طراحی بازی‌های مخصوص «پنج ستاره»/ حسین رفیعی با فضای آموزش آشناست | پایگاه خبری صبا
امروز ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۱۴:۴۸
تهیه کننده مسابقه صبا مطرح کرد:

طراحی بازی‌های مخصوص «پنج ستاره»/ حسین رفیعی با فضای آموزش آشناست

فرهاد مختاری تهیه کننده مسابقه «پنج ستاره» درباره فصل جدید این دوره از مسابقات تلویزیونی که از شبکه پنج پخش می شود، توضیحاتی داد.

فرهاد مختاری تهیه کننده فصل جدید مسابقه «پنج ستاره» که به زودی از شبکه پنج سیما پخش خواهد شد در گفتگو با خبرنگار رادیو و تلویزیون صبا، درباره تغییرات این سری از مسابقه گفت: ساختار و دکور برنامه عوض شده و تم هم تغییر کرده است، محور برنامه اطلاعات تربیتی کودک است و روند آن با ترکیبی از سوال با پشتوانه علمی که تیم روانشناسی طراحی کرده اند و بازی هایی که در فضاهای خانوادگی انجام می شود، جلو می رود، به طور مثال سوالات اطلاعاتی را در رابطه با تربیت فرزند می پرسیم و بعد درباره آن موضوع مشخص مطالبی را ارایه می دهیم.

وی درباره موضوعات مسابقه تصریح کرد: با جنبه بودن، حل تعارض، مسئولیت پذیری و… از موضوعات این مسابقه است و توجه خانواده ها را به مسائل کودکان جلب می کنیم. اکنون نیز در مرحله تولید هستیم و ضبط ۱۶ قسمت به پایان رسیده است و امیدورام مثمرثمر باشد.

این تهیه کننده ضمن بیان اینکه چالش آن‌ها طراحی بازی هاست، گفت: دوست داریم بازی ها کمتر تکراری باشند و کم کم به سمتی می رویم که طراحی بازی ها را بیشتر متناسب با فضا و برنامه خود کنیم.

مختاری درباره پیش‌بینی اش از بازخورد مخاطبان، اظهار کرد: ما سعی مان بر این است که «پنج ستاره» برنامه بانشاطی باشد و بیش از آنکه آموزشی باشد، مفرح پیش رود و مخاطب یک ۵۰ دقیقه خوب داشته باشد. از روی آنونس ها بازخورد خاصی نگرفتیم اما به صورت میدانی که از جامعه اطراف خودمان نظرات را می پرسیم، بازخوردها بد نیست و به نظر می رسد که برنامه متفاوتی در شبکه پنج باشد.

وی درباره تغییر مجری در این فصل عنوان کرد: ما خیلی هوشمندانه و آگاهانه حسین رفیعی را برای اجرا انتخاب کردیم زیرا یک بخش نمایشی و اجرای تلویزیونی به همراه تم طنز داریم و او هم بازیگر و مجری است و هم با کار آموزشی آشناست و تجربه کار با کودکان و نوجوانان را دارد. انتخاب رفیعی از روی نداشتن مجری دیگر نبوده است و از همکاری با ایشان خوشحالم.

مختاری در پایان درباره دکور مسابقه «پنج ستاره» گفت: دکور مسابقه از متراژ تا طرح عوض شده است، دکور بازتر و حدود ۸۰۰ متر مربع فضای خالص دارد. فضای دکور ۳۶۰ درجه است و ۴ بخش مختلف دارد که شامل استیج مجری، بخش نمایش و تماشگران، بازی، دیواره امتیازات و زمان است که همه این ها از طریق سازه ای مکانیکی که ما اسم آن را ماز می گذاریم به هم پیوند می خورند و ستاره ها روی آن اختصاص پیدا می کنند. ماز ویژگی خاصی است که در معدود برنامه ها استفاده می شود، ۹ متر قطر دارد و سیستم مکانیکی در پایین آن قرار دارد.

فصل جدید مسابقه «پنج ستاره» در ۵۲ قسمت ۵۰ دقیقه‌ای با محوریت آشنایی با تربیت فرزندان تهیه و تولید می‌شود.

در این مسابقه رقابت بین دو خانواده ۳ تا ۷ نفره با حضور شمار زیادی از تماشاچیان شکل می‌گیرد. شرکت کنندگان باید جواب سؤالی مرتبط با شخصیت‌های نمایشی را پیدا کرده و روی یک ماز لغزان (بازی مسیربایی مارپیچ) گزینه درست را اعلام کنند.

در هر مسابقه بازی‌های خانوادگی تکلیف میزان زمان و تعداد نفرات گروه‌ها را معین می‌کند. در پایان جوایز به صورت نقدی به برندگان اهدا می‌شود.

در این مسابقه شخصیتی به نام مسعول که نقش آن را مصطفی احمدی ایفای می‌کند، استندآپ کمدی اجرا می‌کند و مخاطبان در طول مسابقه شاهد گپ‌و‌گفت او با مجری برنامه و شرکت‌کنندگان هستند.

نحوه شرکت در این فصل از مسابقه «پنج ستاره» از طریق فراخوان و تأمین‌کنندگان انجام می‌شود.

این مسابقه کاری از گروه شبکه پنج سیما به تهیه کنندگی فرهاد مختاری و اجرای حسین رفیعی است. پیش از این اشکان خطیبی، ابوالفضل آقاخانی و حمید گودرزی مجریان این مسابقه تلویزیونی بودند.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است