گفتگوی فیلمسازان با اینگمار برگمان برای درک سینمای او | پایگاه خبری صبا
امروز ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۰۸

گفتگوی فیلمسازان با اینگمار برگمان برای درک سینمای او

چاپ پنجم کتاب «برگمان به روایت برگمان» از سوی انتشارات سروش منتشر شد.

کتاب «برگمان به روایت برگمان» نوشته استیگ بیورکمان، تورستن مانس و یوناس سیما با ترجمه مسعود اوحدی، مجموعه مصاحبه‌هایی است که چند فیلمساز با این برگمان انجام داده و ماحصل آن را به صورت کتاب منتشر کرده‌اند. سینماگرانی که در کتاب حاضر با برگمان به گفتگو نشسته‌اند، این حقیقت ساده را به خوبی دریافته‌اند که سخن گفتن از تجربه سینمای برگمان کار دشواری است؛ از این‌رو در پرسش‌های خود، این سینماگر را به تامل در شخصیت انسانی و هنری خود واداشته‌اند، به این امید که روایت برگمان از خویشتن و چشم‌اندازی که از زندگی و هنر خویش دارد، اندیشه آن تجربه را دست یافتنی‌تر کند.

در بیان زندگینامه این فیلمساز آمده است که اینگمار برگمان، چهره‌ای که بیش از چهل سال بر سینمای سوئد تسلط داشته است و از معتبرترین کارگردانان و نویسندگان تاریخ سینمای جهان است. یکی از موثرترین جلوه‌های آثار برگمان، احساس او نسبت به رنج‌ها، اضطرارها و طبیعت خاص جنس زن به‌خصوص در آثاری مثل «خیلی نزدیک به زندگی»، «سکوت» و «پرسونا» است.

کتاب حاضر به سبک پرسش و پاسخ تدوین شده است و نویسندگان آن سعی کرده‌اند بدون هیچ دخل و تصرفی تمام صحبت‌ها و نظرات این فیلمساز بزرگ را بیان کنند.»

چاپ پنجم این کتاب در ۳۴۴ صفحه رقعی، شمارگان ۵۰۰ نسخه و با قیمت ۱۰۰٫۰۰۰ تومان توسط انتشارات سروش در اختیار علاقه‌مندان به مباحث این حوزه قرار گرفته است.

مخاطبان برای تهیه این کتاب می‌توانند از طریق فروشگاه اینترنتی با شماره ۶۶۴۱۵۴۰۱ تماس بگیرند، همچنین می‌توانند از طریق پیام‌رسان واتساپ انتشارات سروش به شماره ۰۹۹۲۱۶۰۵۱۱۹ و یا با مراجعه به سایت سروش www.soroushpub.com، برای تهیه کتاب اقدام کنند.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است