی به همین نام نوشته سال ۱۹۲۸ اریش ماریا رمارک است که از تجربیات خود نویسنده در سنگرهای میدان های نبرد استفاده شده است.

از سویی دیگر کشور کانادا نیز مستند انیمیشن دو زبانه (ماندارین و انگلیسی) «بهار جاودان» را به عنوان نماینده خود برای شرکت در بخش بهترین فیلم بلند بین الملل دوره نود و پنجم جوایز اسکار انتخاب کرد.

فیلم «بهار جاودان» ساخته جیسون لوفتوس داستان تلاش فالون گونگ برای هک کردن سیگنال تلویزیون دولتی در چین است. شخصیت داکسیونگ تصویرگر کتاب های مصور و یکی از پیروان فالون گونگ پس از یورش پلیس به شهر چانگچون مجبور به فرار می شود و در آمریکای شمالی پناه می گیرد.

مستند انیمیشن «بهار جاودان» جایزه انتخاب تماشاگران جشنواره هات داکس کانادا را دریافت کرده بود.

پیش از این کشورهای ایرلند، کره جنوبی، سوییس، تایوان و اروگوئه نماینده های خود را به اسکار معرفی کرده اند.

مراسم اسکار این دوره قرار است ۱۲ مارس ۲۰۲۳ برگزار شود.

محمدامین شکاری

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است