بیشتر آثار در ژانر اجتماعی است/ ۳۲۰ اثر متقضی در بخش نمایشنامه‌نویسی جشنواره تئاترفجر | پایگاه خبری صبا
امروز ۲۸ آبان ۱۴۰۳ ساعت ۰۱:۱۲
ایوب آقاخانی مطرح کرد؛

بیشتر آثار در ژانر اجتماعی است/ ۳۲۰ اثر متقضی در بخش نمایشنامه‌نویسی جشنواره تئاترفجر

ایوب آقاخانی مدیر بخش نمایشنامه نویسی جشنواره تئاتر فجر از شرکت نسل های مختلف هنرمندان از اقصی نقاط ایران در چهل و یکمین دوره این جشنواره خبر داد و گفت.

به گزارش صبا به نقل از روابط عمومی رویداد، ایوب آقاخانی مدیر بخش نمایشنامه نویسی چهل و یکمین دوره از جشنواره تئاتر فجر از همجواری نسل‌های مختلف نمایشنامه‌نویسی کشور در این دوره از جشنواره تئاتر فجر خبرداد و گفت: تاکنون ۳۲۰ اثر برای شرکت در بخش نمایشنامه‌نویسی چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر شرکت کردند که هیات داوری در حال ارزیابی آن‌ها هستند. به زودی یک نشست اولیه برای جمع‌بندی آثار با هیات داوران خواهیم داشت تا نشست پایانی در روزهای نزدیک به آغاز جشنواره برگزار و نتایج نهایی مشخص شود.

وی در ادامه با ابراز خرسندی از تنوع آثار شرکت کننده بخش نمایشنامه‌نویسی از زوایای گوناگون گفت: نمودار به دست آمده از نمایشنامه‌های ارسالی به دبیرخانه چهل و یکمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر نشان از گستردگی جغرافیایی شرکت کنندگان از سراسر کشور دارد. به این ترتیب کمتر استانی وجود دارد که حداقل یک شرکت کننده در این بخش نداشته باشد.

این نویسنده هنرهای نمایشی کشور تصریح کرد: همجواری نسل‌های مختلف نمایشنامه‌نویسی کشور در این دوره از جشنواره چشمگیر است. امیدوارم تا این همجواری و این گستردگی سراسری استانی در بخش نهایی جشنواره هم نظر هیات داوری را به خود جلب کند.

وی در مورد ژانر ها و موضوعات مورد توجه نمایشنامه‌نویسان این بخش گفت: بخش بزرگتری از آثار در دسته بندی ژانر ها و موضوعات آن بر اساس اعلام نویسنده هر اثر به ژانر اجتماعی اختصاص دارد. البته این دسته بندی بر اساس معرفی نویسنده هر اثر است و به معنای تایید نهایی هیات داوران نیست.

آقاخانی افزود: ژانر های دیگری همچون کمدی، فانتزی، درام های مستند تاریخی هم میان آثار ارسالی به این بخش دیده می‌شود که در مجموع از حیث ژانر هم تنوع قابل توجهی داریم.

مدیر بخش نمایشنامه نویسی چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر در مورد اولویت‌های انتخاب اثر در این بخش گفت: کیفیت ساختاری هر اثر با تمامی مصادیق کیفی مرتبط با آن ملاک سنجش و انتخاب هیات داوری است. همچنین رویکرد کلی این دوره از جشنواره هم در قضاوت داوران مد نظر قرار می‌گیرد.

آقاخانی خاطرنشان کرد: در این دوره از جشنواره اولویت انتخاب آثار با آن‌هایی است که به رویکردهای کلی جشنواره نزدیکتر باشد. همچنین اهمیت تاریخ تولید هر اثر برای شرکت در آن دوره از جشنواره مورد توجه است به این ترتیب آثاری که اختصاصا برای جشنواره نوشته شده باشد یا تاریخ نزدیک‌تری به آغاز رویدادهای جشنواره داشته باشد طبق سیاست‌های این دوره در اولویت قرار می‌گیرد. در مجموع باید گفت که در انتخاب آثار هیچ اولویتی جز کیفیت ساختاری و تازگی تولیدی اثر برای گروه داوری بخش نمایشنامه‌نویسی چهل و یکمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر وجود ندارد.

وی در پایان گفت: آرزوی قلبیم این است که قلم های خلاق درام نویسان غیور ایرانی، هرگز دست از کار نکشیده و در هیچ شرایطی قلم زدن به اولویت ثانویه تبدیل نشود و همیشه اولویت اول آن ‌ها خلق کردن، روشنگری، آگاهی بخشی و ترویج زیبایی در جامعه باشد.

چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر به دبیری کوروش زارعی همزمان با ایام جشن‌های پیروزی انقلاب اسلامی ایران در بهمن ماه ۱۴۰۱ برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

There are no comments yet


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تگزاس۳
    ۲۴۸/۰۷۵/۴۶۸/۴۰۰
  • تمساح خونی
    168/280/427/250
  • زودپز
    ۱۵۸/۴۰۱/۱۱۷/۰۰۰
  • مست عشق
    ۱۲۰/۲۹۹/۷۲۰/۷۵۰
  • پول و پارتی
    ۹۰/۰۰۰/۳۵۴/۵۰۰
  • خجالت نکش 2
    ۸۶/۲۶۱/۰۰۹/۲۰۰
  • سال گربه
    ۶۴/۶۰۶/۵۹۰/۰۰۰
  • صبحانه با زرافه‌ها
    ۵۲/۶۸۶/۲۸۹/۰۰۰
  • ببعی قهرمان
    ۴۳/۹۹۲/۷۷۷/۵۰۰
  • قیف
    ۲۷/۰۲۷/۶۵۵/۱۰۰
  • مفت بر
    ۲۴/۳۷۶/۴۱۳/۶۰۰
  • قلب رقه
    ۱۳/۴۹۵/۱۴۱/۰۰۰
  • شهرگربه‌ها۲
    ۱۱/۳۷۲/۹۰۸/۵۰۰
  • شه‌سوار
    ۱۰/۶۱۵/۹۴۸/۵۰۰
  • باغ کیانوش
    ۳/۵۵۶/۱۷۳/۰۰۰
  • استاد
    ۸۸۸/۵۲۵/۰۰۰
  • آنها مرا دوست داشتند
    ۲۸۶/۴۵۲/۰۰۰
  • سه‌جلد
    ۲۴۳/۱۴۰/۰۰۰
  • نبودنت
    ۱۴۲/۷۲۵/۰۰۰
  • شبگرد
    ۱۱۸/۹۳۵/۰۰۰