افتتاح جشنواره ایدفا با فیلمی از یک سینماگر ایرانی-هلندی | پایگاه خبری صبا
امروز ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۴۱

افتتاح جشنواره ایدفا با فیلمی از یک سینماگر ایرانی-هلندی

جشنواره مستند ایدفای ۲۰۲۲ با نمایش چندین فیلم‌از سینماگران‌ایرانی افتتاح می شود.

به گزارش صبا به نقل از سایت جشنواره، سی و پنجمین دوره جشنواره بین المللی مستند آمستردام معروف به ایدفا روز چهارشنبه ۹ نوامبر با اولین نمایش جهانی مستند هلندی «همه شما می‌بینید» ساخته سینماگر ایرانی نیکی پدیدار آغاز به کار می کند. این خبر را اوروا نیرابیا دبیر هنری جشنواره روز گذشته ۲۱اکتبر در یک کنفرانس خبری اعلام کرد.

روز گذشته همینطور فیلم های بخش های مختلف جشنواره نیز معرفی شدند که در بخش مسابقه بین الملل فستیوال ۱۳ فیلم حضور دارد. در این بخش مستند «خانه سکوت» به کارگردانی مشترک فرناز و محمدرضا جورابچیان محصول ایران، فرانسه،فیلیپین و قطر به نمایش در می آید.

مستندهای «چطور جرات میکنی چنین آرزوی آشغالی داشته باشی» ساخته مانیا اکبری محصول ایران و انگلستان در بخش رقابتی تجسم، «سحرگاه» ساخته معصومه سامره رضایی و حسین حسین، محصول ایران و افغانستان در بخش لومینوس، «یک دوره زمانی» ساخته علی اسلامی، محصول هلند در بخش پاراداکس، «مجموعا» ساخته محمد رضا فرزاد، محصول ایران و لهستان در بخش بهترین جشنواره ها، «این یک فیلم نیست» ساخته جعفر پناهی و‌ مجتبی میرطهماسب در بخش ده فیلم محبوب یک فیلمساز و «سلام سینما» ساخته محسن مخملباف در بخش بازی با واقعیت به نمایش در خواهند آمد.

سی و پنجمین دوره جشنواره بین المللی مستند آمستردام بین روزهای ۹ تا ۲۲ نوامبر امسال برگزار می شود.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است