تجلیل از پیشکسوتان و چهره‌های نو در اختتامیه جشنواره موسیقی فجر کرمانشاه | پایگاه خبری صبا
امروز ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۲:۲۰

تجلیل از پیشکسوتان و چهره‌های نو در اختتامیه جشنواره موسیقی فجر کرمانشاه

مراسم اختتامیه سی و هشتمین جشنواره موسیقی فجر انقلاب اسلامی با تجلیل از موسیقیدانان و پیشکسوتان این عرصه در مجتمع فرهنگی، هنری شهید آوینی کرمانشاه پایان یافت.

به گزارش صبا به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه، در این جشنواره ۱۸ گروه موسیقی از شهرستان‌های استان کرمانشاه به مدت ۲ روز در مجتمع شهید آوینی کرمانشاه به اجرای برنامه پرداختند.

این جشنواره به صورت غیررقابتی برگزار شد و در شب پایانی از تعدادی از موسیقیدانان و پیشکسوتان موسیقی استان کرمانشاه تجلیل شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه در مراسم پایانی این جشنواره گفت: موسیقی جان دادن به بی جان‌هاست و هنری پر از دانش، ذوق، رنگ و جاذبه است که می‌تواند اثرگذار باشد.

«علی صفدری» تاکید کرد: در بسیاری از دوره‌ها موسیقی بوده که یک ملت را نجات داده، حماسه آفریده و تحولی را در جامعه ایجاد کرده است.

وی با بیان اینکه در مجموعه فرهنگ و ارشاد اسلامی استان به دنبال این هستیم که موسیقی در مسیر و اهداف اصلی خود حرکت کند، افزود: سلایق در موسیقی متفاوت است اما مسیر و هدف موسیقی مهم است که باید مورد توجه قرار بگیرد.

همچنین در این مراسم از کتاب «مشق آواز» اثر استاد «مجتبی بهرامی» رونمایی شد، این کتاب به آشنایی و آموزش آواز ایرانی می‌پردازد.

در این مراسم از «دایرا کیادگاری» نوازنده خردسال از سرپل‌ذهاب، «کیا علیزاده» نوازنده دیوان از جوانرود، «پریسا درپیشی» نوازنده دف از پاوه، «علی کمالی» نوازنده تنبور از دالاهو، «وحید طاهری» خواننده از کنگاور، «اسد ابراهیمی» فعال موسیقی از جوانرود تجلیل به عمل آمد.

همچنین از پیشکسوتان «محمد میرزاوندی»، سید «جلال الدین محمدیان»، «ابراهیم احمدی»، «فرشاد سیفی»، «مصطفی اسدزاده»، «ناصر ایرانپور»، «مجتبی بهرامی»، «حجت الله مهرابی»، «بابانظر حیدری»، «تیمور محرابی»، «عادل کمالی»، «علی اکبر مصطفایی»، «حمید شلمانی»، «احمد صفری»، «فرزاد امینی»، «جلال فصیحی»، «منوچهر خدابخشی» و «مجید رضایی» تجلیل شد.

کرمانشاه یکی از شهرهای هنرمندپرور بخصوص در زمینه موسیقی بوده و هست. هنرمندان بزرگی از این استان به دنیای موسیقی معرفی شدند و آثار جاودانه‌ای خلق کردند.

مجتبی میرزاده (آهنگساز، تنظیم کننده و نوازنده)، شهرام ناظری (موسیقی‌دان و خواننده)، منوچهر ظاهرزاده (آهنگساز، خواننده سبک پاپ و نوازنده ویولن و سه‌تار)، سهیل ایوانی (موسیقی دان، نوازنده و آهنگساز)، افشین رامتین (آهنگساز، نوازنده و ترانه سرا)، فریدون حافظی (موسیقی‌دان، آهنگ‌ساز و نوازنده)، حشمت الله لرنژاد (موسیقی‌دان و خواننده)، کیهان کلهر (موسیقی‌دان، آهنگساز و نوازنده) محمود مرآتی (آهنگساز، نوازنده و مدرس)، تهمورث پورناظری (موسیقی‌دان و نوازنده)، سهراب پورناظری (نوازنده، آهنگساز و خواننده) و کیخسرو پورناظری (موسیقی‌دان و نوازنده آهنگساز) از جمله هنرمندان بزرگ و نامی استان کرمانشاه هستند.

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت دارای ۱۴ شهرستان و دو هزار و ۵۹۵ روستا است.

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تمساح خونی
    110/472/484/000
  • بی‌بدن
    26/214/863/000
  • سال گربه
    18/031/038/500
  • آپاراتچی
    4/245/817/500
  • پرویز خان
    3/263/887/000
  • نوروز
    3/001/113/000
  • ایلیاجستجوی قهرمان
    2/962/112/500
  • آسمان غرب
    2/566/028/000