«پلنگ سیاه: واکاندا تا ابد» گیشه را به آتش کشید/ فروش ۱۸۰ میلیون دلاری در افتتاحیه | پایگاه خبری صبا
امروز ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۲:۳۸

«پلنگ سیاه: واکاندا تا ابد» گیشه را به آتش کشید/ فروش ۱۸۰ میلیون دلاری در افتتاحیه

فیلم «پلنگ سیاه: واکاندا تا ابد» با 180 میلیون دلار کار خود را در گیشه آغاز کرد.

به گزارش صبا به نقل از یاهو، فیلم «پلنگ سیاه: واکاندا تا ابد» با فروش ۱۸۰ میلیون دلاری در نخستین آخرهفته اکرانش صدرنشین گیشه شد.

در میان بسیاری از آمارهای شگفت انگیز فیلم «پلنگ سیاه: واکاندا تا ابد»، میانگین فروش فیلم در هر سالن سینما ۴۰ هزار و ۹۴۶ دلار اعلام شد که با توجه به داشتن ۴۳۹۶ سالن سینما بالاتر از «فبلمن ها» اثر اسپیلبرگ که با داشتن تنها ۴ سالن به میانگین فروش ۴۰ هزار دلار در هر سالن رسیده بود، قرار گرفت.

این دنباله مارول البته در کسب رکورد پرفروش ترین افتتاحیه سال ۲۰۲۲ ناکام ماند و این جایگاه همچنان متعلق به قسمت جدید فیلم «دکتر استرنج» است که در ماه می امسال با ۱۸۷ میلیون دلار فروش گیشه را آغاز کرد.

با توجه به مجموع فروش جهانی فیلم «پلنگ سیاه: واکاندا تا ابد» که به عدد ۳۳۰ میلیون دلار رسیده است و همینطور بودجه فیلم که ۲۵۰ میلیون دلار برآورد شده است، فیلم نوید یک شروع خوب را می دهد.

براساس منابعی در صنعت سینما که البته از سوی دیزنی کمپانی پخش کننده «پلنگ سیاه ۲» تایید نشده است، ۴۴ درصد مخاطب های داخلی این فیلم را آمریکایی های آفریقایی تبار، ۲۱ درصد لاتین و ۱۵ درصد آسیایی ها تشکیل می دهند و به نوعی ۸۰ درصد مخاطب های این فیلم مارول را غیرسفیدپوست ها تشکیل داده اند.

در این آخرهفته، ۱۰ فیلم برتر گیشه آمریکا مجموعا ۲۰۹ میلیون دلار فروش داشته اندکه از این حیث چهارمین هفته پرفروش سال ۲۰۲۲ در گیشه سینماهای آمریکا رقم خورد. سهم فیلم «پلنگ سیاه: واکاندا تا ابد» از این میزان فروش ۸۶ درصد بوده است.

در این آخر هفته، فیلم «بلک ادم» (بلک آدام) با افت ۵۳ درصدی و فروش ۸٫۶ میلیون دلار در رتبه دوم گیشه قرار گرفت. این فیلم مجموع فروش خود را به عدد ۱۵۱ میلیون دلار رساند. در این هفته فیلم خودزندگینامه اسپیلبرگ با نام «فبلمن ها» نیز با کسب ۱۶۰ هزار دلار از تنها چهار سالن سینما در رتبه چهاردهم جای گرفت.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است