کارگردان «سرهنگ ثریا»: هرچه از ژاله صامتی تعریف کنم کم است | پایگاه خبری صبا
امروز ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۵۲
در پاسخ با صبا؛

کارگردان «سرهنگ ثریا»: هرچه از ژاله صامتی تعریف کنم کم است

لیلی عاج درباره انتخاب ژاله صامتی به عنوان نقش ثریا عبدالهی توضیحاتی ارائه داد.

به گزارش خبرنگار سینما صبا، بابک پناهی طراح صحنه فیلم «سرهنگ ثریا» درباره طراحی پادگان اشرف براساس واقعیت آن گفت: در طراحی این کار چند بخش داشتیم که یکی از آن‌ها پادگان اشرف بود و باید مثل همان پادگان اشرفی می‌شد که وجود داشت و این خیلی سخت بود و امکانش هم نبود که به همانجا بروم و از نزدیک اجسام آن جا را  لمس کنم و عکس و فیلم بگیرم.

وی ادامه داد: به همین دلیل بیشتر از روی عکس‌ها و فیلم‌ها این لوکیشن شکل گرفت و فقط بک‌هایی مثل درخت و… با استفاده از جلوه‌های ویژه پر شده است. بخش دیگری داشتیم که کمپ ثریا بود که اگر قرار بود واقعی کار کنیم به دلیل اینکه بعد و لابیرنت نداشت، به کارمان نمی‌آمد به همین منظور تصمیم گرفتیم خودمان آن قسمت را طراحی کنیم و کمپ ثریا و خانواده‌های اسرای منافقین فقط از لحاظ کلی به کمپ ثریای واقعی شباهت دارد.

او افزود: کمپ ثریا، اردوگاه اشرف و مقر عراقی‌ها از هم دور بودند و با صحبت‌هایی که با آقای علیرضا برازنده مدیر فیلمبرداری و لیلی عاج کارگردان و نویسنده این اثر داشتیم، تصمیم گرفتیم اندازه‌ها را به هم نزدیک کنیم و فضای خالی را به حداقل برسانیم، زیرا که فضای بیابان محض مخاطب را خسته می‌کرد.

لیلی عاج کارگردان و نویسنده «سرهنگ ثریا» نیز درباره انتخاب ژاله صامتی به عنوان نقش ثریا عبدالهی اظهار کرد: خانم صامتی انتخاب اول و آخرم بود. من دنبال یک مادر واقعی می‌گشتم که وقتی راه می‌رود ما را یاد مادر ایرانی بیاندازند. جایشان اینجا خالیست و هرچه از او تعریف کنم کم است، خیلی خوشحالم که به من اعتماد کردند و بسیار همدل بودند و نه تنها بازیگر درجه یک هستند بلکه یک انسان فوق العاده است.

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است