سریال «ماهچراغ» از ۱۵ شهریور پخش می‌شود/ ساخت مجسمه‌های نوستالژیک | پایگاه خبری صبا
امروز ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۲۱
در برنامه تلویزیونی «شب فیروزه‌ای» مطرح شد؛

سریال «ماهچراغ» از ۱۵ شهریور پخش می‌شود/ ساخت مجسمه‌های نوستالژیک

آزیتا ترکاشوند با حضور در برنامه تلویزیونی «شب فیروزه‌ای» به تشریح آخرین فعالیت‌هایش پرداخت.

به گزارش صبا، برنامه تلویزیونی «شب فیروزه‌ای» شامگاه روز پنجشنبه، ۱۰ شهریور ماه با حضور آزیتا ترکاشوند بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون و ابراهیم اسکندری مجسمه‌ساز از شبکه پنج سیما پخش شد.

آزیتا ترکاشوند درباره اینکه در روزهای کرونا چه می‌کرده است، گفت: تقریبا تمام مدت سرکار بودم چون که احساس کردم رسالت من این است که در این شرایط سخت که مردم مجبورند در خانه بمانند، همانند کادر درمان در خدمت مردم باشم. به هر حال تنها سرگرمی مردم تلویزیون و برنامه‌هایش بود و تلاش کردم این‌گونه در خدمت مردم باشم.

وی در پاسخ به پرسش مجری برنامه مبنی بر اینکه چگونه به آرامش می‌رسد، گفت: اگر کوتاه مدت بخواهم به آرامش برسم، راه‌های مختلفی دارد، اما برای رسیدن به آرامش بلند مدت دو اصل به وجود آوردم. اولا ایمان دارم که خالقی بزرگ دارم که مهربان است و هیچ وقت مرا در هیچ شرایطی تنها نمی‌گذارد. اگر هم درد و رنجی هست برای تکامل من است تا بتوانم با این چالش بزرگ شوم. دوم اینکه من این قانون را در زندگی‌ام رعایت می‌کنم که جهان همانند یک آینه است و هر عملی عکس‌العملی دارد. بنابراین سعی می‌کنم دلی را شاد کنم تا خودم به آرامش برسم.

این بازیگر سینما و تلویزیون ادامه داد: خداوند زیباست و زیبایی را دوست دارد. اگر فقط بخواهیم یک بعدی به زیبایی نگاه کنیم و آن را در کالبد خاکی ببینیم، شاید وسواس فکری بیاورد، اما وقتی زیبایی اندیشه داشته باشیم و هدفمند به زندگی نگاه کنیم به رشد می‌رسیم.

ترکاشوند راجع به فعالیت این روزهایش گفت: یک سریال به اسم «ماهچراغ» دارم که از ۱۵ شهریور‌ ماه از شبکه ۵ سیما پخش می‌شود. این سریال ویژه شب‌های اربعین است و امیدوارم مردم آن را دوست داشته باشند. این سریال تلاش دارد به ما بگوید که نگاه‌مان را به شهدای کربلا عمیق‌تر کنیم و با احترام بیشتری از آنان سخن بگوییم. در این سریال قصه‌های افرادی را می‌بینیم که برایشان چالش‌هایی به وجود می‌آید اما با ایمان، آگاهی و توکل این چالش‌ها را حل می‌کنند.

ابراهیم اسکندری مجسمه‌ساز دیگر مهمان برنامه «شب فیروزه‌ای» درباره فعالیت هنری اش گفت: قبل از ورود به دانشگاه و در دوران هنرستان شاگرد ایرج محمدی بودم که از هنرمندان مجسمه‌سازی ایران است. عمده کارهایم در حوزه نوستالوژی است و از جمله کارهایم که با فلز خلق شده است می‌توان به کیوسک تلفن همگانی، مجسمه پیکان جوانان و …. اشاره کرد.

وی با اشاره به تفاوت تندیس و سردیس گفت: تندیس لفظی است که به مجسمه تمام قد اطلاق می‌شود و سردیس، مجسمه‌ نیم تنه است. به همه اینها حجم یا مجسمه می‌گویند که دو روش دارد؛ افزایشی و کاهشی. افزایشی روشی است که گل‌ها را روی هم می‌گذارید و زیاد می‌شود و در نهایت قالب می‌گیرد اما روش کاهشی مثل مجسمه سنگ و چوب است که از آن می‌تراشیم تا به قالب نهایی برسیم.

این هنرمند مجسمه‌ساز در سخنان پایانی گفت: در کنار مجسمه‌سازی کار مرمت مجسمه نیز انجام می‌دهم و در این زمینه تبحر پیدا کرده‌ام. سال گذشته توانستم پروژه مرمت مجسمه‌های موزه هنرهای معاصر را انجام بدهم.

همچنین، عرفان شرقی خواننده تیتراژ «شب فیروزه‌ای» و علیرضا بدیع دیگر مهمانان این برنامه بودند.

برنامه تلویزیونی «شب فیروزه‌ای» هر هفته در روزهای دوشنبه تا جمعه ساعت ۲۱ با اجرای مرتضی حسینی روی آنتن شبکه ۵ سیما می‌رود و محصول گروه تهران و شهروندی شبکه ۵ سیما است.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است