سه فیلمساز جدید در فجر۴۱؛ خروجی باشگاه فیلم اولی‌ها | پایگاه خبری صبا
امروز ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۵۷

سه فیلمساز جدید در فجر۴۱؛ خروجی باشگاه فیلم اولی‌ها

باشگاه فیلم‌اولی‌های بنیاد سینمایی فارابی با هدف احیای مسیر استعدادیابی در سینما تنها در کمتر از چند ماه گذشته از فعالیت خود، سه فیلمساز را به چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر معرفی کرده است.

به گزارش صبا به نقل از روابط عمومی بنیاد سینمایی فارابی، سه فیلم از سه فیلمساز جوان و درخشان به نمایندگی از باشگاه فیلم‌اولی‌های بنیاد سینمایی فارابی به چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر راه یافته. رضا نجاتی کارگردان «بعد از رفتن»، آرمان خوانساریان کارگردان «جنگل پرتقال» و حسین میرزامحمدی کارگردان «کت‌چرمی» سه فیلمسازی هستند که در ساخت اولین فیلم بلند سینمایی خود با بنیاد سینمایی فارابی به عنوان نهاد ملی سینمای ایران همکاری داشته‌اند. این آثار علیرغم پرداختن به مضامین اجتماعی و مبتلا به جامعه، رویکرد امیدبخش و راهکار بخشی درباره مسائل ارائه می‌کنند.

همچنین در سه فیلم تولید شده در باشگاه فیلم اولی‌های بنیاد سینمایی فارابی اهمیت تنوع اقلیمی با فاصله گرفتن از پایتخت و فضاهای آپارتمانی و کلیشه‌های مرسوم در این جنس فیلم‌ها مدنظر بوده است. چنانچه «بعد از رفتن» به جزیره قشم سفر کرده و مخاطب را با مناظر طبیعی و جذابیت‌های بصری این منطقه ضمن روایت قصه‌ای پرتعلیق و اوج و فرود آشنا می‌کند. همچنین آرمان خوانساریان فیلم جوان دیگر معرفی شده توسط فارابی به جشنواره ۴۱ نیز دغدغه‌های دوران دانشجویی را ضمن به نقد گرفتن ادعاهای روشنفکری مطرح می‌کند. در فیلم «کت‌چرمی» نیزمطرح شدن آسیب‌های اجتماعی از جمله بزهکاری و اعتیاد با بهره گیری از لوکیشن‌های متفاوت مطرح شده است.

باشگاه فیلم اولی‌های بنیاد سینمایی فارابی با هدف احیای مسیر استعدادیابی در حوزه سینما و جذب و شناسایی کارگردانان جوان و آینده دار فعالیت می‌کند و بعد از گذشت تنها چند ماه از آغاز فعالیت خود خروجی قابل توجهی را در جشنواره چهل و یکم فیلم فجر داشته است

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است