دو کتاب مقام معظم رهبری برای مخاطبان جهانی صوتی شدند | پایگاه خبری صبا
امروز ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۴:۵۴
رونمایی از دو کتاب صوتی رادیوی عربی و آفریقایی معاونت برون‌مرزی سازمان صداوسیما

دو کتاب مقام معظم رهبری برای مخاطبان جهانی صوتی شدند

آیین رونمایی از دو کتاب صوتی به قلم مقام معظم رهبری با حضور سید محمد مهدی مصطفوی، قائم‌مقام معاونت ارتباطات و امور بین‌الملل دفتر مقام معظم رهبری، احمد نوروزی معاون برون‌مرزی سازمان صداوسیما و سید عباس انجام مدیر شبکه رادیویی عربی افریقایی معاونت برون مرزی برگزار شد.

به گزارش صبا به نقل از روابط عمومی رسانه ملی، شبکه رادیویی عربی افریقایی معاونت برون‌مرزی صداوسیما از دو کتاب صوتی «انسان ۲۵۰ ساله» و «خون دلی که لعل شد» به قلم حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای مدظله العالی رونمایی کرد.

قائم‌مقام معاونت ارتباطات و امور بین‌الملل دفتر مقام معظم رهبری با تجلیل از معاونت برون‌مرزی صداوسیما گفت: این معاونت همواره در سنگر بین‌الملل تأثیرگذار است و مایه عزت نظام بوده‌ است. وی افزود: رسانه ملی و در استمرار آن معاونت برون‌مرزی یکی از مؤلفه‌های قدرت معنوی نظام است که همواره در گسترش ارزش‌های اسلامی در عرصه بین‌المللی آثار قابل توجهی تولید کرده‌ است.

مصطفوی حضور در دو عرصه تبلیغ و تبیین مبانی ارزشی، اعتقادی و انقلابی را مهم ارزیابی کرد و گفت: امروز بیش از پیش باید درباره سبک زندگی و آلودگی‌های فرهنگی که در روابط انسانی و خانواده‌ها مشاهده می‌شود صحبت کرد و نیاز داریم در عرصه فرهنگی گام‌هایی برای تبیین و تبلیغ نظام برداریم.

قائم‌مقام معاونت ارتباطات و امور بین‌الملل دفتر مقام معظم رهبری با اشاره به دفاع از ارزش‌ها و توضیح کجروی‌ها در عرصه اعتقادات بیان کرد: وظیفه دیگر رسانه دفاع از ارزش‌های الهی و برافراشتن پرچم جمهوری اسلامی ایران در آن سوی مرزها برای روشنگری و بیداری است.

وی تولیدات معاونت برون‌مرزی را ارزشمند خواند و اظهار داشت: زبان عربی زبان بین‌المللی اسلامی است و در هر گوشه دنیا مخاطبانی هستند که تشنه بهره‌مند شدن از آثار انقلابی و دینی هستند و این وظیفه را دستگاه‌هایی که آنتن دارند برعهده گرفته‌اند تا ارزش‌های انقلابی و دینی را در قالب‌های جذاب برنامه‌سازی در دسترس علاقه مندان قرار دهند. مصطفوی تبدیل کتب به آثار صوتی و کتاب گویا را قابل اهمیت خواند و گفت: رسانه ملی با بهره‌بردن از فناوری‌های روز توانسته‌است در این مسیر درست عمل کند.

قائم‌مقام معاونت ارتباطات و امور بین‌الملل دفتر مقام معظم رهبری با اشاره به انتشار دو اثر از مقام معظم رهبری در قالب کتاب صوتی بیان کرد: به نمایندگی از دفتر مقام معظم رهبری از انتشار این دو اثر ارزشمند برای مخاطبان بین‌المللی قدردانی کرده امیدوارم در آینده نیز شاهد چنین آثاری برای بیداری و روشنگری مخاطبان جهانی باشیم.

انتشار کتاب های گویا، گویای حقانیت جمهوری اسلامی
احمد نوروزی معاون برون‌مرزی صداوسیما نیز با اشاره به انتشار دو کتاب گویا در این معاونت گفت: در راستای تحقق و تبیین بیانیه گام دوم انقلاب دو اثر مکتوب را به کتاب گویا تبدیل کردیم و امیدواریم با تکیه بر توانمندی‌ های این معاونت این مسیر ادامه داشته باشد.

وی افزود: کتاب «انسان ۲۵۰ ساله» به قلم مقام معظم رهبری در نشر صهبا منتشر شده‌ است. این اثر نگاهی یکپارچه به سیره سیاسی و روش مبارزاتی ائمه معصومین از پیامبر اکرم (ص) تا مهدی موعود (عج) دارد و کتاب «خون دلی که لعل شد» خاطرات مقام معظم رهبری از زندان‌ها، تبعید و دوران مبارزات انقلاب اسلامی ایشان است که به زبان عربی نگاشته شده‌ است.

به گفته نوروزی کتاب «خون دلی که لعل شد» به چندین زبان از جمله فارسی نیز ترجمه شده‌ است اما انتخاب این اثر که با قلم رهبر معظم انقلاب نگاشته شده فرصت مناسبی برای معاونت برون‌مرزی فراهم کرد تا مخاطبان بین‌المللی با فضای مبارزاتی ایشان آشنا شوند.

سید عباس انجام مدیر شبکه رادیویی عربی افریقایی معاونت برون‌مرزی نیز انتخاب این دو اثر را گامی مهم و تأثیرگذار برای برنامه‌سازان این رادیو دانست و گفت: رادیوی عربی افریقایی این فرصت را به دست آورد که اولین آثار صوتی‌اش را با این محتوای ارزشمند به مخاطبان عرضه کند و این اتفاق را آغازی برای تولیدات بیشتر در معاونت برون‌مرزی به شمار می‌آورد.

همچنین در این مراسم از دو نماهنگ به زبان عربی درباره مقام معظم رهبری و شهدای مقاومت رونمایی شد. این دو اثر با صدای جواد یادگاری و آهنگسازی مرکز موسیقی، شعر و سرود سازمان صداوسیما در رادیوی عربی و افریقایی تولید شده‌ است.

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است