متاسفانه در فیلم ها شاهد ادای فرهنگی هستیم | پایگاه خبری صبا
امروز ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۲:۲۴
سیدجمال ساداتیان:

متاسفانه در فیلم ها شاهد ادای فرهنگی هستیم

سینما علاوه بر فیلمسازی ،به سالن هایی برای تولید و عرضه فیلم ها نیاز دارد.

سیدجمال ساداتیان تهیه کننده سینما در ارتباط با وضعیت سینمای ایران در سال ۹۶ به خبرگزاری صباگفت:به نظر من وضعیت سینما از نظر میزان فروش بد نیست، اما از نظر جذب مخاطب اصلا رضایت بخش نبوده و اگر این طور باشد، به دلیل سطح کیفی،آینده خوبی در انتظار سینمای ایران نیست.
وی در ادامه این موضوع اضافه کرد: فکر می کنم مضمون فیلم ها باید به گونه ای باشد که ۱۰تا ۱۲%موضوعات روشنفکری و درصد بیشتری از موضوعات در ارتباط با عامه مردم باشد. در حال حاضر می بینیم که این موضوع برعکس است و ۱۰تا ۱۲%موضوعات با عامه مردم در ارتباط است.فیلم ها باید اشاعه فرهنگی و تفکری در جامعه ایجاد کنند، ولی متاسفانه شاهد ادای فرهنگی در فیلم ها هستیم و فیلم ها در چارچوب و انتقال مفاهیم موفق نیستند.
وی در خصوص چشم انداز سینمای ایران نیز افزود:سینما باید اوقات فراغت مردم را به بهترین شکل پرکند و برای عامه مردم قابل فهم باشد.باید فیلم هایی بسازیم که مردم را به سینما جذب کند، نه اینکه خود دست اندرکاران فیلم هم از دیدن فیلم استقبال نکنند.
ساداتیان که عضو هیات انتخابی فیلم شهر در ششمین سال برگزاری آن نیز هست در این باره توضیح داد:حدود ۱۰۰فیلم باید دیده شود که از این ۱۰۰فیلم تاکنون ۶۰فیلم را دیده ایم . فیلم ها نسبت به سال گذشته از لحاظ داستانی کمتر با عامه جامعه در ارتباط است. این برای سینمای ایران یک امتیاز منفی محسوب می شود.
تهیه کننده فیلم «جامه دران» در خصوص کم کار بودن این روزهای خود گفت:در حال حاضر مشغول به هیچ کاری نیستم و فکر می کنم سینما علاوه بر فیلمسازی به سالن هایی برای تولید و عرضه فیلم ها نیاز دارد. به دلیل کمبود سالن های نمایش می خواهم چندسالن را بهره برداری کنم و سالن های جدید را برای اکران بیشتر فیلم ها راه اندازی کنم.
وی در پایان خاطرنشان کرد: امیدوارم در آینده شاهد فیلم هایی باشیم که به روایت معضلات اجتماعی در قالب طنز بپردازد.فرمت فیلم ها باید به گونه ای باشد که مخاطب را تامین کند.سینما با مخاطب زنده است و باید نوع روایت فیلم ها به گونه ای باشد که بتواند از ژانر تلخ فاصله بگیرد و نوع روایت را با حالت ملیح تر به بیننده نمایش دهد.

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است