دیدار رئیس سازمان سینمایی با مدیر جشنواره فیلم مالزی

به گزارش صبا به نقل از ستاد خبری چهل‌ویکمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر، محمد خزاعی رئیس سازمان سینمایی به همراه مجتبی امینی دبیر این دوره از جشنواره، با خانم ژوئانا گاه و یوئان شیا مدیران برنامه‌ریزی جشنواره فیلم مالزی دیدار کردند.

ایجاد همکاری‌های بین جشنواره‌ای، تولیدات مشترک و برگزاری هفته‌های فیلم و گسترش فعالان سینمایی دو کشور مهمترین محورهای صحبت این مدیران سینمایی بود.

خزاعی ضمن ابراز خرسندی از حضور سینماگران کشور مالزی در جشنواره فیلم فجر گفت: با شناخت نسبی که از جشنواره فیلم مالزی دارم، میدانم که یکی از جشنواره‌های معتبر در جنوب شرقی آسیاست؛ خوشحالیم که می‌توانیم همکاری‌های بیشتری در حوزه برگزاری جشنواره‌ها، ارسال فیلم‌، مراودات داور و سایر حوزه‌های سینمایی داشته باشیم. سازمان سینمایی ایران قصد دارد که در برگزاری جشنواره مالزی کمک کند و آنها هم در جشنواره فجر حضور موثر داشته باشند.
معاون وزیر ارشاد با بیان اینکه بسترهای فرهنگی بسیاری بین دو کشور وجود دارد که می‌توان از طریق این بسترها جشنواره‌های فیلم دو کشور را برگزار کرد، اظهار داشت: مردم ایران نگاه مثبت به مردم مالزی دارند و هر زمان که اسم مالزی می‌آید یک حس مودت و دوستی بین اهالی فرهنگ و هنر ایرانی ایجاد می‌شود.

وی اقتصاد سینما را یکی از مباحث مهم در انجام مراودات سینمایی با مالزی برشمرد و افزود: به دنبال این هستیم که روابط گسترش یابد و منحصر به جشنواره نباشد. خوشبختانه موفقیت‌های سینمای مالزی در چند سال اخیر قابل توجه است؛ مالزی در زمینه تولید و برنامه‌ریزی برای اکران فیلم‌هایش در کشورهای دیگر قدم‌های مهمی برداشته که این موفقیت‌ها برای ایران حائز اهمیت است.