چهره روز | همسر حسن معجونی در فیلم «استاد»

به گزارش خبرنگار سینما صبا فیلم «استاد» آغازگر اکران‌های جشنواره بین‌المللی فیلم فجر بود. این فیلم با بهره‌مندی از مضامین حساس و به روز جهانی توانست توجه بسیاری را به خود جلب کرد.

از دیگر نکات قابل توجه در فیلم حضور هدیه حسینی‌نژاد در کنار حسن معجونی بود. او به عنوان همسر معجونی ویژگی‌های قالب و متعارف را در ساختارهای سینمای ایران کنار می‌زند و فضایی صمیمی را در مقابل دیدگان مخاطب ایجاد می‌کند. اکنون می‌توانیم معجونی و حسینی‌نژاد را در کنار خیل عظیمی از زوج‌های هنری بدانیم. اساسا حضور زوج‌ هنری در یک فیلم برای مخاطب سینما فضایی مبهم و کنجکاوگونه‌ به بار می‌آورد. که خود دارای باری دراماتیک است.

هدیه حسینی‌نژاد شاید پدیده جشنواره نباشد اما کیفیت حضور او کنار همسرش در حد و اندازه‌های یک فیلم سینمایی قابل توجه است. چرا که ناخودآگاه مخاطب حتی قبل از شروع داستان به پیوند این دو در زندگی واقعی دقت می‌کند. همین موضوع کار را برای فیلم و فیلم‌ساز آسان خواهد کرد.

او خود درباره اتفاقی که در «استاد» رخ داده، چالش‌های بازی در فیلم «استاد» و اینکه هم بازی شدن با همسرش(حسن معجونی) در این فیلم چگونه بوده و چقدر به یکدیگر در ایفای بهتر نقش ها کمک کرده‌اند، گفته: آقای معجونی قبل از اینکه همسر من باشد استاد من است و من اصلا در جایگاهی نیستم که بخواهم به او کمکی کرده باشم. هر کمکی که بوده از جانب آقای معجونی به من بوده است همبازی بودن با آقای معجونی برای من خیلی جذاب بود، به جهت اینکه صرف نظر از اینکه ایشان همسر من هستند, یکی از بازیگرهای مورد علاقه من است و اینکه آدم مقابل بازیگر مورد علاقه اش بازی کند ، ورای هر رابطه نسبی و سببی به نظرم اتفاق بسیار مبارکی است.