دفاع سازمان استاندارد از تغییر نشان استاد ممیز/ این کار باید ۱۰ سال پیش می‌افتاد | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۲:۲۲

دفاع سازمان استاندارد از تغییر نشان استاد ممیز/ این کار باید ۱۰ سال پیش می‌افتاد

مدیرکل روابط عمومی سازمان ملی استاندارد ایران در واکنش به حواشی بازطراحی نشان مرتضی ممیز گفت که سعی داشتند ظاهر و شاکله اثر را حفظ کنند.

 

به گزارش خبرنگار تجسمی صبا، چندی‌پیش نشان سازمان ملی استاندارد که مرتضی ممیز در سال ۱۳۶۴ طراحی کرده بود، در پی تغییر حروف اختصاری این سازمان تغییر کرد. این اتفاق اعتراض برخی از طراحان گرافیک و افکار عمومی را برانگیخت و انجمن طراحان گرافیک در این راستا خواستار بازگشت نشان ملی استاندارد به طرح استاد ممیز شد.

حال مصطفی آجرلو مدیرکل روابط عمومی سازمان ملی استاندارد ایران در صفحه مجازی خود در توییتر نسبت به اعتراضات واکنش نشان داد و نوشت: «پیرو تصویب‌نامه یکصدوپنجاه و دومین جلسه شورای عالی اداری در مهرماه ۱۳۹۰ «موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی» به «سازمان ملی استاندارد ایران» تغییرنام یافت و از زیرمجموعه وزارت صنایع به نهاد ریاست جمهوری منتقل شد.

در نتیجه نوشتار داخل نشانه ای که استاد مرتضی ممیز طراحی کرده بود، مخفف انگلیسی عبارت «Institute Standard Industrial Research of IRAN » با عنوان اختصاری ISIRI درج شده و مخفف «موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران» بود و باید به مخفف انگلیسی «Iranian National Standard Organization» در قالب عبارت INSO تغییر می یافت.

سازمان ملی استاندارد ایران در رویکرد جدید خود نسبت به بازآفرینی آرم سازمان، تنها تلاش کرد تا آن اثر را زنده‌سازی کند و باید در این فرایند حساس همه اهتمام خود را به کار بست تا ظاهر و شاکله اصلی آن را حفظ کند.

امری که لازم بود پیش از این و در حدود ۱۰ سال قبل و سه دولت گذشته روی می‌داد که دولتمردان سابق، برای اینکه با انتقادات روبرو نشوند از آن سر باز زدند و دولت قبل در جلسه معاونان اداری خود با مصوبه‌ای دولت بعد را مکلف کرد تا تغییر نشان را انجام دهند.»

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است