به گزارش خبرنگار سینما صبا، یکی از فیلمهایی که تعدادی از منتقدان و اهالی رسانه، فیلمبردار آن را یکی از کاندیدای اصلی سیمرغ میدانند، فیلم سینمایی «بعد از رفتن» است. فیلمبردار «بعد از رفتن» آرمان فیاض بود. البته او فیلمبرداری «کت چرمی» را هم بر عهده داشت، که فضای متفاوتی را نسبت به «بعد از رفتن» نشان میدهد. فیاض دو فیلمِ کاملا متفاوت را یکی با فضای آرام و دیگری پرتنش فیلمبرداری کرده است.
فیاض درباره نوع فیلمبرداری «بعد از رفتن» گفت: همه گروه ما در «بعد از رفتن» به لحاظ شخصیتی، گروه آرامی بودند؛ از صابر ابر بازیگر نقش اصلی گرفته تا رضا نجاتی کارگردان و محمود بابایی تهیه کننده.. این آرامش به فیلمنامه منتقل شد و قاعدتا موقع فیلمبرداری آرامش وجود داشت.
وی افزود: فیلمنامه فضای ملتهبی نداشت و سازنده به دنبال هیجان بالا نبود. احساس کردیم، قصه پر التهاب به وفور در سینمای ایران یافت میشود و سعی کردیم روایت تازهای از داستانی ملتهب و پرتنش داشته باشیم. نمیدانم چقدر در این امر موفق بودیم، اما در کل تصمیمان بود که در روایتمان آرامش داشته باشیم.
این فیلمبردار سینما درباره استفاده از دوربین روی دست در این فیلم اظهار کرد: دوربین روی دست به شکلی که لرزشهای دوربین داشته باشد، نداشتیم، اما استدیکم و رونین داشتیم که پلانهایی را به این شکل فیلمبرداری کردیم. سعی کردیم این پلانها را با کمترین لرزش بگیریم. میخواستیم، آرامش باید در پلان به پلان فیلم باشد.
فیاض در ادامه درباره امکان دریافت سیمرغ بیان کرد: خیلی خوش بخت خواهم بود فیلمی کار کنم که نتیجه فوق العادهای داشته باشد. دوست دارم اهل هنر و کسانی که دنبال تعمقی در هنر هستند یا یک فرایند هنری را مد نظر دارند، با فیلم ارتباط بگیرند. اگر این اتفاق بیفتد، کار خودم را کردم. امیدوارم که اتفاقهای خوبی برای فیلم بیفتد. مگر کسی هست که از تشویق و جایزه خوشحال نشود.
هنوز دیدگاهی منتشر نشده است