نگاه رئالیستی «پرونده باز است» به پرونده‌های قضایی/ رویکرد جدید فارابی ادامه یابد | پایگاه خبری صبا
امروز ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۴:۵۹
مدیر روابط عمومی دیوان عالی کشور در گفت‌وگو با صبا:

نگاه رئالیستی «پرونده باز است» به پرونده‌های قضایی/ رویکرد جدید فارابی ادامه یابد

مدیر روابط عمومی دیوان عالی کشور گفت: «پرونده باز است» را دیدم که یک رئال اجتماعی است و به اتفاقات دستگاه قضایی و اتفاقاتی که در پس جریان پرونده‌های قضایی رقم می‌خورد، پرداخته است.

مدیر روابط عمومی دیوان عالی کشور در حاشیه اکران آثار فارابی در چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر در گفت‌وگو با خبرنگار سینما صبا گفت: فیلم‌هایی که از بنیاد سینمایی فارابی در این دوره از جشنواره می‌بینیم چهارچوب بهتر، قوی‌تر و واقع گرایانه‌تری از وضعیت اجتماعی کشور و همچنین معیشت مردم را به نمایش گذاشته و امیدواریم این مسیر ادامه داشته باشد.
امیر هاشمی، مدیر روابط عمومی دیوان عالی کشور حضور ۹ فیلم از بنیاد سینمایی فارابی در چهل و یکمین جشنواره فیلم فجر را مسیری موفق در سینمای ایران دانست و گفت: ابتدا باید از زحمات خوب بنیاد سینمایی فارابی تشکر کنم چراکه این مسیری که شروع کرده است و با قوت پیش می‌رود، کار سنگینی است و جای خداقوت گفتن دارد.
مدیر روابط عمومی دیوان عالی کشور ادامه داد: فیلم‌هایی که از بنیاد سینمایی فارابی در فجر امسال می‌بینیم چهارچوب بهتر، قوی‌تر و واقع گرایانه‌تری از وضعیت اجتماعی کشور و معیشتی مردم را به نمایش می‌گذارد و امیدواریم این مسیر ادامه داشته باشد.
هاشمی در ارتباط با فیلم اولی‌های بنیاد سینمایی فارابی گفت: ورود اندیشه‌ها و افکار جدید جوانان کشور، کارستان‌هایی را انجام خواهد داد که حوزه سینما و تلویزیون هم از این جریان مستثنی نیست و بنیاد سینمایی فارابی با ایجاد فضایی مساعد، اتفاقات خوبی را می‌تواند رقم بزند تا جوانان در عرصه سینما خوش بدرخشند.
او درباره فیلم سینمایی «شماره ۱۰» از تازه‌ترین آثار بنیاد سینمایی فارابی، گفت: این فیلم گسست امروز جامعه ما با قشر جانباز و ایثارگر جامعه را که برای دفاع از کشور و ناموس، از جان و مال خود گذشته‌اند، از بین می‌برد. وقتی جوانان ما پای این فیلم بنشینند و رشادت و از جان گذشتگی را که برای حفظ خاک کشور صورت گرفته است ببینند، به گذشته، تاریخ و قهرمانان کشورخود می‌بالند و به اعتلای پرچم کشور ایران فکر می‌کنند.
هاشمی درباره فیلم‌هایی که درچهل و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر تاکنون دیده است، گفت: فیلم سینمایی «پرونده باز است» را نیز دیدم که یک رئال اجتماعی است و به اتفاقات دستگاه قضایی و اتفاقاتی که در پس جریان پرونده‌های قضایی رقم می‌خورد، پرداخته. آنچه که در این فیلم مشهود است اتفاقات و معضلاتی اجتماعی است که در پس این پروند‌ه‌ها پیش می‌آید.

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است