همه‌چیز «آذر» برایم جذاب بود | پایگاه خبری صبا
امروز ۳ آذر ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۱۰
فرید سجادی‌حسینی در گفتگو «صبا»:

همه‌چیز «آذر» برایم جذاب بود

«جوان‌ها برایم خیلی‌جذاب و امیدوارکننده هستند چون ایده‌های نو دارند و تحصیلات و مطالعاتشان طوری بوده که قدرت تشخیصشان را بالا برده است.»

فرید سجادی‌حسینی، کارگردان، بازیگر و دستیار کارگردان سینمای ایران
است که امسال در سی‌وپنجمین جشنواره فیلم فجر با ایفای نقش در دو فیلم «ایتالیا ایتالیا»
و «آذر» در بخش سودای سیمرغ حضور دارد. سجادی‌حسینی که چهره‌اش در سینمای ایران با
فیلم «مدرسه پیرمردها» در سال۷۰ شناخته شد، در پروژه‌های بزرگی همچون سریال‌های
«امام‌علی(ع)» به‌کارگردانی داوود میرباقری و «روزگار قریب» به‌کارگردانی کیانوش
عیاری به‌عنوان دستیار کارگردان همکاری کرده است اما سجادی‌حسینی سال گذشته با
بازی در فیلم «فروشنده» اصغر فرهادی و درخشش در یکی از نقش‌های این فیلم به
بازیگری بین‌المللی در سینمای ایران تبدیل شده و مورد توجه سینماگران و
سینمادوستان قرار گرفت. با او درباره مسائل مختلف جشنواره امسال و همکاری‌اش با نیکی
کریمی و محمد حمزه‌ای گفت‌و‌گویی کرده‌ایم که در ادامه می‌خوانید.

درباره حضور در فیلم «آذر» کمی توضیح دهید. گویی
در این فیلم گونه‌ای متفاوت را تجربه کرده‌اید.

جوان‌ها برایم خیلی‌جذاب و امیدوارکننده هستند چون ایده‌های
نو دارند و تحصیلات و مطالعاتشان طوری بوده که قدرت تشخیصشان را بالا برده است.
ضمن این‌که محمد حمزه‌ای را کم‌و‌بیش می‌شناختیم و می‌دانستیم آدم خوش‌فکری است و
نگاه خوبی دارد. مضاف بر این‌که نیکی کریمی هم سال‌های سال است که مورد علاقه من و
دیگر افرادی است که او را به‌عنوان یک بازیگر فهیم می‌شناسند. پارتنرهای من در این
کار کسانی مثل حمید آذرنگ و هومن سیدی بودند که همزمان بازی نداشتیم اما مثلا سیدی
نقش فرزند من را بازی می‌کرد. از طرف دیگر پیمان شادمانفر فیلمبردار بود که حضور و
نامش به من انرژی می‌داد. یعنی واقعا همه‌چیز وجود داشت که کسی مثل من جذب این
فیلم شود. رفتیم و مشغول شدیم. این فیلم تجربه بسیار لذت‌بخشی بود؛ همکاری با دوست
جوان و بسیار هنرمندم یعنی محمد حمزه‌ای بسیار لذت‌بخش بود.

در این فیلم تاکید بر فضای اجتماعی وجود دارد.
اساسا در چند سال اخیر بازی در چنین فیلم‌هایی اتکای زیادی بر تمرین‌های پیش‌تولید
داشته است. آیا در «آذر» هم شما تمرین‌های زیادی پشت‌سر گذاشتید؟

تمرین به آن صورت در پیش‌تولید نداشتیم. ولی روزهایی که
برای فیلمبرداری آفیش می‌شدیم، هر پلانی را با تمرین کامل و آماده‌سازی می‌گرفتیم،
یعنی با تمرین و برداشت‌های مختلف. اما این‌که در پیش‌تولید به‌طور مشخص تمرین کرده
باشیم، خیر؛ در این کار نکته‌ای وجود دارد و آن این‌که چون نقش‌های من خیلی طولانی
نبوده است، در جلسات تمرین حضور نداشته‌ام و ممکن است خودشان با دیگر بازیگران
جلسات تمرین را پشت‌سر گذاشته باشند و من مطلع نبوده باشم.

سهند آدم‌عارف

There are no comments yet


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تگزاس۳
    ۲۴۹/۰۱۴/۹۱۳/۴۰۰
  • زودپز
    ۱۷۱/۳۵۴/۰۳۵/۰۰۰
  • تمساح خونی
    ۱۶۸/۲۸۰/۴۲۷/۲۵۰
  • مست عشق
    ۱۲۰/۲۹۹/۷۲۰/۷۵۰
  • پول و پارتی
    ۹۰/۰۰۰/۳۵۴/۵۰۰
  • خجالت نکش 2
    ۸۶/۲۶۱/۰۰۹/۲۰۰
  • صبحانه با زرافه‌ها
    ۶۵/۳۲۳/۷۹۱/۵۰۰
  • سال گربه
    ۶۴/۶۰۶/۵۹۰/۰۰۰
  • ببعی قهرمان
    ۴۸/۱۴۲/۱۱۹/۵۰۰
  • قیف
    ۲۷/۰۲۷/۶۵۵/۱۰۰
  • مفت بر
    ۲۵/۵۹۴/۸۹۸/۶۰۰
  • قلب رقه
    ۱۴/۰۲۶/۷۲۶/۰۰۰
  • شهرگربه‌ها۲
    ۱۲/۳۹۲/۰۶۱/۵۰۰
  • شه‌سوار
    ۱۰/۶۱۵/۹۴۸/۵۰۰
  • باغ کیانوش
    ۶/۰٬۷۰/۷۸۴/۰۰۰
  • شنگول منگول
    ۱/۲۴۶/۰۲۷/۵۰۰
  • استاد
    ۹۹۲/۹۳۰/۰۰۰
  • سه‌جلد
    ۳۸۰/۷۹۰/۰۰۰
  • نبودنت
    ۲۴۸/۶۶۰/۰۰۰
  • شبگرد
    ۱۸۳/۳۵۰/۰۰۰