فعالیت مجدد گروه‌ هنروتجربه، فیلمسازان مستقل را خوشحال کرد/ تمجید از «ایمو» | پایگاه خبری صبا
امروز ۲ آذر ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۲۳
سروش محمدزاده در گفت‌وگو با صبا؛

فعالیت مجدد گروه‌ هنروتجربه، فیلمسازان مستقل را خوشحال کرد/ تمجید از «ایمو»

کارگردان سینما گفت: فعالیت مجدد گروه هنر و تجربه برای فیلمسازان مستقل سینمای ایران و سازندگان فیلم‌های کوتاه، مستند و تجربی، خوشحال‌کننده است.

سروش محمدزاده کارگردان سینمای ایران در گفت‌وگو با خبرنگار سینما صبا با اشاره به اهمیت فعالیت مجدد گروه هنر و تجربه گفت: هنر و تجربه از ابتدای حضور و شکل‌گیری برای سینمای مستقل، مستند، تجربی و کوتاه بسیار خوب عمل کرد و باید این نقش تاریخی را مورد توجه قرار داد.

او ادامه داد: متاسفانه هنر و تجربه در برهه‌ای از زمان کمرنگ شد. الان خیلی خوشحالم که دوباره فعال شده و فیلمسازان و مستندسازان محلی برای ارائه و اکران فیلم‌هایشان دارند.

کارگردان «سیاوش» بیان کرد: مدیران و متولیان حوزه سینما باید از هنر و تجربه حمایت کنند تا فیلمسازان دلسرد نشوند. هر چقدر صندلی‌های هنر و تجربه در سینماها بیشتر شود بدون شک استقبال هم افزایش خواهد یافت.

این هنرمند به دلایل تشکیل گروه سینمایی هنر و تجربه اشاره کرد و گفت: با توجه به ذات این گروه و دلایل تشکیل آن، به نظرم مهم‌تربن بخش حمایتی آن، حمایت از فیلمسازان مستقلی است که با بودجه شخصی فیلم تولید کردند و با توجه به اسم و عنوانی که دارد بیشتر گرایش به فیلم‌های هنری و تجربی است. معمولا هم در فیلم‌های مستقل، این ویژگی‌ها بارز است و حتی فیلم‌های کوتاه و مستندها هم این ویژگی‌ها را دارند و می‌تواند کمک کننده باشد.

کارگردان «چهارشنبه» تاکید کرد: اصولا هنر و تجربه برای فیلم‌هایی که در سبد تجاری قرار نمی‌گیرند و یا در سینماهای تجاری نمایش داده نمی‌شوند، خاستگاه خوبی برای نمایش است اما همچنان به حمایت از سوی مدیران نیاز دارد.

محمد زاده که برای تماشای فیلم «ایمو» به پردیس سینمایی چارسو آمده بود، افزود: فیلم «ایمو» بسیار گرم و صمیمی‌ بود و باتوجه به شناختی که از آقای مرادی دارم، ویژگی‌های اخلاقی خودش، در فیلم احساس می‌‌شد.

او با تاکید بر اینکه نقش‌آفرینی بازیگران، مهم‌ترین ویژگی فیلم است افزود: فیلم‌هایی که به صورت مستقل و با بودجه‌های شخصی ساخته می‌شود معمولا ایرادات فنی و تکنیکال در آن ها پیدا می‌شود که کاملا طبیعی است اما گرمای حضور بازیگران و بازی واقعی آنها این نواقص را پوشش داده بود. واقعی بودن حضورشان در قصه باعث باورپذیری مخاطب می‌شد و همین باعث ارتباط مخاطب با فیلم «ایمو» می‌شود.

There are no comments yet


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تگزاس۳
    ۲۴۹/۰۱۴/۹۱۳/۴۰۰
  • زودپز
    ۱۶۹/۶۹۳/۰۲۰/۰۰۰
  • تمساح خونی
    ۱۶۸/۲۸۰/۴۲۷/۲۵۰
  • مست عشق
    ۱۲۰/۲۹۹/۷۲۰/۷۵۰
  • پول و پارتی
    ۹۰/۰۰۰/۳۵۴/۵۰۰
  • خجالت نکش 2
    ۸۶/۲۶۱/۰۰۹/۲۰۰
  • سال گربه
    ۶۴/۶۰۶/۵۹۰/۰۰۰
  • صبحانه با زرافه‌ها
    ۶۳/۶۲۰/۱۵۶/۵۰۰
  • ببعی قهرمان
    ۴۷/۸۶۸/۱۴۹/۵۰۰
  • قیف
    ۲۷/۰۲۷/۶۵۵/۱۰۰
  • مفت بر
    ۲۴/۳۷۶/۴۱۳/۶۰۰
  • قلب رقه
    ۱۳/۴۹۵/۱۴۱/۰۰۰
  • شهرگربه‌ها۲
    ۱۲/۳۹۲/۰۶۱/۵۰۰
  • شه‌سوار
    ۱۰/۶۱۵/۹۴۸/۵۰۰
  • باغ کیانوش
    ۵/۸۴۱/۳۳۹/۰۰۰
  • شنگول منگول
    ۹۹۳/۸۸۰/۰۰۰
  • استاد
    ۹۹۲/۹۳۰/۰۰۰
  • سه‌جلد
    ۳۷۶/۰۳۰/۰۰۰
  • نبودنت
    ۲۴۲/۰۲۰/۰۰۰
  • شبگرد
    ۱۷۹/۹۶۰/۰۰۰