تلاش «کاپیتان» برای امید داشتن | پایگاه خبری صبا
امروز ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۵:۳۲
نگاهی به جدیدترین ساخته محمد حمزه‌ای؛

تلاش «کاپیتان» برای امید داشتن

«کاپيتان» با پرداختن به موضوعاتی همچون‌ امید، تلاش و دست نکشیدن از خواسته‌ها، فیلمی آرام و خوش ساخت را تقدیم بیننده می‌کند.

به گزارش صبا، عیسی، نوجوان امیدوار و شاداب قصه و قهرمان «کاپیتان» است که در هنگام‌ تماشای فیلم به مرور چنان در دل بیننده جا می‌گیرد که بیننده را بین اشک ریختن برای تلخی داستان و خندیدن به شوخی های عیسی گیر می‌اندازد. کارگردان در این فیلم توانسته بود با سکانس‌های متناسب قاب بندی‌های دقیق و حتی رنگ تصویر را با محتوا سکانس وفق دهد و به همین‌ دلیل، تاثیرگذاری سکانس‌ها بالاتر رفته است، به ویژه سکانس‌هایی با بار احساسی بالا.
«کاپیتان» با پرداختن به موضوعاتی همچون‌ امید، تلاش و دست نکشیدن از خواسته‌ها، فیلمی آرام و خوش ساخت را تقدیم بیننده می‌کند؛ در حالی که سینمای روز ایران اکثرا به سمت فیلم هایی با مضامینی دور از آرامش یا حتی شرافت حرکت می‌کند، این فیلم توانست بیننده را برای ساعاتی درگیر مضامین مثبت در فضایی دراماتیک کند.
هرچند مانند هر اثر دیگری «کاپیتان» نیز فاقد ایراد نیست بلکه ‌می‌توان از نکات منفی آن به طولانی شدن بعضی از سکانس‌ها که امکان از دست دادن هیجان یا احساس مخاطب را دارد، اشاره کرد. نکته دوم می‌توان به بزرگ‌نمایی های بیش از اندازه در یکسری سکانس‌ها اشاره کرد، چرا که چنین نوع سکانس‌هایی و اغراق ها متناسب با شرایط و نوع مخاطب این فیلم نبود.
سومین نکته قابل توجه عدم مطابقت داستان با قوانین، شرایط و ضوابط کشور ما بود؛ داستان به شکلی رویایی و احساسی به موضوع پرداخته بود اما بدون در نظر گرفتن یکسری قوانین که بتواند داستان را واقعی‌تر جلوه دهد، یک نقص به حساب می‌آید.
در کلام آخر، فیلم «کاپیتان» فیلمی مناسب هر قشر و هر مخاطبی است و کمتر کسی بعد از دیدن فیلم حس خوب و مثبتی نخواهد داشت، چراکه از امید، از خود گذشتگی و شرافت انسانی صحبت می‌کند.

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است