آشنایی با پدیدآورندگان فلسفه معاصر | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۶:۴۹
معرفی کتاب؛

آشنایی با پدیدآورندگان فلسفه معاصر

کتاب «مردان اندیشه» نوشته براین مگی با ترجمه عزت‌الله فولادوند به همت نشر ماهی منتشر شد.

به گزارش خبرنگار ادبیات صبا، کتاب «مردان اندیشه» نوشته براین مگی با ترجمه عزت‌الله فولادوند به همت نشر ماهی به چاپ رسید.

این کتاب با عنوان فرعی «پدیدآورندگان فلسفه معاصر» در نوبت چاپ اول روانه بازار کتاب شده است.

در توضیح ناشر درباره این کتاب می‌خوانیم: «گفتار و کردار و زندگی روزانۀ ما تحت تاثیر اندیشه‌های مسلط در عصر ماست. بیشتر این اندیشه‌ها از فلسفه و فلاسفه مایه می‌گیرند. اما فلسفه اصولا چیست؟ و فیلسوفان واقعا چه می‌گویند؟ این کتاب شامل شانزده گفتار با نامدارترین چهره‌های فلسفی معاصر است. وضوح و عدم تعقید در گفتارها چنان است که حتی خوانندۀ عادی نیز می‌تواند با مهمترین مفاهیم فلسفۀ معاصر آشنا شود.

نحوۀ ارائۀ مطالب یادآور «دیالوگ‌های» افلاطون است و به خواننده امکان می‌دهد تا با فلسفه در شکلی خلاق و زنده آشنا شود. گفتگوی اول آیزایا برلین دربارۀ این پرسش بنیادین است که «فلسفه چیست؟» و به دنبال آن مکاتب متنوع مارکسیسم و اگزیستانسیالیسم و فلسفۀ تحلیلی بررسی می‌شوند، و فیلسوفان سرشناسی چون چومسکی و اِیِر و کوآین و مارکوزه و دیگران دربارۀ نکات مهم و اصلی فلسفۀ خویش بحث می‌کنند. متفکران دقیق و نکته‌سنج به برخی از شاخه‌های فلسفه مانند فلسفۀ اخلاق، فلسفۀ سیاسی، فلسفۀ علم، فلسفۀ زبان و نسبت میان فلسفه و ادبیات می‌پردازند.»

از عزت‌الله فولادوند مترجم فیلسوف پیش‌تر کتاب‌های «آزادی و خیانت به آزادی»، «فلسفه و جامعه و سیاست»، «اندیشه سیاسی کارل پوپر»، «قدرت اندیشه»، «در سنگر آزادی»، «برج فرازان» و «نیچه و مسیحیت» به چاپ رسیده است.

کتاب «مردان اندیشه» ۴۲۰ صفحه و ۱۷۵ هزار تومان قیمت دارد.
انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است