تغییرات تازه در جدول گیشه/ «آواتار ۲» از صدرنشینی حذف شد | پایگاه خبری صبا
امروز ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۳۰

تغییرات تازه در جدول گیشه/ «آواتار ۲» از صدرنشینی حذف شد

درام ترسناک تازه ام نایت شامالان توانست «آواتار:مسیر آب» را از صدرنشینی جدول گیشه نمایش به پایین بکشد.

به گزارش خبرنگار سینما صبا، «در کلبه را بزن» با افتتاحیه‌ای بالای ۱۴ میلیون دلار در صدر جدول گیشه سینما‌های آمریکای شمالی نشست. این صدرنشینی به هفت هفته صدرنشینی آواتار ۲ خاتمه داد.

کار جدید شامالان با هزینه اندک ۲۰ میلیون دلاری توسط کمپانی یونیورسال تهیه شده و از حالا می‌توان به آن لقب فیلمی پرفروش و موفق را داد. البته «در کلبه را بزن» تا به امروز اولین فیلم شامالان است که با کمترین رقم افتتاحیه اکران عمومی شده است. حتی «پیری» او در سال ۲۰۲۲ و در دوران کرونا، توانست با افتتاحیه‌ای ۱۷ میلیون دلاری نمایش خود را شروع کند.

داستان فیلم درباره خانواده‌ای است که توسط غریبه‌هایی به گروگان گرفته می‌شوند که در تلاشند تا از یک حادثه آخر زمانی جلوگیری کنند. دیو باتیستا، جاناتان گروف و بن آلدریچ بازیگران این درام پررمز و راز دلهره آور هستند.

ردیف دوم جدول را هم یک فیلم تازه با نام «۸۰ برای برادی» با افتتاحیه‌ای ۵/۱۲ میلیون دلاری از آن خود کرد. این کمدی ورزشی درباره چند پیرزن دوست است که برای دیدن قهرمان ورزشی شان راهی مسابقات معروف سوپربال می‌شوند.

بازیگران کلاسیکی، چون جین فاندا، لیلی تاملین، سالی فیلد و البته ریتا مورنو نقش‌های اصلی فیلم را بازی کرده اند. هزینه ۲۸ میلیون دلاری این کمدی ورزشی حکایت از موفقیت کلی آن در جدول گیشه نمایش می‌کند.

یکی از مدیران کمپانی پارامونت در رابطه با افتتاحیه خوب فیلم می‌گوید: «از نتیجه کار راضی هستیم. استقبال از فیلم نشان می‌دهد که لازم نیست فیلم‌ها برای عموم مردم ساخته شود و شما می‌توانید تماشاگران سن و سال دار را اختصاصا برای خود داشته باشید. البته فراموش نکنید که این فیلم‌ها حتما باید لحنی کمدی داشته باشند.»

قسمت دوم آواتار با فروش نزدیک ۱۱ میلیون دلاری آخر هفته خود، ردیف سوم جدول را به خود اختصاص داد. فروش کلی این اکشن علمی تخیلی در آمریکای شمالی اکنون به رقم ۶۳۶ میلیون دلار رسیده است.

با این رقم، آواتار ۲ توانست به فروش جهانی (هم آمریکا و هم دیگر کشور‌های دنیا) دو میلیارد و ۱۷۴ میلیون دلار دست پیدا کرده و در ردیف چهارمین فیلم پرفروش کل تاریخ سینما قرار گیرد.

«گربه چکمه پوش: آخرین آرزو» در حالی ردیف چهارم جدول را از آن خود کرد که فروش آخر هفته‌ای ۸ میلیون دلاری داشت. فروش کلی این انیمیشن اکشن کمدی هم اکنون به رقم ۱۵۱ میلیون دلار رسیده است. فروش جهانی آن هم ۳۶۸ میلیون دلار اعلام شده است.

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است