«پرونده» به بررسی مسائل روز با رویکرد اقتصادی می‌پردازد/ احیای مستند در رادیو | پایگاه خبری صبا
امروز ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۲:۱۱
تهیه کننده برنامه در گفتگو با صبا:

«پرونده» به بررسی مسائل روز با رویکرد اقتصادی می‌پردازد/ احیای مستند در رادیو

نازنین کتابچی تهیه کننده «پرونده» درباره این برنامه مستند شبکه رادیویی اقتصاد توضیح داد.

نازنین کتابچی تهیه کننده برنامه «پرونده» که این روزها از رادیو اقتصاد پخش می شود در گفتگو با خبرنگار رادیو و تلویزیون صبا عنوان کرد: «پرونده» برنامه ای است که مسائل روز را با رویکرد اقتصادی همراه با فرم و ساخت مستند بررسی می کند. این برنامه از تابستان ۱۴۰۰ روی آنتن رفته است و همچنان پخش می شود.

وی تصریح کرد: در اوایل کار، دو مستند آماده و پخش می کردیم اما در ادامه با وسواسی که در تولید مستند برخوردیم، تصمیم گرفتیم تولید یک مستند را جایگزین دو مستند کنیم.

این تهیه کننده درباره چالش هایی که در فرآیند تولید این برنامه با آن رو به رو شده است، عنوان کرد: در موضوعات اقتصادی، عینی و مستند کردن موضوعات خیلی کار سختی است. پرداختن مستندگونه به مسائل اقتصادی که بیشتر اعداد و ارقام هستند در بسیاری موضوعات دست ما را بسته می کرد همچنین تهیه گزارش از مراکز اقتصادی دور و شهرستان ها مثل اصفهان، فولاد خورستان، عسلویه، مناطق آزاد و … کار ما را دشوارتر می کرد.

کتابچی افزود: از طرفی ضرورت اعلام نظر کارشناسان و مسئولان مختلف در برنامه ای مستند یکی از معضلات ما بود و باید تلاش می کردیم تا اصل کلام مسئول را در برنامه با مدت زمان ۳۰ ثانیه یا یک دقیقه بگنجانیم.

وی درباره ویژگی «پرونده» اظهار کرد: وجود نظرات آحاد مختلف مردم، مسئولان و کارشناسان همه در کنار هم و ریتم تندی که این برنامه دارد وجه تمایز این برنامه است.

کتابچی تصریح کرد: با ساختاری که موضوعات اقتصادی دارند مجبور هستیم از چندین بعد موضوعات را مورد بررسی قرار دهیم، از طرفی در کنار هم قرار دادن مردم، کارگران، کارفرمایان، کارشناسان های حوزه های مختلف مرتبط مثل شرکت های دانش بنیان، نانو و و قالب دادن به آن ها وجه تمایز این برنامه از دیگر برنامه هاست.

وی درباره انتخاب موضوعات «پرونده» اظهار کرد: موضوعات این برنامه به روز هستند و برخی را از قبل تعیین کردیم اما بیشتر منتظر می مانیم تا ببینیم موضوعات اقتصادی روز چه هستند تا آن ها را کار کنیم. اصولا موضوعاتی که قابلیت مستند شدن داشته باشند و دارای چند بعد باشند و فرصت پرداختن به آن در برنامه ترکیبی، خبری و میزگرد رادیو اقتصاد نباشد، ما به آن می پردازیم.

کتابچی در پایان ضمن تاکید بر اینکه با حمایت هایی که از سوی علی بخشی زاده معاون صدا صورت گرفته است، احیای ساختار مستند را داشته اند، عنوان کرد: در شبکه رادیویی اقتصاد علاوه بر «پرونده» یک برنامه دیگر هم با رویکرد مستند تولید شده است. این حمایت ها مطلوب هستند چراکه مستندسازی یکی از شیوه ها و روش هایی است که در ساختار رسانه ای فعلی از اهمیت بالایی برخوردار است و از سوی مخاطبان مورد اقبال قرار می گیرد و با آن می توان اثرگذاری بیشتری داشت. علی رغم همین حمایت ها باز هم باید حمایت ها افزایش پیدا کند تا استعدادهایی که در ساخت مستند هستند حتی از بین مردم عادی شناسایی کنیم و افرادی نیز که در حال کار در این زمینه هستند از لحاظ روحی و کاری نیز آرامش یابند و انگیزه بگیرند.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تمساح خونی
    122/039/668/000
  • بی‌بدن
    31/159/220/500
  • سال گربه
    27/468/929/500
  • مست عشق
    16/428/078/500
  • آپاراتچی
    4/731/691/500
  • آسمان غرب
    4/086/239/500
  • ایلیاجست‌وجوی قهرمان
    4/017/155/500
  • پرویزخان
    3/349/494/500
  • نوروز
    3/326/111/000