رادیو مقاومت؛ طنین صدای مکتب شهید سلیمانی | پایگاه خبری صبا
امروز ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۲۱

رادیو مقاومت؛ طنین صدای مکتب شهید سلیمانی

فعالبت رادیو مقاومت، با شعار «جان‌فدا» و برگزاری مراسمی در ساختمان شهدای رادیو صداوسیما از سر گرفته شد.

به گزارش خبرنگار رادیو و تلویزیون صبا، رادیو مقاومت، در سومین سالگرد تاسیس خود، با شعار «جان‌فدا» روی موج ۹۵.۵مگاهرتز از سر گرفته شد.

شروع به کار این رادیو با حضور ابراهیم گلفام جانشین معاونت فرهنگی و تبلیغات دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح، مهدی ایرانمنش مسئول دفتر فرمانده نیروی سپاه قدس، علی بخشی‌زاده معاون صدای جمهوری اسلامی ایران، سیدتقی سهرابی معاون حقوقی و امور مجلس سازمان صدا و سیما، نرجس سلیمانی دختر شهید سلیمانی و از اعضای شورای شهر تهران، جمعی از خانواده های شهدای مدافع حرم، شاهچراغ، امنیت و هسته‌ای همچون همسر شهید رضایی‌نژاد، همسر شهید احمدی روشن و مدیران شبکه های مختلف رادیویی انجام شد و رادیو مقاومت برای فعالیت یک ماهه خود را آماده کرد.

این مراسم با قرائت آیاتی از قرآن کریم و همچنین سرود جمهوری اسلامی ایران از ساعت ۱۰:۳۰ صبح در استودیو شماره یک ساختمان شهدای رادیو برگزار شد.

مکتب شهید سلیمانی باید شناخته شود

در ابتدای این مراسم پیام ویدیویی سید‌ابراهیم رییسی، ریاست جمهوری کشور برای حاضران در سالن نمایش داده شد.

در بخشی از سخنان او آمده بود: شخصیت شهید سلیمانی باید شناخته شود نه به عنوان شخص بلکه به عنوان یک مکتب و نه به عنوان یک شخصیت صاحب منصب و فرمانده بلکه به‌عنوان کسی که صاحب سبک و مشی و جایگاهی است که نگاه به او می‌تواند در کشور و جهان اسلام جریان سازی کند.

رییسی در این پیام، با اشاره به راه اندازی رادیو مقاومت، آن را برای تبیین جریان مقاومت و اول آگاهی بخشی و دوم ایجاد آمادگی در همگان موثر دانست.

ریاست جمهوری ایران در بخش دیگری از پیام ویدیویی خود بیان کرد: راه، مقاومت است. راه، تسلیم و وادادگی نیست.

او در پایان با اشاره به تاسیس و آغاز به کار رادیو مقاومت در ایام شهادت سردار سلیمانی عنوان کرد: امروز نماد مقاومت و ایستادگی و نماد مبارزه با تروریسم در دنیا شهید سلیمانی است.

رادیو مقاومت صدای مکتب مقاومت و شهید سلیمانی است

علی بخشی‌زاده معاون صدای سازمان صداوسیما در مراسم آغاز به کار سومین سال رادیو مقاومت در سالن شهدای رادیو بیان کرد: رمز محبوبیت شهید سلیمانی که به عنوان سیدالشهدای مقاومت مطرح است در این نهفته است که او به گفته قرآن در سوره «مریم» کسی است که ایمان آورده بود و عمل صالح انجام می‌داد. تمامی شهدای ما اینچنین هستند و برای همین است که مردم دور آنها جمع می‌شوند.

او ادامه داد: جلوه‌های فراوانی از سخنان و آموزه‌های حضرت علی را در رفتار شهید سلیمانی مشاهده می‌کنیم. هر کسی رهرو مسیر نورانی مقاومت است باید مانند شهید قاسم سلیمانی شود. او هرچه را که انجام می‌داد می‌گفت و کاری را که انجام نداده بود نمی‌گفت. او سکوت پر از حکمتی داشت.

معاون صدا با اشاره به اینکه شهید سلیمانی با خواب نفس خود مخالفت می‌کرد، توضیح داد: حاج قاسم به‌شدت امر مقام معظم رهبری را در نظر گرفت. فراگیری چنین اخلاقی در وجود ما ضرورت دارد.‌ به گفته امام علی (ع) باید برای ظالم در همه جای جهان خصم باشیم. رادیو مقاومت صدای مکتب مقاومت و شهید سلیمانی است و آمریکای جنایت کار منتظر انتقام مستضعفین در جهان باشد.

او گفت: از خانواده شهدای امنیت، سلامت، حرم، هسته‌ای و دفاع مقدس تشکر می‌کنم. در سومین سال آغاز به کار رادیو مقاومت صدای جدیدی درباره مقاومت خواهید شنید.

بخشی‌زاده در پایان خطاب به خانواده شهدای امنیت، عنوان کرد: نباید بگذاریم که علم شهیدان زمین بماند. به شلوغی‌ها نگاه نکنید. قلب ملت‌های جهان با ما است. ما امیرالمومنین (ع) را داریم که به ما آموخته است نباید در مسیر هدایت هراسی به دل راه داد. به همین دلیل نباید از جنگ رسانه‌ای که این روزها علیه جمهوری اسلامی ایران به وجود آمده است، ترسید.

تجلیل از خانواده شهیدان عجمیان، علی‌وردی، معصومیان و امیر احمدی از دیگر بخش‌های این مراسم بود.

این انقلاب به راحتی به دست نیامده است

در ادامه مهدی ایرانمنش مسئول دفتر فرمانده نیروی سپاه قدس در سخنانی درباره روش‌هایی که سردار سلیمانی را به این درجه و مقام رساند گفت: این ویژگی‌ها اخلاص او و بی ریا کار کردنش بود. کاری را که شروع می‌کرد حتما به پایان می‌رساند.

او ادامه داد: امروز اگر جبهه مقاومت پیروزی‌هایی نصیبش شده از پیگیری‌های سردار سلیمانی است. شهید سلیمانی از مردم، در مردم و با خود مردم بود. او همیشه به درخواست‌های مردم توجه می‌کرد.

ایرانمنش یادآور شد: یکی دیگر از شاخصه‌های شهید سلیمانی که به این مرتبه رسید احترام به پدر و مادرش بود. روزی نبود که در وسط عملیات‌ها، پدر و مادرش را یاد نکند و با آن‌ها تماس نگیرد.

او در پایان گفت: دشمنانی که این روزها چنگ و دندان تیز کرده‌اند بدانند این انقلاب به راحتی به‌دست نیامده است. همانطور که سردار سلیمانی و دیگر شهدا در وصایای خود گفته‌اند مردم در آخرین قطره خونشان پای این نظام هستند.

حاج قاسم تلاش می‌کرد تا گمنام باشد

امیر گلفام جانشین معاونت فرهنگی و تبلیغات دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح عنوان کرد: سخن گفتن درباره شهید سلیمانی هم آسان و هم سخت است. نام و کارهای ایشان در سراسر جهان و جبهه مقاومت طنین انداز شد. حاج قاسم سلیمانی در دفاع مقدس یک خود ساختگی داشت.

او ادامه داد: او بارها تا مرز شهادت پیش رفت، اما خدا حاج قاسم را نگهداشت تا اینکه به جبهه مقاومت ورود پیدا کرد که مقطع بسیار مهمی مانند نهضت عاشورا در تاریخ محسوب می‌شود.

گلفام تصریح کرد: در ایام راهیان نور با لباس نظامی به عنوان خادم در خدمت زائران بودیم، مردم و کادر جوان ارتش بسیار به ما مراجعه می‌کردند که ما را به نیروهای مقاومت وصل کنید؛ می‌گفتند اگر چه در دفاع مقدس نبودیم، اما اکنون می‌توانیم به مسئولیت خود عمل کنیم.

او ادامه داد: کاری که حاج قاسم کرد ویژگی‌های بارز نظامی داشت. در آخرین ماه‌های حیاتش در ستاد کل مراسمی برای گرامیداشت شهدا و رزمندگان به پیشنهاد خودشان برگزار شد و خانواده‌های شهدا تصور می‌کردند سرلشکر سلیمانی یا حاج قاسم نیامده در حالی که ایشان در انتهای سالن نشسته بودند.

جانشین معاونت فرهنگی و تبلیغات دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح در پایان تأکید کرد: ولایت‌مداری حاج قاسم بی‌نظیر بود و تلاش می‌کرد تا گمنام باشد. خدا خواست که او برای ما قهرمان و شاخص باشد. نباید او را گم کنیم. اگر حاج قاسم نبود، داعش به مرزهای ملی و اعتقادی ما می‌رسید. حضور حاج قاسم و یارانش در منطقه باعث شد تا نظام سیاسی در منطقه باقی بماند. فرهنگ و روح مقاومت را حاج قاسم تقویت کرد و اگر این فرهنگ نبود، سرنوشت جبهه مقاومت به گونه‌ای دیگر رقم می‌خورد.امروز با افتخار می‌گوییم که در حوزه بازدارندگی به بلوغ رسیده‌ایم و قسمتی از توانمندی جمهوری اسلامی ایران در جبهه مقاومت شکل گرفت.

حسن ختام برنامه، رونمایی از کتاب «روایت رنگ‌ها»، «کتاب ساعت بیست و چهار و یک دقیقه» و نخستین دایره‌المعارف علوم شناختی بود. این کتاب‌ها به شکل هوشمند تهیه شده است و علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به سایت رادیو گفتگو از محتوای این آثار استفاده کنند. این آثار در زمینه جنگ روانی و اقناع مخاطبان می‌تواند بسیار اثرگذار باشد.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است