ایران فرزند فرهیخته خود را از دست داد/ صبح تا شب می‌گفت ایران چه می‌شود؟

به گزارش خبرنگار ادبیات صبا، مراسم وداع با پیکر استاد ناصر تکمیل همایون جامعه‌شناس و تاریخ‌نگار صبح امروز پنجشنبه ۲۶ آبان ماه در مرکز پژوهش‌های علوم انسانی و مطالعات فرهنگی با حضور چهره های ادبی و فرهنگی و خانواده ایشان از جمله مهین‌دخت مرادی همسر و نادر تکمیل همایون فرزند ایشان برگزار شد.

پس از قرائت آیاتی از قرآن کریم و وداع حاضران با پیکر این استاد، نماز میت بر پیکر ناصر تکمیل‌همایون خوانده شد.

مهین‌دخت مرادی همسر تکمیل همایون هنگام وداع با او خطاب به حاضران گفت: او عاشق ایران بود و صبح تا شب می‌گفت ایران چه می‌شود؟

حمید تنکابنی نویسنده و پژوهشگر در حاشیه این مراسم در گفتگو با خبرنگار صبا عنوان کرد: آقای تکمیل‌همایون یکی از استادان برجسته تاریخ و جامعه‌شناسی تاریخ دوران معاصر بودند و آثار بسیار بی نظیری در این حوزه از خود برجا گذاشتند. 

او ادامه داد: یکی از ویژگی‌های ایشان این بود که در دوران نهضت ملی یک کنشگر سیاسی بودند و از ۱۵_۱۶ سالگی فعالیت داشتند و همچنان روی اصول خود ماندند. استاد پس از انقلاب بیشتر به کار فرهنگی و علمی پرداختند و عضو هیات علمی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی شدند و استاد تمام بازنشسته شدند.

این استاد پژوهشگر تصریح کرد: ایشان در هر نهادی که همکاری می‌کردند به نوعی به آن نهاد وزن و سنگینی می‌دادند.

تنکابنی در پایان درباره ایران دوستی استاد بیان کرد: ایران یکی از فرزندان برومند و فرهیخته خود را از دست داد. یکی از ویژگی‌های بارز ایشان ایران‌دوستی بود و ایران از کلام و سخنرانی ایشان حذف نمی‌شد.

پیکر استاد ناصر تکمیل‌همایون صبح فردا جمعه ۲۷ آبان ماه در قزوین به خاک سپرده می‌شود.

انتهای پیام/