اکران آنلاین تنها راه نجات سینما است/ هر کسی ساز خودش را می‌زند! | پایگاه خبری صبا
امروز ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۳۳
غلامرضا گمرکی در گفتگو با صبا:

اکران آنلاین تنها راه نجات سینما است/ هر کسی ساز خودش را می‌زند!

غلامرضا گمرکی تهیه کننده سینما درباره اکران آنلاین و وضعیت سینمای کشور صحبت کرد.

غلامرضا گمرکیغلامرضا گمرکی تهیه کننده سینما در گفتگو با خبرنگار سینمایی صبا درباره اکران آنلاین در موقعیت کنونی گفت: به نظر من در موقعیت کنونی اکران آنلاین تنها راه نجات سینما است.

وی ادامه داد: شما در نظر بگیرید که یک فرد عادی آیا در این زمان و موقعیت کنونی اصلا جرات می کند که با خانواده خود به سینما برود؟ قطعا نه. قبلا هم که این شرایط وجود نداشت فیلم ها در حدی نبودند که مردم از آن بهره ببرند و به خاطر آن به سینما بروند تا حتما آن فیلم را روی پرده سینما ببینند. همه منتظر می ماندند تا فیلمی که اکران می شود در فضای آنلاین منتشر شود و آن را با خیال راحت در منزل ببینند. حتی با خرید یک اشتراک از پلتفرم هایی که وجود دارد این امکان را به دست می آوردند تا فیلم های متعدد و متنوعی را در منزل و در کنار خانواده ببینند.

تهیه کننده «آقای سانسور» با اشاره به این مطلب که سینما در اولویت مردم نیست، بیان کرد: باتوجه به کرونا که چندسال گریبانگیر کشور شد و شرایط اقتصادی که درحال حاضر در آن هستیم، دیگر سینما اولویت هیچ کسی نیست. سینما زمانی سینما بود که مردم در رفاه و آسایش بودند. به همین دلیل است که می گویم تنها راه نجات اکران آنلاین است.

گمرکی افزود: مشکلات و موارد بسیاری که سد راه سینما شده است همه و همه از نبودن هماهنگی حاصل شده است. شما در نظر داشته باشید که دو نفر با هم همکار هستند اما یکی نیستند و خب این آسیب می رساند. به این نکته توجه داشته باشید که شاید باوجود سختی تولید و … در سال ۱۰۰ فیلم ساخته شود. واقعا این اوضاع و احوال به ۴ اتحادیه و تشکل نیاز ندارد. در این شرایط است که هر کسی ساز خودش را می زند و قطعا با این شرایط سینما رونق نخواهد داشت. به همین دلیل است که عده زیادی دهه ۶۰ و ۷۰ را به عنوان سال های طلایی سینما نام می برند زیرا همه یک صدا و یک دست بودند اما الان اینگونه نیست. در نهایت این اوضاع و احوال آشفته باعث می شود که کمتر کسی به سمت تولید اثر بیاید و واقعا بچه های این صنعت هستند که دارند با سیلی صورت خود را سرخ نگه می دارند.

تهیه کننده «نقره داغ» با بیان ریشه وضع آشفته سینما ادامه داد: سینمای ما وضع بسیار آشفته ای دارد و ریشه آن هم در ناهماهنگی و یکپارچه نبودن اتحادیه ها است و این اتفاق ها بعد از فروپاشی اتحادیه تهیه کنندگان فیلم ایران شکل گرفت. این وضع آشفته در جاهای مختلف سینما ازجمله خانه سینما هم وجود دارد.

وی که در ماه های گذشته نخاع خود را عمل کرده است درباره وضعیت خود نیز توضیح داد: نزدیک ۶۰ جلسه فیزیوتراپی رفتم تا کارم به عمل نکشد اما در نهایت گفتند که تنها راه حل این بیماری انجام عمل است و حدود ۸ ماه پیش نخاع خود را عمل کردم اما همچنان در نشست و برخاست ها اذیت می شوم. هنوز روند درمان تمام نشده است و دکتر قرار است دوباره من را معاینه کند و احتمالا فیزیوتراپی ادامه داشته باشد. درباره دلیل این بیماری هم که پرس و جو کردم مطلع شدم که گویا این اتفاق برای افرادی که مدت زیادی می نشینند و یا می ایستند، در دراز مدت اتفاق می افتد.

غلامرضا گمرکی در پایان گفت: آخرین کاری که از من بیرون آمد فیلم «نقره داغ» بود و نزدیک ۲ سال است که برای مجله «صدای خاک» مطلب می نویسم.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تمساح خونی
    100/867/118/000
  • بی‌بدن
    22/358/841/000
  • سال گربه
    10/639/228/500
  • آپاراتچی
    3/809/166/500
  • پرویز خان
    3/135/337/000
  • نوروز
    2/746/203/000
  • ایلیا جستجوی قهرمان
    2/310/894/500
  • آسمان غرب
    2/022/378/500