افتتاح اولین هنرستان هنرهای زیبای پسران کاشان | پایگاه خبری صبا
امروز ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۲:۵۹

افتتاح اولین هنرستان هنرهای زیبای پسران کاشان

نخستین هنرستان هنرهای زیبا ویژه پسران کاشان در نیمه پاییز افتتاح شد.

به گزارش صبا به نقل از روابط عمومی دفتر برنامه ریزی و آموزش‌های هنری، نخستین هنرستان هنرهای زیبا ویژه پسران کاشان طی مراسمی با حضور مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و آموزش‌های هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان، فرماندار ویژه شهرستان، معاون آموزش متوسطه اداره‌ کل آموزش و پرورش استان اصفهان و شماری از مسئولان شهرستانی افتتاح شد.

محمدحسین اسماعیلی مدیرکل دفتر برنامه ریزی و آموزش‌های هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در آیین افتتاح نخستین هنرستان هنرهای زیبا ویژه پسران کاشان گفت: طرح ایجاد هنرستان‌های هنرهای زیبا بیش از ۱۰۰‌ سال پیش در کشور کلید خورده و بسیاری از هنرمندان بزرگ و نامدار که امروز به آنها افتخار می‌کنیم پرورش یافته و برخاسته از همین هنرستان‌های زیبا هستند.

وی افزود: آموزش آکادمیک هنر به عنوان یکی از اصول و پایه‌های حوزه فرهنگ و هنر است و باید اذعان کرد برای توسعه همه جانبه و توسعه فرهنگی نیاز به آموزش‌های فرهنگی و هنری داریم.

اسماعیلی گفت: دانش‌آموزان هنرستان‌های هنرهای زیبا، رتبه‌های برتر تک و دو رقمی کنکور رشته هنر را هرساله به خود اختصاص می‌دهند و نفر نخست کنکور هنر امسال از هنرستان هنرهای زیبای اصفهان بود که این نشان دهنده بازدهی بالای این هنرستان‌ها است.

مدیر کل دفتر برنامه ریزی و آموزش‌های هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: با همکاری سازمان امور اداری و استخدامی کشور چارت سازمانی این هنرستان‌ها تصویب و نهایی شده و به زودی نسبت به ساماندهی این هنرستان‌ها اقدام می‌شود.

اسماعیلی با اشاره به پیشینیه فرهنگی گرانبهای کاشان تاکید کرد: دانش‌آموزان هنرستان‌ هنرهای زیبا کاشان باید قدر فرصت‌ها را بدانند تا آینده درخشانی داشته باشند.

وی به خیرساز بودن این هنرستان اشاره کرد و با گرامیداشت یاد و خاطره زنده یاد حاج غلام حسین عبداللهی از مدیران کاشان برای راه اندازی این هنرستان قدردانی کرد.

هنرستان هنرهای زیبای تحت پوشش وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از مراکز آموزش هنر کشور هستند و در هنرستان ها رشته های موسیقی، نمایش، نقاشی، گرافیک، سینما، پویانمایی و صنایع دستی، آموزش داده شده و هدف از تاسیس این هنرستان ها، تربیت هنرجویان مستعد و خلاق هنری برای ترویج هنرهای ملی، بومی و آموزش صحیح و آکادمیک هنرهای مدرن منطبق با اهداف و سیاست‌های کلی کشور، همچنین میسر کردن حق دسترسی عادلانه افراد به فراگیری هنر، پرورش هنرمندان کارآمد و نخبه در سراسر کشور است.

انتهای پیام /

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تمساح خونی
    100/867/118/000
  • بی‌بدن
    22/358/841/000
  • سال گربه
    10/639/228/500
  • آپاراتچی
    3/809/166/500
  • پرویز خان
    3/135/337/000
  • نوروز
    2/746/203/000
  • ایلیا جستجوی قهرمان
    2/310/894/500
  • آسمان غرب
    2/022/378/500