زندگی و رؤیاها در دل جنگ به فراموشی سپرده می‌شوند | پایگاه خبری صبا
امروز ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۱:۰۸
الهه نوبخت در نشست خبری «دروازه‌ رؤیاها» در برلین:

زندگی و رؤیاها در دل جنگ به فراموشی سپرده می‌شوند

الهه نوبخت گفت: ما در «دروازه‌ رؤیاها» دنبال نگاه انسانی به مقاومت قهرمانامه در برابر گروه تروریستی داعش بودیم. زندگی و رؤیاها در دل جنگ به فراموشی سپرده می‌شوند و دنیا چشم‌هایش را به روی آن بسته است و ما سعی کردیم آنها را به تصویر بکشیم.

به گزارش صبا، اکران ویژه و مراسم فرش قرمز فیلم مستند سینمایی «دروازه‌ رؤیاها» به کارگردانی «نگین احمدی»، به تهیه‌کنندگی «الهه نوبخت» در هفتاد و سومین جشنواره بین‌المللی فیلم «برلین» در کشور آلمان برگزار شد و «ماریت ریسنبک» مدیر این رویداد به استقبال عوامل این اثر سینمایی رفت.
«نگین احمدی» کارگردان فیلم مستند سینمایی «دروازه‌ رؤیاها» در نشست این فیلم گفت: وقتی که وارد «روژئاوا» شدم متوجه شدم که زنها چقدر قدرتمندتر از مردها مبارزه می‌کنند؛ ولی ذات چهره زن رو به برکت، مهربانی و محبت است و همیشه در ذهنم زن را به باران تشبیه می‌کنم؛ چون وقتی که شروع به باریدن می‌کند به همه چیز سبزی و قشنگی می بخشد. اما جنگ، این چهره را طبیعتاً به من نشان نمی‌دهد و فکر می‌کردم که جنگ، چهره زنانه‌ای از این جهت به من نشان نخواهد داد. در «روژئاوا» هم جنگ را می‌دیدم و هم کودک درون یک زن را می‌دیدم. از نزدیک متوجه شدم که در کنار زنانگی که این دختران دارند؛ چقدر فرمانده‌های قدرتمند و شجاعی هم هستند.
در بخش دیگری از این جلسه، «الهه نوبخت» تهیه‌کننده «دروازه‌ رؤیاها» درباره تأثیر سینما گفت: ما سینماگرها کاری که انجام می‌دهیم این است که زبان بیان آن چیزی که بر مردم از رنج و مصائبی که بر آنها می‌گذرد را به تصویر بکشیم. ما در این فیلم سعی کردیم آن دردی که بر زنان مبارز کُرد کوبانی گذشته است و مقاومت و ایستادگی ستودنی آنها را در عمل و نه در حرف به تماشا بنشینیم و آن، از نگاه دختر ایرانی که برای به دست آوردن هویت یک زن تلاش می‌کند. در واقع دوربین ما با تصویرسازی و سینمایی که شکل می‌دهیم در دنیای حساس کنونی بهتر از هر بیانیه و شاید رسانه‌هایی که وجود دارند؛ حرف می‌زند.
نوبخت در مورد تولید این فیلم گفت: تولید این فیلم، پنج سال طول کشید و به دلیل اینکه ما به دنبال نگاه انسانی به مقاومت قهرمانامه این دخترها در برابر گروه تروریستی داعش بودیم. زندگی و رؤیاها در دل جنگ به فراموشی سپرده می‌شوند و دنیا چشم‌هایش را به روی آن بسته است و ما سعی کردیم آنها را به تصویر بکشیم.
«نگین احمدی» در ادامه این جلسه گفت: چند روز پیش، از طرف یکی از همین دختران مبارزی که در فیلم «دروازه‌ رؤیاها» دیدید، پیامی به دستم رسید، گفت ما نه تنها به خاطر خودمان، بلکه به نمایندگی از همه دنیا با داعش جنگیدیم و الان برای ما خیلی ناراحت کننده است که همه دنیا و بخصوص کشورهای اروپایی ما را در این شرایط سخت و دشوار جنگ، حمله‌های ترکیه و همچنین زلزله اخیر فراموش کرده‌اند و این برای ما خیلی دردناک است.

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است