سعی کرده‌ایم ضعف‌ها را برطرف کنیم | پایگاه خبری صبا
امروز ۳ آذر ۱۴۰۳ ساعت ۰۲:۳۵
مسعود نجفی از جشنواره فیلم شهر به «صبا» می‌گوید:

سعی کرده‌ایم ضعف‌ها را برطرف کنیم

مسعود نجفی مدیریت روابط عمومی جشنواره‌های مهمی مثل جشنواره فیلم فجر، جشنواره فیلم‌های صنعتی عسلویه، روابط عمومی فیلم‌هایی مثل «سلام بمبئی» و سریال‌هایی مثل «شهرزاد» را بر عهده داشته است.

ضمن این‌که سمت ریاست شورای مرکزی کانون طراحان و تبلیغات سینمای ایران را بر
عهده دارد. تازه‌ترین فعالیت نجفی، بر عهده داشتن عنوان روابط عمومی پنجمین دوره
جشنواره فیلم شهر است. با نجفی پیرامون جشنواره فیلم شهر و مسائل آن گفت‌وگو کرده‌ایم.

پردیس ملت قبلا هم به‌عنوان
مکان برگزاری چند جشنواره داخلی و خارجی انتخاب شده
است که انتقادهایی زیادی را به دنبال داشته است. فکر می‌کنید پردیس ملت، امکانات
لازم را برای برگزاری جشنواره‌ای در اندازه فیلم شهر را دارد؟

ابتدا باید دید که موسسه
تصویر شهر به‌عنوان نهاد برگزاری جشنواره چه مکان‌هایی را می‌تواند به این مورد
اختصاص دهد. پردیس ملت متعلق به خود موسسه تصویر شهر است و جزو بهترین مکان‌هایی
بود که موسسه تصویر شهر برای برگزاری انتخاب کرد. از نظر امکانات خود پردیس مثلا پارکینگ
پردیس برای مخاطبان در نظر گرفته شده است و ظرفیتی که پارکینگ دارد کاملا متناسب
با کمیت مهمانان جششواره از اهالی رسانه گرفته تا فیلمسازان در نظر گرفته شده است.
سعی کرده‌ایم که با تحلیل نقاط قوت و ضعف جشنواره‌هایی که قبلا در این پردیس
برگزار شده، ضعف‌ها را برطرف کنیم و ساماندهی بهتری را طراحی کنیم.

باتوجه به این‌که
شهرداری متولی اصلی جشنواره است، چه تمهیدات تبلیغاتی‌ای برای دیده‌شدن بیشتر و
بهتر جشنواره طراحی شده است؟

از روز یک‌شنبه هشتم‌مردادماه
که روز افتتاحیه جشنواره بود، در سطح شهر و مناطق مختلف، بیلبورد‌ها و پوسترهای
متنوعی در نظر گرفته شد تا امکان لازم برای دیدن‌شدن بهتر و بیشتر جشنواره مهیا
شود. ضمن این‌که فضای مجازی هم ظرفیت بالقوه‌ای برای ارائه تبلیغات دارد که از این
امکان هم برای تبلیغات کارآمد استفاده خواهیم کرد.

در یکی از جشنواره‌هایی
که در پردیس ملت برگزار شد امکانات پذیرایی واقعا در شأن مهمانان نبود. طوری که
شاهد بودیم غذاها را به‌دست مهمانان می‌دادند که آن‌ها به نقاط مختلف پارک رفته و
غذا را می‌خوردند! امسال برای رفع این بحران چه تمهیدیاتی اندیشیده شده است؟

خوشبختانه در این دوره این
ضعف‌ها برطرف شده است و طبقه مثبت۲، برای پذیرایی از مهمانان در نظر گرفته شده است
که هم از لحاظ محیطی، فضای وسیعی دارد و هم امکانات پذیرایی بهتر و بیشتری دارد.
درواقع از کسانی که برایشان کارت صادر شده است در این طبقه پذیرایی خواهد شد.

برای اهالی سرانه چه فضایی
در نظر گرفته شده است؟

سعی کردیم که فضاها برای
رسانه‌های مختلف مناسب باشد؛ از لحاظ سرعت اینترنت تعداد کامپیوترها، سیستم‌ها و
همچنین از لحاظ پذیرایی تا اهالی رسانه بتوانند کارشان را با آرامش‌خاطر و بهترین
شکل انجام دهند.

در روزهای برگزاری
جشنواره غیر از نمایش فیلم‌ها چه برنامه‌هایی برای مهمانان در نظر گرفته شده است؟

نشست‌های تخصصی درباره
موضوعات مرتبط با مضامین شهری تشکیل خواهد شد. کارگاه‌های آموزشی توسط استادان مجرب
مدیریت خواهد شد و سعی کرده‌ایم پکیجی آموزشی-تحلیلی برای مدعوین در نظر بگیریم.
برنامه گالری هم که در حاشیه جشنواره برگزار خواهد شد. جلسات هر روز دایر خواهد
بود و در سالن کنفرانسی که به این منظور طراحی شده و نیز سالن شماره ۵ برگزار خواهند
شد.

مراسم اختتامیه دقیقا چه
زمانی و در کجا برگزار خواهد شد؟

مراسم اختتامیه ۱۴مرداد
ماه، ساعت ۲۱ در برج میلادبرگزار خواهد شد.

برای اکران عمومی فیلم‌ها
در پردیس ملت چه اتفاقی خواهد افتاد؟ آیا طبق معمول، هنگام برگزاری جشنواره نمایش
آن‌ها قطع خواهد شد و به‌طور اختصاصی سالن‌ها به جشنواره داده خواهد شد؟

اتفاقا یکی از وجوه
متمایز این دوره همین مسئله قطع‌نشدن نمایش فیلم‌هایی است که به‌طور عمومی در این
پردیس اکران می‌شوند. درواقع در کنار نمایش فیلم‌های جشنواره و جلسات مختلف، یک
سالن از پردیس هم به فیلم‌های اکران عمومی اختصاص داده شده تا علاقه‌مندان این
فیلم‌ها بتوانند به برنامه مورد نظرشان دسترسی پیدا کنند. ضمن این‌که برای نمایش‌هایی
که در جشنواره داریم ظرفیت قابل توجهی برای مخاطبان لحاظ شده است.

هنگام برگزاری جشنواره فیلم
فجر در برج میلاد شاهد بودیم که از مراکز مهم شهر به سمت برج وسایل نقلیه در نظر گرفته
شده بود. برای ایاب‌و‌ذهاب به پردیس ملت چه امکاناتی در نظر گرفته شده است؟

باید توجه کرد برج میلاد
به‌لحاظ جغرافیایی دقیقا جایی واقع شده که از مراکز مهم شهری محسوب می‌شود و مسیر‌های
دسترسی دارد. اما پردیس ملت به اندازه برج میلاد چنین دسترسی‌‌ای ندارد. طبعا برای
مهمانان جشنواره، وسایل نقلیه لازم وجود دارد و مخاطبان نیز با استفاده از وسایل
نقلیه عمومی مثل مترو به‌راحتی می‌توانند به جشنواره بیایند.

 

 

محسن جعفری‌راد

 

There are no comments yet


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تگزاس۳
    ۲۴۹/۰۱۴/۹۱۳/۴۰۰
  • زودپز
    ۱۷۱/۳۵۴/۰۳۵/۰۰۰
  • تمساح خونی
    ۱۶۸/۲۸۰/۴۲۷/۲۵۰
  • مست عشق
    ۱۲۰/۲۹۹/۷۲۰/۷۵۰
  • پول و پارتی
    ۹۰/۰۰۰/۳۵۴/۵۰۰
  • خجالت نکش 2
    ۸۶/۲۶۱/۰۰۹/۲۰۰
  • صبحانه با زرافه‌ها
    ۶۵/۳۲۳/۷۹۱/۵۰۰
  • سال گربه
    ۶۴/۶۰۶/۵۹۰/۰۰۰
  • ببعی قهرمان
    ۴۸/۱۴۲/۱۱۹/۵۰۰
  • قیف
    ۲۷/۰۲۷/۶۵۵/۱۰۰
  • مفت بر
    ۲۵/۵۹۴/۸۹۸/۶۰۰
  • قلب رقه
    ۱۴/۰۲۶/۷۲۶/۰۰۰
  • شهرگربه‌ها۲
    ۱۲/۳۹۲/۰۶۱/۵۰۰
  • شه‌سوار
    ۱۰/۶۱۵/۹۴۸/۵۰۰
  • باغ کیانوش
    ۶/۰٬۷۰/۷۸۴/۰۰۰
  • شنگول منگول
    ۱/۲۴۶/۰۲۷/۵۰۰
  • استاد
    ۹۹۲/۹۳۰/۰۰۰
  • سه‌جلد
    ۳۸۰/۷۹۰/۰۰۰
  • نبودنت
    ۲۴۸/۶۶۰/۰۰۰
  • شبگرد
    ۱۸۳/۳۵۰/۰۰۰