سیمرغ‌داران فجر ۴۱ چه گفتند؟ | پایگاه خبری صبا
امروز ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۴۴

سیمرغ‌داران فجر ۴۱ چه گفتند؟

برگزیدگان جشنواره فیلم فجر با حضور در اختتامیه جشنواره صحبت‌هایی مطرح کردند.

به گزارش خبرنگار سینما صبا، آیین اختتامیه چهل و یکمین جشنواره فیلم فجر با حضور هنرمندان برگزار شد و برگزیدگان جشنواره فیلم فجر با حضور در اختتامیه جشنواره صحبت‌هایی را مطرح کردند.

** محمدحسین لطیفی کارگردان فیلم «غریب» پس از دریافت جایزه بخش مقاومت، آن را به خانواده شهید بروجردی تقدیم کرد که با تشویق ایستاده حضار مواجه شد.

لطیفی در ادامه عنوان کرد: من فقط مقاومت را به تصویر کشیدم و کار بزرگی نکردم. پس اگر جایزه ای هست قطعا متعلق به شهدا و خانواده هایشان است.

دختر شهید بروجردی هم ضمن تشکر از محمدحسین لطیفی و بازیگران و عوامل فیلم گفت: این فیلم بعد از ۴۰ سال با شجاعت آقای لطیفی تولید شد. از تمام دوستان تشکر و در نهایت به پاس قدردانی از زحمات آقای بابک حمیدیان بازیگر اصلی محمد بروجردی بسیار زیبا درخشید، تندیس را به پاس زحمات آقای حمیدیان در این پروژه به او تقدیم میکنم.

** محمد عسگری بعد از دریافت سیمرغ گفت: آقای لطیفی درست گفتند؛ این سیمرغ را به شهدای «اتاقک گلی» که شجاعانه جنگیدند، تقدیم میکنم.

** جای شانکار بعد از دریافت جایزه خود در بخش سینمای سعادت بیان کرد: بابت این جایزه بسیار خوشحالم و این جایزه را به اصغر فرهادی، عباس کیارستمی و مجید مجیدی تقدیم میکنم.

** محمدحسین لطیفی کارگردان فیلم «غریب» بعد از دریافت جایزه‌اش در بخش جایزه سردار سلیمانی بیان کرد: به حرمت زحمتی که شهید بروجردی برای خطه کردستان کشید، این جایزه را به همه مردم خوب کردستان تقدیم می‌کنم.

** حمید رسولیان، سیمرغ خود را به خانواده شهید آرمان علی‌وردی تقدیم کرد.

** میثم مولایی بعد از دریافت جایزه‌اش گفت: از هیات داوران ممنون هستم و خوشحالم این جایزه را برای یک فیلم مستقل می‌گیرم. می‌خواهم این جایزه را به یاد تمام زنان و دختران سرزمینم، به مادرم تقدیم کنم.

** علیرضا زرین‌دست بعد از دریافت جایزه‌اش گفت: «سینما متروپل» فیلم نجیب و صادقی است و از بنیاد فارابی برای حمایت چنین فیلمی که بیانگر سینما است، قدردانی می‌کنم. از آقای آهنگر کارگردان و حامد حسینی تهیه کننده برای آنکه از من برای این فیلم دعوت کردند، تشکر می‌کنم.

** مجید صالحی بعد از دریافت جایزه‌اش بیان کرد: قرار است همدل باشیم. خودمان را مالک ندانیم و نگوییم هر کس نمی‌خواهد جمع کند و برود. ما هموطن هستیم.مثل همه هنرمندان شریف که امروز برخی نیستند. من آمدم و احترام گذاشتم. ماشینم را در دروان کرونا فروختم و تقدیم هنرمندانی کردم که تحت تاثیر کرونا بودند. خودروی تارا را هم به هادی حجازی می‌رسانم که به مردم زلزله‌زده خوی تقدیم کند. سیمرغم را هم به دخترم و تمام دختران این سرزمین و همسرم تقدیم می‌کنم.

** محمدعلی باشه‌آهنگر گفت: با یک عذرخواهی و دلجویی می‌شد نگذاریم اتفاقات اخیر به جاهای باریک بکشد. اگر قرار است به حرف‌های شهید سلیمانی گوش بدهیم همه بچه‌های ما هستند. اگر دیر بشود معلوم است سرویس‌های جاسوسی استفاده می‌کنند.ما خیلی جاها قصور کردیم و باید کسی عذرخواهی کند. من اولینش هستم و از نیروهای امنیتی و خانواده‌هایی که داغدار شدند، عذرخواهی می‌کنم. این کشور مال همه ماست.

٭٭حامد حسینی تهیه‌کننده فیلم سینمامتروپل هم بعد از دریافت جایزه‌اش، گفت: در جامعه اعم از مسئولان و مردم نیاز به بازخوانی صفت رحمانیت خداوند داریم. اگر بر این موضوع تمرکز کنیم، بسیاری از مشکلات حل می‌شود.

٭٭ بابک خواجه‌پاشا بعد از دریافت جایزه‌اش گفت: من با افتخار این سیمرغ را به طاقچه خانه‌ام می‌گذارم، سیمرغی که بهرام بیضایی و خسرو شکیبایی آن را به خانه بردند. سینمای ما بسیار ارزشمند است و اگر اعتراضی داریم سینما بهترین موقعیت برای ابراز اعتراض است و نباید آن را تحریم کنیم. من تمام قد در برابر زنان و مادران این کشور و شهدای کشورم به ویژه شهید باکری تعظیم می‌کنم.

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است