دستاورد مهم فجر۴۱: غیبت باج‌بگیرها و آرامش ملت | پایگاه خبری صبا
امروز ۲ آذر ۱۴۰۳ ساعت ۰۷:۳۵
عیارسنجی نشست‌های پرسش و پاسخ در جشنواره/۱

دستاورد مهم فجر۴۱: غیبت باج‌بگیرها و آرامش ملت

امسال نبود خبرنگارهایی که متخصص به هم ریختن جلسات هستند و در طول سال روش‌شان حمله به افراد برای گرفتن حق‌السکوت بوده و البته هنوز هم در فضای مجازی فعال هستند، سبب شده تا دستاورد تازه‌ای برای جشنواره چهل و یکم ثبت شود که شاید در سال‌های آینده هم به کار برنامه‌ریزان این جشنواره بیاید.

به گزارش خبرنگار سینما صبا، امسال با وجود این که بیش از ۱۵۰۰ کارت برای حضور اهالی رسانه در سینمای رسانه صادر شده و نشست‌های پرسش و پاسخ که کانون توجه جشنواره محسوب‌ می‌شود، با حضور پرشور خبرنگاران، عکاسان و تصویربرداران رسانه‌های رسمی برگزار شده است. آرامش خاصی بر پردیس ملت/ سینمای رسانه‌های گروهی حاکم است که بخشی ازآن ماحصل نبود افرادی است که سال‌هاست به عنوان خبرنگار مستقل و آزاداندیش و غیروابسته (با ژست عدالت‌خواه وشفافیت‌طلب) وارد جشنواره می‌شوند، اما نهایت چشم‌اندازشان از حضور در این فضا، رفتار پاپاراتزی‌وار و ازسویی سواستفاده و یافتن رابطه‌هاییست که بتوانند در طول سال از طریق‌شان به نفع شخصی برسند یا در صورت نرسیدن به هدف، به تحت‌فشار قراردادن افراد از طریق فضای مجازی بپردازند و از این طریق منتفع شوند. اتفاقی که در افکار عمومی که قاعدتا از زد و بندها بی خبرند، جز فضاسازی منفی علیه افرادی که درواقع تخریب‌ شخصیت شده‌اند، هیچ بهره‌ای برای سینمای ایران نداشته است.

یکی از اهالی رسانه حاضر در پردیس ملت در این زمینه به خبرنگار سینما صبا گفت: در دوره‌های پیش، درشروع هر نشست خبری، یک نفر که همه او را می‌شناسند و از نیت او با خبرند، به عنوان اولین پرسش‌گر پشت تریبون قرار می‌گرفت و با طرح سوالات حاشیه‌ای، جلسه را از ابتدا به حاشیه می‌برد. این کاراو باعث می‌شد تمرکز سازنده فیلم و عواملش تا پایان نشست گرفته شود.

او ادامه داد: این نوع خبرنگاران شاید کارت رسانه‌ای معتبر هم داشته باشند اما رفتارشان باعث شده تا کار حرفه‌ای ما هم زیر سوال برود و برخی از اهالی سینما به همه خبرنگاران اینگونه نگاه کنند. نبود چنین افرادی که به لحاظ حرفه‌ای، خبرنگار محسوب نمی‌شوند و در رسته باج‌بگیرها (اصطلاحا شیتیل‌بگیرها) به حساب می آیند باعث شده امسال نشست‌های جشنواره کیفی‌تر برگزار شود گرچه هنوز با آنچه ایده‌آل است فاصله داریم و شاید می‌شد با حضور یک منتقد فیلم در نشست‌ها جلسات را بهتر از این هم برگزار کرد.

در شرایطی وارد روز چهارم جشنواره شده‌ایم که نبود خبرنگارهایی که متخصص به هم ریختن جلسات هستند و در طول سال روش‌شان حمله به افراد برای گرفتن حق‌السکوت بوده و البته هنوز هم در فضای مجازی فعال هستند، سبب شده تا دستاورد تازه‌ای برای جشنواره چهل و یکم ثبت شود که شاید در سال‌های آینده هم به کار برنامه‌ریزان این جشنواره بیاید.

There are no comments yet


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تگزاس۳
    ۲۴۹/۰۱۴/۹۱۳/۴۰۰
  • زودپز
    ۱۶۹/۶۹۳/۰۲۰/۰۰۰
  • تمساح خونی
    ۱۶۸/۲۸۰/۴۲۷/۲۵۰
  • مست عشق
    ۱۲۰/۲۹۹/۷۲۰/۷۵۰
  • پول و پارتی
    ۹۰/۰۰۰/۳۵۴/۵۰۰
  • خجالت نکش 2
    ۸۶/۲۶۱/۰۰۹/۲۰۰
  • سال گربه
    ۶۴/۶۰۶/۵۹۰/۰۰۰
  • صبحانه با زرافه‌ها
    ۶۳/۶۲۰/۱۵۶/۵۰۰
  • ببعی قهرمان
    ۴۷/۸۶۸/۱۴۹/۵۰۰
  • قیف
    ۲۷/۰۲۷/۶۵۵/۱۰۰
  • مفت بر
    ۲۴/۳۷۶/۴۱۳/۶۰۰
  • قلب رقه
    ۱۳/۴۹۵/۱۴۱/۰۰۰
  • شهرگربه‌ها۲
    ۱۲/۳۹۲/۰۶۱/۵۰۰
  • شه‌سوار
    ۱۰/۶۱۵/۹۴۸/۵۰۰
  • باغ کیانوش
    ۵/۸۴۱/۳۳۹/۰۰۰
  • شنگول منگول
    ۹۹۳/۸۸۰/۰۰۰
  • استاد
    ۹۹۲/۹۳۰/۰۰۰
  • سه‌جلد
    ۳۷۶/۰۳۰/۰۰۰
  • نبودنت
    ۲۴۲/۰۲۰/۰۰۰
  • شبگرد
    ۱۷۹/۹۶۰/۰۰۰